Organisera skafferi och kylskåp

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Twihard
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 63
  • Visningar Visningar 2 609

Bukefalos 30 år!

Jag behöver ordning i mitt liv efter en ordentlig krasch i väggen för ett antal år sedan. Min trötta hjärna gillar inte allt för mycket intryck.

Jag är sjukskriven nu för att jag är utbränd. Jag känner samma sak att jag behöver ordning. Blir lite överväldigad liksom. Hoppas du mår bättre idag. :)

Jag har också ett kallskafferi med ventil utåt. Haken är att när det är riktigt kallt ute på vintern, så blir det verkligen kallt även i skåpet. Har haft både läskburkar och flaskor som exploderat där inne då de frusit, även på hyllorna som inte är direkt vid ventilen (som sitter typ mitt i skåpet) :o . Märker också att vissa torrvaror inte mår toppen av att förvaras där när det blir lite kallare, som om det blir lite fuktigt (majskakor och knäckebröd blir lätt lite segt/mjukt av att förvaras där, och tar jag fram mjukt bröd ur frysen och lägger där så blir det blött om det finns nån iskristall på det - vilket inte blir om jag lägger det i ett annat skåp). Det gör att jag tyvärr inte kan/vågar fylla skåpet riktigt så mycket som jag skulle vilja, utan får tänka efter under vintern.
Har ett högskåp till som funkar som skafferi, utan ventil, men hade ju helst velat nyttja det förstnämnda fullt ut - då hade jag haft betydligt mer plats för skafferivaror!

Har du märkt något sådant i ditt skafferi?

(Jag har ventilen lite mindre öppen på vintern än sommaren. Men tyvärr behöver den hållas öppen för ventilationens skull - äldre lägenhetshus ned självdragsventilation..)
Sätt in en frostvakt så är väl problemet löst!?

Liknande trådar

• Förvara och organisera
  • Hur inreda och hitta möbler?
  • Induktionshäll och att inte se bra
  • Organisera bebisgarderob

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12