Ont i benet

Så du beställer skor för tusentals kronor utan att ha en susning om vad du letar efter?
Det finns ju ett par tusen olika modeller på marknaden menar jag..
Jag tror inte det är skorna det är fel på heller för den delen. Jag tror inte det är benhinneinflammation.
Nej självklart läser jag på om skorna innan. Jag vet numera att jag behöver skor som är på si eller så sätt men det har tagit år att komma så långt.
 
Det är mycket märkligt. Det känns som jag testat allt, allt från värktabletter till vila till träning. Hoppas det funkar med massage för jag har slut på idéer..

Kör en kortare kortisonkur?
 
Kör en kort kortison-kur?
Nej. Läkaren har typ bara uteslutit blodpropp och varit nöjd med det. Alvedon förstås, det är nästan obligatoriskt.

Jag har fått kortison i spruta i ljumsken. Kanske går att spruta vaden med (AJ!). Får ta upp det med när jag ringer imorgon.
 
Nej. Läkaren har typ bara uteslutit blodpropp och varit nöjd med det. Alvedon förstås, det är nästan obligatoriskt.

Jag har fått kortison i spruta i ljumsken. Kanske går att spruta vaden med (AJ!). Får ta upp det med när jag ringer imorgon.

Tänkte tablettform (men obs är ingen läkare). Varken Alvedon eller typ Naproxen biter på mig. Naproxen gör däremot att magen kraschar typ
 
Samma här. Enda effekten av värktabletter är magkrasch.
Ska ta upp kortisontabletter med läkaren. Det borde han kunna skriva ut över telefon. Benet har ju undersökts in i minsta detalj redan..

Kortison är piss att äta högdos under längre tid (hemska biverkningar) men kanske kan det hjälpa med en dos under kortare tid för dig? Det är ju onekligen effektivt
 
Ja ungefär. Tyvärr! Men, hellre det än i rullstol.
Det låter totalt ohållbart. Bara Haglöfs har minst 20 olika modeller och det är bara ett av alla tusentals märken som finns. Att köpa skor på måfå för tusentals kronor är totalt orimligt. Nej, jag väljer att prova något annat. För mig är det inte så drastiskt att rullstol är aktuellt.
 
Kortison är piss att äta högdos under längre tid (hemska biverkningar) men kanske kan det hjälpa med en dos under kortare tid för dig? Det är ju onekligen effektivt

Vad far du for biverkningar av hoga doser? Jag blir bara lite mer energisk ... och mar sa HIMLA bra. Jag kanske bara inte marker andra bi effecter?
 
Vad far du for biverkningar av hoga doser? Jag blir bara lite mer energisk ... och mar sa HIMLA bra. Jag kanske bara inte marker andra bi effecter?

Med riktigt hög dos typ 100mg/dag under längre tid får jag svullet ansikte (mån-ansikte) uppsvälld buk, illamående, tidig mättnadskänsla samt magkatarr/magsår. Samlar vätska i hela kroppen, svullna leder, gick upp 12 kilo vätska på en vecka.
Psykiskt så blir jag typer maniskt. Min granne trodde att jag gick på ladd 😅
 
Med riktigt hög dos typ 100mg/dag under längre tid får jag svullet ansikte (mån-ansikte) uppsvälld buk, illamående, tidig mättnadskänsla samt magkatarr/magsår. Samlar vätska i hela kroppen, svullna leder, gick upp 12 kilo vätska på en vecka.
Psykiskt så blir jag typer maniskt. Min granne trodde att jag gick på ladd 😅

Well yes ... Jag samlar ocksa pa mig vatska i massor och far man-ansikte, men det far jag aven av laga doser sa det raknar jag inte riktigt. :p Jag hoppas bli av med prednisone om ett par veckor. Det vore himla trevligt att tappa all vatska ett tag igen och slippa se ut som om jag gatt upp 20 kilo i vikt. samtidigt ar jag lite orolig for att jag mar sa himla bra pa prednisone. Oh well ... aldrig ar jag nojd.:angel:
 
Well yes ... Jag samlar ocksa pa mig vatska i massor och far man-ansikte, men det far jag aven av laga doser sa det raknar jag inte riktigt. :p Jag hoppas bli av med prednisone om ett par veckor. Det vore himla trevligt att tappa all vatska ett tag igen och slippa se ut som om jag gatt upp 20 kilo i vikt. samtidigt ar jag lite orolig for att jag mar sa himla bra pa prednisone. Oh well ... aldrig ar jag nojd.:angel:
Jag mår också så himla bra på kortison! Älskar det. Har hittills aldrig fått stora doser så har aldrig haft biverkningar annat än att jag till sist slutar sova. Men orkar med så MYCKET!
 
Och om du vill träffa ortoped?
Han sa att ortoped kan inget göra. Det enda var sjukgymnastik. Han tyckte jag skulle testa det igen och om det inte hjälper kunde vi boka en läkartid om några månader för att diskutera vidare.
 
Läkaren sa tvärnej till behandling på annat sätt än sjukgymnastik.
Jag får väl ringa sjukgymnastiken igen och se om de har nån bättre idé än de senaste typ tre gångerna..

Trist!
Jag kunde knappt gå för två dagar sen. Nu med boost av kortison känner jag mig nästan ok i kroppen!
 
Nej. Läkaren har typ bara uteslutit blodpropp och varit nöjd med det. Alvedon förstås, det är nästan obligatoriskt.

Jag har fått kortison i spruta i ljumsken. Kanske går att spruta vaden med (AJ!). Får ta upp det med när jag ringer imorgon.
Byta till Ipren om du ändå äter värktabletter? Inflammationshämmande ska den väl vara.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 940
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 156
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 457
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Mandarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp