Ont i benet

Läkaren sa tvärnej till behandling på annat sätt än sjukgymnastik.
Jag får väl ringa sjukgymnastiken igen och se om de har nån bättre idé än de senaste typ tre gångerna..
Har du provat naprapat och ngt idrottsskadecentrum. Det finns ju sådana som arbetar med tex bandylag och idrottare och det är sådana som fixat till mina problem med muskler och inflammationer. De arbetar alltså med muskler och mjukdelar som sjukgymnaster.
 
@Badger jag tror inte det finns här
Ok det är ju onekligen storstad här, men prova och sök för mycket är ju värt att prova om man har ont. Jag har ju själv tänkt att sjukgymnast skulle hjälpt mig bäst men naprapat tog tag i det på nästan samma vis men med lite mer energi och med en massagebehandling som en massör ger tillsammans med styrke och stretchövningarna som en sjukgymnast gav (eller ok visade hastigt, naprapaten skickade med ett blad om vilka man skulle göra). Om det finns ett ishockeylag eller liknande så kanske det också finns en sådan. Fysioterapeut hade liknande effekt.
 
Herregud, hur länge ska eländet hålla på? Nu har jag ont hela tiden igen, inte bara i rörelse. Om jag försöker gå, typ till postlådan och tillbaka (typ femtio meter), får jag så ont att jag bara vill sätta mig och gråta. Jag kan inte cykla heller, det gör med ont. Provat rodd men samma sak där, efter någon halv minut gör det vansinnigt ont.

Ska boka in biolight/massage igen. Det blev ju lite bättre sist, ett tag.
 
Herregud, hur länge ska eländet hålla på? Nu har jag ont hela tiden igen, inte bara i rörelse. Om jag försöker gå, typ till postlådan och tillbaka (typ femtio meter), får jag så ont att jag bara vill sätta mig och gråta. Jag kan inte cykla heller, det gör med ont. Provat rodd men samma sak där, efter någon halv minut gör det vansinnigt ont.

Ska boka in biolight/massage igen. Det blev ju lite bättre sist, ett tag.

Har du gått på Gabapentin? Kommer inte ihåg.
 
Har du gått på Gabapentin? Kommer inte ihåg.
Nä, bara oxy och nåt på e som jag inte kommer ihåg vad det hette.
Läkaren verkar inte bry sig längre. Får väl försöka med sjukgymnast, som kanske kan remittera tillbaka till läkaren om det behövs.
 
Nu spånar jag helt vilt, kan det vara diabetes?
Har problem med att fötterna, speciellt höger, domnar och sticker. Kollade gamla blodprover och visst låg p-glukos över referens. Inte mycket (6,1 och referens är 6). Minns inte om det var ett fasteprov eller inte.

Fast det kanske är sjukt långsökt.. Jag är bara smått desperat nu
 
Nä, bara oxy och nåt på e som jag inte kommer ihåg vad det hette.
Läkaren verkar inte bry sig längre. Får väl försöka med sjukgymnast, som kanske kan remittera tillbaka till läkaren om det behövs.
Jag hade en nerv i benet på utsidan som fick spunk och gjorde lite ont när jag gick men när jag stannade så blev det etter värre. Jäklar vad det gjorde ont!!
Jag snodde efter några dagar min mans gabapentin på en läkares inrådan (en bekant) och det försvann efter några dagar.

Kan du inte fråga om du kan få testa? Nerver har ju så konstiga symptom och ibland verkar det enda sättet att veta om det är en nerv att testa med just något som Gabapentin.
 
Jag hade en nerv i benet på utsidan som fick spunk och gjorde lite ont när jag gick men när jag stannade så blev det etter värre. Jäklar vad det gjorde ont!!
Jag snodde efter några dagar min mans gabapentin på en läkares inrådan (en bekant) och det försvann efter några dagar.

Kan du inte fråga om du kan få testa? Nerver har ju så konstiga symptom och ibland verkar det enda sättet att veta om det är en nerv att testa med just något som Gabapentin.
Helt klart värt att ta upp!
 
Ok, jag har inte kommit till skott att boka en läkartid. Varit hos sjukgymnast som kör med ultraljud och nån slags lampa (biotron eller nåt sånt hette det). Hittills noll effekt, men bara varit där två gånger. Tänkte ge det lite mer tid innan jag ger upp och testar nåt annat.

Har upptäckt att jag inte sätter i hälen när jag gått ett tag och börjar få ont. Jag klampar ner hela foten på en gång liksom. Om jag tvingar mig att sätta ner foten som vanligt börjat jag knixa inåt med foten på nåt sätt. Jag kan inte gå normalt längre!
 
Gjorde sista "passet" hos sjukgymnasten igår. Det hjälpte inte med lampa, tens och ultraljud.. Sjukgymnasten tror det är nåt fel på cirkulationen så jag får väl boka en tid till vårdcentralen och diskutera det med dem.
 
I vaderna har jag haft både problem med inflammation i själva muskeln (soleus, vadmuskeln 'innanför' den korta "tjocka" utanpå", gav smärta i hela baksidan vaden vid rörelse och när vaden klämdes på), problem i hälsenan (gav smärta inte bara längst ner vid foten utan även högre upp, men inte hela vägen, också vid rörelse/kläm), och compartment syndrome, där höljet kring muskeln blir för litet för själva muskeln (gav endast smärta efter en liten stunds rörelse, inget vid kläm). Men det kan vara massor med saker!
Hoppar in lite här och undrar hur du löste inflammationen i Soleus och hälsenan. (har stela hälsenor på båda sidorna som värker långt ned och ont just bakom yttre vadmuskeln på utsidan av benet på högersidan. Så tänkte om du hade tips.
 
Gjorde sista "passet" hos sjukgymnasten igår. Det hjälpte inte med lampa, tens och ultraljud.. Sjukgymnasten tror det är nåt fel på cirkulationen så jag får väl boka en tid till vårdcentralen och diskutera det med dem.
Vad tråkigt (jag kollade precis på sidor för mina egna stela hälsenor och den verkade rekommendera tåhävningsträning. Men det är väl ett helt annat typ av problem? https://aktivtraning.se/traning/skador/vad-ska-jag-gora-at-mina-onda-halsenor)
 
Suck. Jag börjar tröttna på att ha ont.
Vi var i fjällen och vandrade i veckan. Jag kunde gå ungefär 50 meter i stöten, sen fick jag sätta mig och vila en stund. Nedför gick bättre, men uppför var fruktansvärt.

Jag pratade med en läkare i psykiatrin som trodde det kunde vara kroniskt kompartmentsyndrom.

Läste i min journal att läkaren jag träffade sist, för ca tre-fyra veckor sen, tyckte att jag skulle tillbaka till sjukgymnast. Det sa han inget om när jag var där. Då skrev han bara ut etoxicorb och Paraflex och skickade hem mig. Behöver jag säga att medicinen inte hjälpte ett dugg?

Jag ska ringa vårdcentralen igen imorgon måndag, boka en tid och försöka på något sätt få dem att förstå hur vansinnigt ont det gör.

Jag vet inte om sjukgymnastik kan hjälpa mer? Har provat diverse stretching (som jag fortfarande gör dagligen, trots att jag inte märker någon skillnad), lampor, TENS, vila, träning.. Jag har gjort specialsulor hos en expert, jag är noga med vilka skor jag har. Vad mer kan jag göra egentligen?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 938
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 457
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Mandarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp