Ont vid ägglossning

12345

Trådstartare
Hur vanligt är det med smärtor vid ägglossning?

Jag testar med ägglossningstester och typ dagen innan de ger utslag så känner jag en "svidande" känsla i äggstocken (har bara en), dagen när testerna ger fullt utslag (riktigt starkt streck) så gör det riktigt ont i äggstocken/äggledaren?

Blev orolig att det kan vara någon slags cysta, men har googlat runt lite och cystor verkar inte uttrycka sig såhär, alltså med smärta vid ägglossning och annars inga problem alls? Har även varit på VUL i februari och allt såg normalt ut då.
 
Sv: Ont vid ägglossning

jag tror det är rätt vanligt. När man har fått barn blir det ännu vanligare att man känner av ägglossningen vet jag:D
 
Sv: Ont vid ägglossning

Räcker upp en hand... Känner av min ägglossning jättetydligt, känns nästan precis som mensen är på väg, drar och svider i äggstockarna och drar i ryggen. Blev mycket tydligare efter jag fick min son.
När blir det lättast att bli gravid? Är det för "sent" att bli gravid när ägglossningen äger rum? Dåligt påläst om just ägglossningen... :o
 
Sv: Ont vid ägglossning

Är det inte ett dygn som ägget lever! I alla fall vad jag har hört och spermierna 48 tim.
Vill man ha tjej ska ha samlag dygn innan ägglossning, då X-spermierna är mer långlivade än Y-spermier.
Det är i alla fall vad jag har hört! :cool:
 
Sv: Ont vid ägglossning

Är det inte ett dygn som ägget lever! I alla fall vad jag har hört och spermierna 48 tim.
Vill man ha tjej ska ha samlag dygn innan ägglossning, då X-spermierna är mer långlivade än Y-spermier.
Det är i alla fall vad jag har hört! :cool:

Så säger min biologilärare också. Dock verkar det inte vara mycket man ändrar chansen med.. Från 50/50 till 52/48 eller något sånt. Men lite skillnad kan det tydligen göra!
 
Sv: Ont vid ägglossning

Känner också av det, mest i ryggen som en kramp om det är riktigt jobbigt, ibland med inslag av illamående från ryggen istället för magen. Antar att mina äggstockar sitter lutade bakåt...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 356
Senast: Tora
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 176
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 843
Senast: Luff
·
Övr. Hund Min älskade hund dog i tisdags, 14 år gammal. Sorgen är helt enorm men jag har fastnat i ett tänkande med skuldkänslor. När det hände...
Svar
6
· Visningar
1 861
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp