Orimliga saker som stör dig, del 2

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 122 163
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukt irriterad på mig själv. Har tydligen gått å blivit kär i min älskare :banghead:
Hjälper inte att människan e sjukt bra på att faktiskt vissa att han tycker att jag är sexig och säga det :banghead:

Kanske inte så jäkla orimligt men nu är jag sjukt less på att vabba!!!! Och aldrig blir de friska heller. Jag har inte tid. Varför i all världen blir barna nuförtiden bara sjuka hela tiden? Och de är inga småbarn längre snart 5 och 8 år!!

Stör mig som fan på den närgångna geting som gjorde att jag fick lite för bråttom framåt vilket i sin tur gjorde att min kasse med propud åkte in i mitt cykelhjul så en burk blev helt jävla mos. Min kära propud, vad faaaan! Dessutom chokladsmak, den godaste av de alla! :arghh:

Att en del människor jag träffar i jobbet tycks sakna förmåga till hur man beter sig mot folk. Bara för att jag råkar jobba som personlig assistent tycker jag inte att det är okej att jag ses som ett "nödvändigt ont" som inte får delta i ett samtal mellan min arbetsgivare och nån av hans anhöriga. Helt vanlig konversation, inget känsligt, jag inflikar bara med nån liten kommentar och får en halvspydig kommentar tillbaka med meningen att jag inte är välkommen i samtalet fast jag befinner mej i samma rum av en given anledning. Man beter sig inte på det där sättet mot nån annan. Det var väldigt sårande och man känner inte riktigt att man får den uppskattning man behöver för ett jobb som inte alltid är helt rätt. Nejnej, här ska man sitta som en osynlig figur och inte höras och inte synas. Att människan sen inte heller kom ihåg att vi träffats förut för nån månad sen och pratat en del var ju lagom kul det också. "Nej vi har aldrig träffats förr".. Viktigt jobb jag utför då.. :/

Det är såna där gånger jag verkligen känner att det börjar bli dags att byta jobb :(

Att en del människor jag träffar i jobbet tycks sakna förmåga till hur man beter sig mot folk. Bara för att jag råkar jobba som personlig assistent tycker jag inte att det är okej att jag ses som ett "nödvändigt ont" som inte får delta i ett samtal mellan min arbetsgivare och nån av hans anhöriga. Helt vanlig konversation, inget känsligt, jag inflikar bara med nån liten kommentar och får en halvspydig kommentar tillbaka med meningen att jag inte är välkommen i samtalet fast jag befinner mej i samma rum av en given anledning. Man beter sig inte på det där sättet mot nån annan. Det var väldigt sårande och man känner inte riktigt att man får den uppskattning man behöver för ett jobb som inte alltid är helt rätt. Nejnej, här ska man sitta som en osynlig figur och inte höras och inte synas. Att människan sen inte heller kom ihåg att vi träffats förut för nån månad sen och pratat en del var ju lagom kul det också. "Nej vi har aldrig träffats förr".. Viktigt jobb jag utför då.. :/

Det är såna där gånger jag verkligen känner att det börjar bli dags att byta jobb :(

Jag förstår din känsla men faktum är att du ska vara din brukare behjälplig, inte prata med hens anhöriga, butikspersonal eller någon annan om det inte är för att du för din brukares talan för att hen inte kan.
Sen ska givetvis ingen vara spydig mot dig men det är faktiskt så att du inte ska inflika några kommentarer i ett samtal mellan brukaren och någon annan. Som brukare är det enormt irriterande när den som ska hjälpa en lägger sig i ens konversationer. Kanske behöver du mer och bättre handledning? Ditt jobb är superviktigt och möjliggör enormt mycket men du är PA, inte en kompis.

Jag förstår din känsla men faktum är att du ska vara din brukare behjälplig, inte prata med hens anhöriga, butikspersonal eller någon annan om det inte är för att du för din brukares talan för att hen inte kan.
Sen ska givetvis ingen vara spydig mot dig men det är faktiskt så att du inte ska inflika några kommentarer i ett samtal mellan brukaren och någon annan. Som brukare är det enormt irriterande när den som ska hjälpa en lägger sig i ens konversationer. Kanske behöver du mer och bättre handledning? Ditt jobb är superviktigt och möjliggör enormt mycket men du är PA, inte en kompis.
Nej det förstår jag, men jag fick intrycket av att hon pratade sådär allmänt om vad alla hade gjort i helgen ungefär, och då det tidigare varit ok att jag sagt något så utgick jag ifrån det nu också. Hon hade kanske kunnat säga till på ett lite annat sätt, det här är en person jag ser väldigt sällan så det blir knappast några problem. Blev bara paff över sättet hon sa det på.

Men det är lugnt, har jobbat på samma ställe i 2 år nu så det börjar kännas som det är dags för mej att byta jobb. När det dyker upp något annat vettigt att söka förståss.. Kryllar inte precis av sånt just nu.

Senast ändrad:
Du har fel. :D Siffror presenteras bäst i par. Alla vet att mobilnummer börjar med 07, därför kan man para ihop det med nästa två siffror: 0722, sedan tar man ett sifferpar åt gången.

Blir knäpp på min karl som säger 070 12 34 56 7. Den där sista, ensamma siffran gör ont att höra.

:love:

Ni har alltså en sal hemma fortfarande? Konceptet kök-kammare-sal har jag nog inte sett i bruk i hem möblerade efter 1930 eller så, så att vara under 90 och ändå ha en sal är nästan inte gammeldags längre, det är retro-hippt!:banana: Kör ni all in med sal-konceptet, alltså att ni använder den typ fem gånger om året, vid jul, påsk och födelsedagar?

Om kammaren är finare än salen så låter det iofs som en något moderniserad variant. Bäddsoffan borde väl också stå i kammaren, inte i salen. :cautious:I kammaren finns ofta en sängplats, nästan aldrig i salen.
I vänners stora bergsmansgård finns en gigantisk sal på övre våningen som inte ens är vinterbonad. Den upptar mer än halva övervånignen. Gästabudssal kallas de stora salarna. Full av sittmöbler i olika konstellationer och som gjord för kaffekalas.

Jag själv tycker det verkar opraktiskt, men antagligen väldigt användbart för den som har stora kaffekalas. Huset är så stort att utrymmet verkligen inte behövs för annat utan kan stå där och vara oanvänd paradsal,

I vänners stora bergsmansgård finns en gigantisk sal på övre våningen som inte ens är vinterbonad. Den upptar mer än halva övervånignen. Gästabudssal kallas de stora salarna. Full av sittmöbler i olika konstellationer och som gjord för kaffekalas.

Jag själv tycker det verkar opraktiskt, men antagligen väldigt användbart för den som har stora kaffekalas. Huset är så stort att utrymmet verkligen inte behövs för annat utan kan stå där och vara oanvänd paradsal,

Några av mina bekanta har exakt samma scenario på sin bergsmansgård :D Syskonen har dock många barn/barnbarn så det är väldigt praktiskt till familjesammankomster :up:

Just nu blir jag jätteirriterad på alla som bara för att vi gått in i september genast börjar gnälla att sommaren är slut och allt är så grått och trist:mad:

Jag tycker det fortfarande är sommar och härligt väder och man orkar ju göra mer när det inte är så äckligt varmt ute.

När vi hade 15-20 grader och solsken i våras då var alla så glada att sommaren var här, nu är samma sköna väder eländigt:banghead:

När folk drar runt på tomma barnvagnar. Helt förståeligt att barnvagnarna ibland behöver flyttas utan barn i men gaaah.

Att Ikea inte har förvaringsskåp som rymmer en säckkärra... Jag vill handla möbler och jag bor inom promenadavstånd från Ikea, hell jag ser skyltjäveln från köksfönstret! Nära och bra kan tyckas men när skjuts således blir onödigt och möblerna ifråga inte kan tas på cykel är det inte lika kul längre för seriöst, huuuur jävla pinsamt är det inte att knalla runt på Ikea med en bökig jävla säckkärra?! :cautious:

Att Ikea inte har förvaringsskåp som rymmer en säckkärra... Jag vill handla möbler och jag bor inom promenadavstånd från Ikea, hell jag ser skyltjäveln från köksfönstret! Nära och bra kan tyckas men när skjuts således blir onödigt och möblerna ifråga inte kan tas på cykel är det inte lika kul längre för seriöst, huuuur jävla pinsamt är det inte att knalla runt på Ikea med en bökig jävla säckkärra?! :cautious:
Jag vet att IKEA i Uppsala lånar ut paketcyklar, det kanske finns där du bor? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
134 416
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 865
Senast: Takire
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam... 2
Svar
28
· Visningar
2 531
Senast: Ginne
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 560
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka