Ont i ena bröstet

Myzan87

Trådstartare
För ca 1månad sen fick jag otroligt ont i högra bröstet. Det gjorde ont att sträcka upp högerarmen för att ta ner saker, gjorde ont att ha bh, tajta tröjor m.m. Jag hittade en knuta precis nedanför bröstvårtan och eftersom jag inte är nojig så avvaktade jag. En googling visade att om det var cancer så brukar det inte göra ont. Och smärtan avtog, knölen blev mindre och tänkte att det kanske var något kopplat till hormoner. Enligt min kk har jag alltid haft (sen vi träffades för 4år sen) en klump som varierar i fasthet beroende på vilken tid det är i cykeln. Den blir hårdare under ägglossning och mjukare iprincip direkt efter. Men aldrig varit med om att det har gjort ont.

Nu börjar detta komma tillbaka igen så tänkte ta kontakt med sjukvården. Men vill gärna höra om någon har erfarenhet som liknar min? Vad gjorde ni åt det? Hur länge hade ni det?

Jag har inga barn och fyllde nyss 32år men äter p-piller sen 14år tillbaka. Har på gränsen till högt blodtryck och väger ca 6kg för mycket. Men är aktiv om dagarna med hästar, jobb och hus. Hyfsat hälsosam kost och livsstil förutom godis.
Och jag är inte ute efter att få en diagnos ställd över internet utan höra erfarenheter 🙂
 
Jag hade precis så förra året! Fick göra en mammografi och det var inget farligt alls.
Är du orolig, be att få en remiss till mammografi via din vårdcentral.
Det kan fortfarande komma ich gå lite för mig men känns skönt att veta att det inte är ngt farligt :)
 
Jag hade precis så förra året! Fick göra en mammografi och det var inget farligt alls.
Är du orolig, be att få en remiss till mammografi via din vårdcentral.
Det kan fortfarande komma ich gå lite för mig men känns skönt att veta att det inte är ngt farligt :)

Kom de fram till vad det beror på?
 
Jag upptäckte en knöl som inte försvann och ringde bröstenheten. Fick göra mammografi och ultraljud så de kunde konstatera vad det var för knöl. Ofarlig cysta i mitt fall.

De frågade om smärta, så det verkar ju relevant i utredningen iaf.
 
Jag hade en knöl som ömmade och inte försvann på ett par veckor. Ringde bröstenheten och de bedömde att det inte bör vara någon fara och några månader senare försvann den. Så ring och hör med dem. Bättre att kolla en gång för mycket än för lite :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 221
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
17 831
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Erfarenheten här verkar ofta vara bättre än den på hälsocentralen kan jag känna så vill höra vad ni vet. Jag börjar ledsna på att ha ont...
Svar
12
· Visningar
9 022
Senast: Javan
·
Kropp & Själ Bästa Buke! Jag skulle behöva er hjälp att få lite klarhet i vad det är som händer i mitt huvud. Jag skapade ett anonymt konto då jag...
2
Svar
33
· Visningar
5 728
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp