Hahaha, vet många burmaägare som fått skruva loss handtagen överallt och vänt dem upp och ner. Katter är jäkligt uppfinningsrika, särskilt orientaler. @Liten har väl en katt som bryter sig in i kylskåpet ibland.

Både @Lager och @MissFideli med sina markbundna britter har katter som tagit sig upp på gardinstänger och orientaler överlag är både lättare, smidigare och mer klätterbenägna så även om det inte finns gardiner så finns det risk att det plötsligt sitter en katt på gardinstången.

8183478286_a35fc547d8_o.jpg


Hur hon tog sig upp är lite av ett mysterium eftersom hon inte klättrade i gardiner eller på gardinstänger. Men hennes specialitet var att sitta ovanpå dörrar. Och dörren stod inte nära soffan eller fönsterbrädan utan precis mitt i mellan.
 
Hahaha, vet många burmaägare som fått skruva loss handtagen överallt och vänt dem upp och ner. Katter är jäkligt uppfinningsrika, särskilt orientaler. @Liten har väl en katt som bryter sig in i kylskåpet ibland.

Både @Lager och @MissFideli med sina markbundna britter har katter som tagit sig upp på gardinstänger och orientaler överlag är både lättare, smidigare och mer klätterbenägna så även om det inte finns gardiner så finns det risk att det plötsligt sitter en katt på gardinstången.

Visa bifogad fil 68354

Hur hon tog sig upp är lite av ett mysterium eftersom hon inte klättrade i gardiner eller på gardinstänger. Men hennes specialitet var att sitta ovanpå dörrar. Och dörren stod inte nära soffan eller fönsterbrädan utan precis mitt i mellan.

Era beskrivningar av burma och orientaler låter precis som huskatten jag hade för en del år sen! Men han var av den smäckra långbenta typen. Den andra katten (också huskatt, ev raskatt i härstamningen) var mer satt och knubbigt byggd och var betydligt lugnare och henne hittade man aldrig upp på dörrar eller liknande. Hennes favvoplats var i soffan.
 
Ja, Lillan har lyckats öppna kylskåpet från köksbänken (halvskåp) och försätter heller aldrig ett tillfälle att klättra in i kylen om dörren är öppen. Helt ogenerat - vill hon ha nåt så tar hon, även om jag står precis intill och petar på henne samtidigt. Fröken är dock en tvättäkta huskatt-prinsessa med okänd härstamning. :D
 
Jag har äntligen vågat fråga om pris på kattungarna också, och det var faktiskt inte helt vansinnigt som jag fruktat! Klart sensible, även om det kommer bli lite kämpigt. :heart
Sedan vet jag ju inte om det kommer att finnas någon för mig, de är inte födda ännu trots allt. Men ändå!
 
Det känns bra att hon inte hoppat på det här vansinniga corona-avelståget med omöjliga priser. Jag såg i shibagruppen att en tjej som letade valp hittat en uppfödare som tar £45000 per valp - samtliga medlemmar avrådde från det köpet.
 
Du får nog skaffa dig ordentliga lås och hyllor till lådorna med dina spindlar dock @Sel , vågar knappt tänka på hur roligt en oriental skulle kunna ha med dem 🙈
Min oriental står och dumstirrar på långsamma insekter, till min stora besvikelse. Flugor däremot provar han gärna att få tag i. Men han är en kass flugjägare och har nog aldrig lyckats hinna före mästerjägaren och huskatten Boll 😅
 
Min oriental står och dumstirrar på långsamma insekter, till min stora besvikelse. Flugor däremot provar han gärna att få tag i. Men han är en kass flugjägare och har nog aldrig lyckats hinna före mästerjägaren och huskatten Boll 😅
Tarantellerna är absolut inte långsamma. :D Däremot rör de sig inte så mycket i burkarna och är förhoppningsvis inte intressanta så - men skåp med luckor blir det helt klart ändå.
 
Tarantellerna är absolut inte långsamma. :D Däremot rör de sig inte så mycket i burkarna och är förhoppningsvis inte intressanta så - men skåp med luckor blir det helt klart ändå.
Åh herregud säg inte så. Jag vill leva i tron att dom är mycket sävliga djur så jag åtminstone kan andas vid tanken på dom 🙈. Det enda åttabenade djuret jag kan tänka mig att vara i närheten av frivilligt är Sleipner :D
 
Åh herregud säg inte så. Jag vill leva i tron att dom är mycket sävliga djur så jag åtminstone kan andas vid tanken på dom 🙈. Det enda åttabenade djuret jag kan tänka mig att vara i närheten av frivilligt är Sleipner :D
De är blixtsnabba! Du hinner absolut inte reagera, just därför ska de lite mer potent giftiga hanteras med stor respekt. Jag sticker inte ens in handen i terrarien till dom fast jag vet spindeln är i sin håla och har grävt för den. Hos de som bombadiert gör jag det till och med om spindeln är att se.
 
Tarantellerna är absolut inte långsamma. :D Däremot rör de sig inte så mycket i burkarna och är förhoppningsvis inte intressanta så - men skåp med luckor blir det helt klart ändå.
Mina katter tycker de är interessanta ändå och de hälsar att försöker man fånga dom, även om det är glas mellan, springer de jättefort!

Mina har ett eget rum där katterna bara får vara när jag är där inne.

Mest interessant är dock boxen med kackerlackor eller den med syrsor.
 
De är blixtsnabba! Du hinner absolut inte reagera, just därför ska de lite mer potent giftiga hanteras med stor respekt. Jag sticker inte ens in handen i terrarien till dom fast jag vet spindeln är i sin håla och har grävt för den. Hos de som bombadiert gör jag det till och med om spindeln är att se.
Som att jag inte var tillräckligt spindelrädd :nailbiting:.
Fick be en kompis att skaka ur mina hästtäcken idag eftersom det för sisådär tre månader sedan fanns en spindel på ett av mina.

Huu. Oriental över tarantell alla dagar i veckan. Min oriental har aldrig försökt ha ihjäl mig medvetet, de gånger han kutar in framför mina ben så jag nästan flyger framstupa räknas inte :angel:
 
Som att jag inte var tillräckligt spindelrädd :nailbiting:.
Fick be en kompis att skaka ur mina hästtäcken idag eftersom det för sisådär tre månader sedan fanns en spindel på ett av mina.

Huu. Oriental över tarantell alla dagar i veckan. Min oriental har aldrig försökt ha ihjäl mig medvetet, de gånger han kutar in framför mina ben så jag nästan flyger framstupa räknas inte :angel:
Säker det inte är medvetet.....? :angel:;)
 
Ibland misstänker jag att Megara smyger upp bakom mig så jag snubblar över henne och nästan trampar på svansen. Har tyvärr nuddat en tass någon gång eller lyckats slänga upp en dörr i köket på henne. Det blir massor av Dreamies and gos och ursäkter, så möjligtvis tycker Megara att det är värt det :cautious:

För vill hon, kan hon låta som en hjord elefanter
 
Åh herregud säg inte så. Jag vill leva i tron att dom är mycket sävliga djur så jag åtminstone kan andas vid tanken på dom 🙈. Det enda åttabenade djuret jag kan tänka mig att vara i närheten av frivilligt är Sleipner :D
Äsch då, allt de vill är egentligen att leva ifred i sina hålor faktiskt. Det vi uppfattar som 'aggressivt' beteende är egentligen defensivt och uppstår inte om man inte pillar och petar på dem. De är farligt för en tarantell att bitas och de slipper helst, så lev du vidare i tron. :heart
Risken är nog större att man blir klöst av en kissekatt. :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 081
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 539
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 118
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 108
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp