Önskar tips på knästöd

Bukefalos 30 år!

Görel

Trådstartare
Moderator
Jag behöver tips på knästöd som man kan ha under kläder, främst tights.

Har två som är som tuber men upplever efter någon månads användning att de blivit slappa och glider. Förstår att det kan ligga i sakens natur men det är störigt.

Försöker gå mycket för att bygga upp kroppen efter att jag brutit knät. Ibland känns det som att knät vill vika sig lite i sidled, därför vill jag ha stöd när jag är ute och går.

Så här ser det ena av mina stöd ut, det andra är av liknande modell.
IMG_8537.webp

Back on track har ett bra med stadig resår och två skenor i som stöd. Det finns dessutom ett band man kan dra åt själv på ena modellen. Har haft mina i många år och använt mer eller mindre flitigt, dom passar lika bra nu som när dom var nya.
Slimmad design som funkar utmärkt under tights.

Jag har ett som jag fick av arbetsterapin, har som @cili skenor på sidan, kan ha det både under eller över byxor typ tights.
Så kolla med dom

Högintressant fråga!

Någon som har erfarenhet av att använda endast ett knästöd? Funkar det eller känner man sig sned och konstig då? (Som det känns helt fel att ha olika skor på sig.)

Högintressant fråga!

Någon som har erfarenhet av att använda endast ett knästöd? Funkar det eller känner man sig sned och konstig då? (Som det känns helt fel att ha olika skor på sig.)
Jag använder bara ett för jag behöver inte det på andra sidan (meniskskada)

Högintressant fråga!

För mig som bara skadat ena knät känns det inte konstigt, har inte ens tänkt på att det skulle göra det. Men jag är van efter diverse skador genom åren som drar åt olika håll.

Jag behövde stöd efter att knäskålen gått itu.
Köpte ett på Intersport. Inga skenor. Märket heter Mcdavid. Finns i många modeller enligt min nätsökning.
Gillar det. Enda nackdelen är att jag blir svettig under

För mig som bara skadat ena knät känns det inte konstigt, har inte ens tänkt på att det skulle göra det. Men jag är van efter diverse skador genom åren som drar åt olika håll.
Jag blir lite galen om jag råkar ta udda strumpor, tex två svarta fast med lite olika höga skaft och resår. (Min häst är likadan, hon blir "halt" om man tex skulle sätta senskydd på bara ett framben.)

Jag blir lite galen om jag råkar ta udda strumpor, tex två svarta fast med lite olika höga skaft och resår. (Min häst är likadan, hon blir "halt" om man tex skulle sätta senskydd på bara ett framben.)
Fast... utan knästödet är det ännu mer olika eftersom det skadade knäet är ostadigt.
Med stödet är knäna lite mer lika.:)

Fast... utan knästödet är det ännu mer olika eftersom det skadade knäet är ostadigt.
Med stödet är knäna lite mer lika.:)
Ja, att det är olika UTAN knästöd är ju något av upprinnelsen till frågeställningen. Egentligen frågar jag om det där med ett eller två, för att de säljs styckvis och vissa som ser bra ut är rätt dyra.

Ja, att det är olika UTAN knästöd är ju något av upprinnelsen till frågeställningen. Egentligen frågar jag om det där med ett eller två, för att de säljs styckvis och vissa som ser bra ut är rätt dyra.
Det är därför man går till arbetsterapin o får dom, väl utprovade och gratis och för bara ett knä om det inte behövs till båda.
Köpa 2 är ju som att gipsa ett oskadat ben bara för att du bröt det andra.

Det är därför man går till arbetsterapin o får dom, väl utprovade och gratis och för bara ett knä om det inte behövs till båda.
Alla får den inte gratis tyvärr. Jag har brutit både knä och hand, och fick ett gratis stöd för handen. Kompisen som bröt handen, samma region men olika sjukhus, fick betala flera hundra för sitt stöd.

Ja, och tack och lov ska jag inte gipsas! Jag har en stark tendens att bli omotiverat galet irriterad när det känns olika på benen och fötterna, det är därför jag frågar. Gips skulle jag troligen bli rejält trött på oavsett, så det faller utanför diskussionen.

Jag behöver tips på knästöd som man kan ha under kläder, främst tights.

Har två som är som tuber men upplever efter någon månads användning att de blivit slappa och glider. Förstår att det kan ligga i sakens natur men det är störigt.

Försöker gå mycket för att bygga upp kroppen efter att jag brutit knät. Ibland känns det som att knät vill vika sig lite i sidled, därför vill jag ha stöd när jag är ute och går.

Så här ser det ena av mina stöd ut, det andra är av liknande modell. Visa bifogad fil 182677
Jag använder knäskydd av helt andra anledningar och har bland annat från Rehband. Upplever också att de blir slappare efter ett tag men det brukar jag lösa genom att skicka med dem i tvättmaskinen. Jag använder mina vid ganska intensiv träning så de behöver också tvättas av hygieniska skäl 😆

Jag använder knäskydd av helt andra anledningar och har bland annat från Rehband. Upplever också att de blir slappare efter ett tag men det brukar jag lösa genom att skicka med dem i tvättmaskinen. Jag använder mina vid ganska intensiv träning så de behöver också tvättas av hygieniska skäl 😆
De första gångerna som jag tvättade det blev det som nytt efteråt, men nu tycker jag att det känns slappare även som nytvättat.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka