Organisera garderoben

Så. Jag är generellt småallergisk mot diverse metoder och följer inte alls detta i övrigt, men just att vika så funkar mycket bättre för mig.
Visa bifogad fil 59182
Så har jag börjat göra efter tips här på Buke 👍Och bara för att se om jag verkligen använder allt, som jag tror att jag gör, så lägger jag nytvättat och nyss använt längst in. Tar sedan tröja eller vad det nu är jag ska ha framifrån. Är det då något plagg som upprepat hoppas över så sorteras det ut. (Nu sorterar jag inte så långt bort, återanvänder gärna tyg från plagg till nya saker. Åtminstone i teorin 🙈)
Sommarkläder/vinterkläder skiftarjag genom att packa i resväska. Ska jag ut och resa lägger jag innehållet på sängen ubder tiden, jag är ju ändå inte hemma. Och blir påmind om att packa ner igen när jag kommit hem.
 
Bara vikningen gjorde susen :up: det är fortfarande kaos bland sommarklänningarna men det kan jag leva med. Önskar jag hade en stång till att hänga på, det hade varit bra. Men garderoben är för smal för att få in en parallellt med den som är..
 
Bara vikningen gjorde susen :up: det är fortfarande kaos bland sommarklänningarna men det kan jag leva med. Önskar jag hade en stång till att hänga på, det hade varit bra. Men garderoben är för smal för att få in en parallellt med den som är..

Hade en duschdraperistång funkat?
 
Nej, alltså det får inte plats. Det är för smalt. Annars hade det funkat tror jag

Beroende på hur många klänningar du har så hade det kanske gått att få in en stång alldeles intill väggen, bakom den som hänger uppe nu och hänga klänningarna på galgar platt mot väggen? Alternativt sätta upp krokar på väggen och hänga galgarna på dem.

Så här liksom (googlad bild):

IMG_90943.jpg
 
Beroende på hur många klänningar du har så hade det kanske gått att få in en stång alldeles intill väggen, bakom den som hänger uppe nu och hänga klänningarna på galgar platt mot väggen? Alternativt sätta upp krokar på väggen och hänga galgarna på dem.

Så här liksom (googlad bild):

IMG_90943.jpg

Det är för trångt. Som det är nu hänger allt så galgarna skrapar mot väggen typ. Det är verkligen inte mycket plats. Och jag har mååånga klänningar :angel:
Jag vill som sagt inte ha några kläder utanför garderoben.
 
Det är för trångt. Som det är nu hänger allt så galgarna skrapar mot väggen typ. Det är verkligen inte mycket plats. Och jag har mååånga klänningar :angel:
Jag vill som sagt inte ha några kläder utanför garderoben.

Typiskt! Följer för övrigt tråden pga exakt samma problem, fast jag har mer eller mindre förlikat mig med faktumet att vi har för mycket saker och något måste egentligen bort. Inte för att jag tänker rensa, men ändå :angel:
 

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för organisation på era kläder? Just nu har jag olika kategorier men jag börjar blanda hej vilt för att jag inte riktigt kan...
2
Svar
26
· Visningar
1 413
Senast: Ramona
·
Hemmet Det är tvättdag idag och jag tog precis upp ett lass rent att lägga undan. Vi har otroligt snålt om garderober här, 2 på 4 personer och...
2
Svar
22
· Visningar
4 904
Senast: MikaTela
·
Hästmänniskan Tänkte att ni bukefalister kanske hade några smarta lösningar på hu jag gör för att få plats med så mycket grejer som möjligt i det...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: nexxa
·
Hästmänniskan Tänkte dela med mig lite av vad jag och pappa gjort i stallet idag. Vi har litet stall, endast fyra boxar, och en liiten sadelkammare...
Svar
9
· Visningar
4 966
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp