Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ibland kan man också känna sig lite däven.Ämlig är ett fint gammalt ord som borde användas mer. Jag sa det senast idag om min häst, som gärna tycker att det är lite eländigt och synd om henne.
Ibland kan man också känna sig lite däven.
I natt jag drömde jag klistrade tapeterIbland kan man också känna sig lite däven.
Och hoppeligen. Som låter mycket gladare än förhoppningsvis, tycker jag.Näppeligen, också ett mycket bra ord![]()
Ja, man uttalar med e på slutet.När man skriver kanalje, uttalar man med e på slutet? Har bara hört kanalj utan e. Ofta om min labrador![]()
Eller på lokal!
Jag säger nog ölhak istället nuförtiden.Ja!! Eller ett ölsjapp
Jag har nog tänkt att det är mer orimligt. ”Han tog ohemult bra betalt för bordet.” Inte ”Han spred ohemula rykten om sin kollega”.Ohemult.
Grundlöst, obefogat, saknar grund.
En ölhall är väl större också? Ett hak är litet och enkelt.Det gör nog jag också. Sedan finns ju ölhall också men det ser jag mest som namn på ett specifikt ställe. Som Karlstads ölhall.
Det är tyvärr ett ord jag använder tämligen lite. Ska tänka på att faktiskt använda det mer, brukar ha det som förslag men välja ett annat ord för att det känns något avvikande. Vilket inte borde avskräcka mig, det är knappast många av dem som är vana vid mig som skulle bli särskilt förvånade.Tämligen är ett ord som jag själv använder en del, men jag tror inte att yngre generationer gör det.