Tyvärr inte, men jag är mäkta avis för det vore så jäkla nice!Jag vet att IKEA i Uppsala lånar ut paketcyklar, det kanske finns där du bor?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr inte, men jag är mäkta avis för det vore så jäkla nice!Jag vet att IKEA i Uppsala lånar ut paketcyklar, det kanske finns där du bor?![]()
Att Ikea inte har förvaringsskåp som rymmer en säckkärra... Jag vill handla möbler och jag bor inom promenadavstånd från Ikea, hell jag ser skyltjäveln från köksfönstret! Nära och bra kan tyckas men när skjuts således blir onödigt och möblerna ifråga inte kan tas på cykel är det inte lika kul längre för seriöst, huuuur jävla pinsamt är det inte att knalla runt på Ikea med en bökig jävla säckkärra?!![]()
Nej det har jag inte ens tänkt på faktiskt. Ett annat alternativ jag inte ens tänkt på är det faktum att det går finfint att gå raka vägen till ta själv-lagret och plocka på mig det jag ska ha vilket typ raderar problemet iom att jag bor så nära att jag inte behöver traska igenom hela Ikea utan glatt kan handla småskit en annan dag, eller samma dag för den delen, om alls... Det här med att använda hjärnan gick inte helt bra den här gången tydligenHar du kollat med dom om de har möjlighet att ha den nånstans medan du handlar? Tänker som pensionärerna brukar få lämna sina dramaten vid kassan. Borde ju gå att låsa fast med ett cykellås nånstans inomhus också om det finns.
De har ju verkligen läget för att erbjuda sådana mer miljövänliga leveranssätt just med tanke på bostäder nära och tåget nära.
Och annars, ta med den in!
Nej det har jag inte ens tänkt på faktiskt. Ett annat alternativ jag inte ens tänkt på är det faktum att det går finfint att gå raka vägen till ta själv-lagret och plocka på mig det jag ska ha vilket typ raderar problemet iom att jag bor så nära att jag inte behöver traska igenom hela Ikea utan glatt kan handla småskit en annan dag, eller samma dag för den delen, om alls... Det här med att använda hjärnan gick inte helt bra den här gången tydligenEller så kan man ju alltid ge fan i att vara så fånig att det känns pinsamt också
![]()
Har övervägt det men njä, då känns det nästan mindre pinsamt att dra med säckkärran dit - den drar iaf inte åt sig samma uppmärksamhet rent ljudmässigtJag har en kollega som också bor på gångavstånd från IKEA. Jag minns inte om de tog med en egen kärra eller om de helt enkelt lånade med sig en av IKEAs, med meddelandet: "Vi är tillbaka om en halvtimme, vi bor i huset där borta." Det senare är ju ett alternativ om du inte ser ut som en kundkärre-kleptoman.
Att det är söndag kväll istället för måndag kväll.Att det är söndag kväll istället för fredag kväll![]()
@Magiana, förlåt, men vem är det du har släppt in som bär sej så hopplöst åt? Det låter som en seriefigur
Jag antar att vedebörande har någon god sida som uppväger problemen, eller åtminstone har ett bra skäl att stöka i ditt kök. Hoppas att du känner dej bättre nu och ursäkta att jag skrattar åt dej.
För övrigt kan ditt inlägg passa i en tråd om väldigt rimliga saker att irritera sej över!
Att jag på något vänster alltid lyckas ha någon på min vänlista som brister lite i nettiketten, som t.ex. när de kommenterar bilder/statusar man lagt upp endera är helt off topic, totalt missar poängen, eller skriver något semiprivat som kanske skulle passat bättre i något mindre offentligt sammanhang.
Och en ännu mer orimlig irritationskälla. En person som gillar/kommenterar i princip allt man lägger upp, även fast man vet att hen inte förstår vad det handlar om (något som är inriktat/inside) och som dessutom är sjukt snabb på att göra det. Ibland tar det bara sekunder från att man lagt upp något så är hen där. Vet inte om hen har på aviseringar eller vad![]()
@Magiana Tänk på, när du tar emot människor från andra länder, att du måste ha kulturskillnader i åtanke. Många saker du säger behöver inte alls vara självklara för en icke-svensk. Särskilt detta med låst dörr och vad för mat som är ok att äta mest av (och givetvis diskningen!).
Jag tycker ditt sätt att tala om henne är jätteotrevligt och tråkigt och hoppas verkligen att tjejen (bara 21, långt hemifrån och som nyligen gått igenom en kris!) klarar sina två veckor hos dig okej.
@Magiana Oavsett hur många gånger du sagt till så står jag fast vid det jag skrev: man måste ha kulturskillnader i åtanke när man har människor boendes hos sig och måste förstå att saker som är självklara här inte är det världen över.
Skönt för tjejen att hon kan åka tidigare.
@Magiana Oavsett hur många gånger du sagt till så står jag fast vid det jag skrev: man måste ha kulturskillnader i åtanke när man har människor boendes hos sig och måste förstå att saker som är självklara här inte är det världen över.
Skönt för tjejen att hon kan åka tidigare.
Och språket! Det är ju som upplagt för missförstånd.