Jag må vara partisk, men tycker att han är helt perfekt. Inga extrema öron, varken i storlek eller placering, men han fick sin premier-titel och det räcker gott för oss :heart
Det är han på bilden på väggen bakom också, men i en lite yngre version. Vinkeln gör mycket för hur öron och nos uppfattas :D
Ulla är utställd med bra resultat innan vi köpte henne. Hon har även fått en kull ungar som jag inte vet något om.
 
Nu är jag en burma fanatiker - och du har redan upptäckt vilka charmtroll burmor är :love: men förstår om du redan har kontakt med en uppfödare av orientaler. Båda mina burmor har varit vuxna och omplacerats som ensamkatter och jag tror att de du städar hos också har ensamma burmor? Och om det är någon ras som är mer översocial än orientaler/siameser så är det burmorna. Så det går, särskilt om det finns annat fyrfota sällskap som gillar att leka!

Men vänj dig vid mycket pratande och högljudda åsikter om det mesta. Och klättrande och hoppande och kliande i huvudet, var är katten?!?
 
Man ska ha minst 2 st Siames/ Oriental eller liknande ras.
Denna ras är något helt annat än många andra raser.
Älskar att ligga i klump och trängas. Dom mår dåligt av att vara ensamkatt. finns ibland annonser på äldre katter som vill flytta till ensamhem. Vill man enbart ha en katt välj annan ras.
Det är som att ha småbarn, oftast runt dig och pratar.
En del är skygga andra översociala, Men dom har aldrig vält något. strimmlat en soffa klöst sönder en dörr, dörrar skall vara öppna tycker en del. Rekommenderar skinnsoffa. Min oriental tjötar hål i huvudet på mig nu om att få gå ut i sele. Även om hon älskar att gå ut så får hon panik om hon hör ett oväntat ljud eller ser någon person ute. Men hon sover på nätterna. Väldigt smart men känslig katt. En fick jag bära konstant annars hängde han i byxbaken. Jag gillar inte att dom extremavlar på fladdermusöron nu känns inte sunt. Har haft Orientaler i 20 år.
Jag har en ensam siames. Han kom till mig som 4-åring för att han inte trivdes med de andra katterna (bla. en oriental) i sitt tidigare hem. Har var på prov till två andra hem innan han kom till mig - båda med andra katter, men det funkade inte. Hos mig är han kung och jag är säker på att han trivs med det! En bekant som känt honom sedan liten säger att han är en helt annan katt nu - mycket nöjdare och trevligare. ...men han kräver en hel del engagemang av mig. Som en hund ungefär eller, som du skriver, som ett barn.
Med det vill jag säga att ingenting är "absolut", även om det överallt sägs att siameser och orientaler skall ha minst en kattkompis.
 
Nu är jag en burma fanatiker - och du har redan upptäckt vilka charmtroll burmor är :love: men förstår om du redan har kontakt med en uppfödare av orientaler. Båda mina burmor har varit vuxna och omplacerats som ensamkatter och jag tror att de du städar hos också har ensamma burmor? Och om det är någon ras som är mer översocial än orientaler/siameser så är det burmorna. Så det går, särskilt om det finns annat fyrfota sällskap som gillar att leka!

Men vänj dig vid mycket pratande och högljudda åsikter om det mesta. Och klättrande och hoppande och kliande i huvudet, var är katten?!?
Ingenting är ju skrivet i sten. ;)
 
Du får nog skaffa dig ordentliga lås och hyllor till lådorna med dina spindlar dock @Sel , vågar knappt tänka på hur roligt en oriental skulle kunna ha med dem 🙈
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 586
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 118
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 109
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp