Orientering till häst

B

Bubben91

Nu tar jag upp den här tråden igen, fast att det har varit två trådar om detta redan. Det som jag inte har fått någon klarhet i dessa trådar är var man ska vända sig om man faktiskt vill testa detta med orientering till häst?

Är det någon som vet om det anordnas någonting i närheten av Gbg t.ex.? Västra Götaland över huvudtaget...?
Det hade varit väldigt roligt om någon kunde höra av sig om detta för jag är gammal orienterare som gärna skulle vilja sätta ihop två stora intressen! :bump: hoppas, hoppas!
 
Sv: Orientering till häst

Jag har aldrig hört talas om det, men vad kul det vore! Om det fanns här i närheten skulle jag absolut vilja testa. Är också gammal orienterare. :D
 
Sv: Orientering till häst

har aldrig hört talas om detta, men ni kan ju höra med nån klubb som anordnar distansritter om de kan vara intresserade av att prova ett sånt här arrangemang :idea: kan tänka mig att fler skulle tycka det vore kul! (själv är jag helt värdelös på att läsa karta..klarar distansritt tack vare markeringarna längs banan :angel:)
 
Sv: Orientering till häst

Låter jättekul! Som du skrev, att kunna utöva 2 sporter samtidigt.
Jag gillade orientering i skolan och till häst...WAOW!! :banana:
 
Sv: Orientering till häst

Hej!
om du inte hittar någon som arrangerar endast orientering till häst så tycker jag att du ska prova på TREC - då får du förutom orientering även en hinderteknikbana samt ett ridbarhetsprov - alltså två till utmaningar för dig och din häst! :D
läs mer om TREC i en annan tråd som finns här under övriga grenar
 
Sv: Orientering till häst

Det vore skit kul om det fanns men det närmsta man kommer då är väl distans.
Har dock ridit det på ridklubb i Falun. Har också orienterat å har en sambo som har gjort och som också rider så det var bara att sätta kartan i händerna på honom å så red vi:banana:
 
Sv: Orientering till häst

Hej!
jag tycker fortfarande att ni ska prova på TREC - där den största delen faktiskt är just orientering!

Beroende på vilken nivå man befinner sig så får man här i Sverige orientera mellan 5 km upp till 25 km.
De lägre klasserna är lite enklare, för där är turen inritad på kartan när man startar.
På högre klass ska man själv rita in sin tur (man ritar av från en huvudkarta).

läs mer om TREC på trecsverige.se
:laugh:
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 902
Senast: tanten
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 705
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: netschjen
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp