Ont i nyckelbenet

Sporthorse

Trådstartare
Vad tusan kan det vara? Isande smärta i nyckelbenets fäste.
Gör ont när armen är i vissa lägen, tex när jag rätar upp axlarna och drar dom bakåt. Aldrig varit med om någonting liknande!?
Jag har inte gjort någonting speciellt, möjligtvis longerat.

Isande smärta låter ju lite konstigt. Nu har jag inte haft ont i nyckelbenet utan mer i skuldra men då har jag upplevt smärtan som mer varm punktsmärta.
Har egentligen ingen aning om vad som vet kan vara så jag tänker högt.
Något muskelfäste som är överansträngt? Någon nerv som retas?
Vet tyvärr inte hur anatomin ser ut där, dvs om det är en möjlig orsak.

Isande smärta låter ju lite konstigt. Nu har jag inte haft ont i nyckelbenet utan mer i skuldra men då har jag upplevt smärtan som mer varm punktsmärta.
Har egentligen ingen aning om vad som vet kan vara så jag tänker högt.
Något muskelfäste som är överansträngt? Någon nerv som retas?
Vet tyvärr inte hur anatomin ser ut där, dvs om det är en möjlig orsak.
Ja, det är väldigt mystiskt.
Hade ont i 2 dagar, sen fick jag istället känningar i andra nyckelbenet och idag har det försvunnit helt, men han istället lite ont i armbågen. Suck.

När jag hade smärta precis under nyckelbenet sa läkaren att lungspetsen satt där och skickade mig på lungröntgen.

När jag hade smärta precis under nyckelbenet sa läkaren att lungspetsen satt där och skickade mig på lungröntgen.
Fast den typen av smärta som ts beskriver är lägeskorrelerad beroende på var ts har sin arm, dvs. det är förmodligen troligare att den utgår från rörelseapparaten alt. nervpåverkan snarare än från inre organ. Hade det varit mer konstant hade lungan möjligtvis kunnat vara troligare som källa till det onda :)

Fast den typen av smärta som ts beskriver är lägeskorrelerad beroende på var ts har sin arm, dvs. det är förmodligen troligare att den utgår från rörelseapparaten alt. nervpåverkan snarare än från inre organ. Hade det varit mer konstant hade lungan möjligtvis kunnat vara troligare som källa till det onda :)
Fast för mig känns det just precis så då mina lungor inte mår bra.

Några smärtor i magen? Jag hade smärtor i nyckelbenen när problemet egentligen satt i magen, en ganska vanlig kombination tydligen.

Jag är astmatiker. Tex vid pollensäsong eller under ansträngning eller vid förkylning kan jag känna av det.
Kan man tänka sig att när du känner av din astma får du spänningar i andningsmuskulaturen som visar sig som smärta? Dvs är det inte smärta i själva lungan, även om det känns nära.
*spekulerar*

Ok, jag har mest haft patienter med KOL, lunginflammation och tumörer som sjukhusvårdats samt barn med astma, inte så mkt vuxenastma, och det är mkt möjligt att min erfarenhetsbas är för liten. Men vidhåller att ts problem inte är helt typiska för lokalisation i lunga.
Tack för lugnande ord.
Jag har ingen astma.

Smärtan är borta sedan igår.

Liknande trådar

Kropp & Själ ...hur började era symptom? Och hur gamla var ni? Jag har de senaste två åren fått värk i fingrarna från och till, speciellt när det är...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: Norma
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
268
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 220
Senast: NilHe
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Sängproblem...
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur