Bukefalos 28 år!

Orimligt provocerad

Ingen i staden jag bor kan ha missat att nationalskalden gjorde comeback på en av landets största arenor inte bara en utan två kvällar i rad. Mitt flöde i sociala kanaler har svämmat över av kärleksförklaringar till denna gnidna, låttjuvande gubbpojken. Orkar på riktigt inte se hans fejs en gång till. Någon sa att det blir samma sak nästa helg och jag vill bara emigrera.

Why so bitter? Kanske någon nu frågar sig, låt folket få ha sin folkfest även om inte just DU gillar Sveriges egen Bruce Springsteen. Men i min egen jävla dagbok måste jag ju ändå få ha åsikter tänker jag. Och åsikter har jag ju som ni märker. Kanske för att jag är en halv generation yngre än denna legend, och hade randiga strumpbyxor + för mycket kajal på den tiden då Torsdagar på Jazzhuset betydde popklubb. Kanske för att jag hade den rosa skivan med mig när jag flyttade till London som nittonåring och grät till låtarna när jag längtade hem för mycket. Kanske för att jag suttit med den värsta bakfylleångest en människa kan ha, på en toalett ett år senare och stirrat tomt på samma skiva, inramad i platina.

Kanske det, kanske inte. Kanske är jag bara en bitterfitta? Kanske vill jag inte att andra ska få ha roligt? Mycket möjligt det också. Men det är något med denna masshysteri som känns falskt. Jag får liksom en känsla av att det är exakt samma människor som sa "men han kan ju inte sjunga" som nu står där och hoppar med i publikhavet. Och det måste ju kännas som en revansch?

E sa en rolig grej apropå detta när vi diskuterade hemma. "Man vet att när en låt spelas i Paradise Hotel, då är det inte ens musik längre". True dat.

Hej svejs från en missunnsam, bitter jävel som quote en av trubadurerna i bandet åtminstone en gång i tiden var "för ung och vacker och indie"
 

Jag erkänner, jag var där. (Spontangrej bara för att biljetterna slumpades bort) Bara för att bli än mer övertygad om att nä, det är inte så bra som alla tror. Att stå mitt bland 70000 som avgudar det ngn framför brukar på något sätt ändå påverka en men nä. Gick liksom likgiltig därifrån och nöjd med att ingen längre kan säga att jag inte gjort tillräckligt för att förstå honom.
Per Andersson och Kurtans damorkester som var förband var bättre. Och Viktor Leksell som gästade.
Jag avskyr eländet och nån hade fått betala mig väldigt bra för att gå dit, men till hans försvar så tror jag att hans musik absolut inte vinner på att vara på en stor arena, utan bäst kommer till sin rätt i nån sunkig rökig lokal där det är lite oklart om det är en svartklubb eller ej eller möjligen på en festival?
 
Jag avskyr eländet och nån hade fått betala mig väldigt bra för att gå dit, men till hans försvar så tror jag att hans musik absolut inte vinner på att vara på en stor arena, utan bäst kommer till sin rätt i nån sunkig rökig lokal där det är lite oklart om det är en svartklubb eller ej eller möjligen på en festival?
Jag tänkte också det, att han skulle göra sig på ett mindre ställe. Då skulle han väl behöva spela sju kvällar i veckan för att tillgodose behovet. 😅
 
Det är alltid lika roligt att se/höra hur orimligt provocerade vissa människor blir av Håkan Hellström :laugh: Är genuint nyfiken på varför det ofta blir så starka reaktioner från personer som inte tycker om HH 🤔 Han kan väl ändå inte vara den första "musikern" i världshistorien som inte sjunger rent, samplar låtar och/eller skriver barnsliga texter? Jag tänker att det finns andra typer av artister som skulle förtjäna hat och avsky mer 🤷‍♀️
 
Det är alltid lika roligt att se/höra hur orimligt provocerade vissa människor blir av Håkan Hellström :laugh: Är genuint nyfiken på varför det ofta blir så starka reaktioner från personer som inte tycker om HH 🤔 Han kan väl ändå inte vara den första "musikern" i världshistorien som inte sjunger rent, samplar låtar och/eller skriver barnsliga texter? Jag tänker att det finns andra typer av artister som skulle förtjäna hat och avsky mer 🤷‍♀️
Fast han är ju på riktigt dålig. Sen kan jag hålla med om att det finns andra minst lika dåliga och dom provocerar mej lika mycket
 
Det är alltid lika roligt att se/höra hur orimligt provocerade vissa människor blir av Håkan Hellström :laugh: Är genuint nyfiken på varför det ofta blir så starka reaktioner från personer som inte tycker om HH 🤔 Han kan väl ändå inte vara den första "musikern" i världshistorien som inte sjunger rent, samplar låtar och/eller skriver barnsliga texter? Jag tänker att det finns andra typer av artister som skulle förtjäna hat och avsky mer 🤷‍♀️
Jag tror ingen av oss hatar HH, jag tycker han är överreklamerad men inte hackar jag på syrran för att hon varit på konsert. :)

Hon har sprungit på alla konserter hon kunnat under de år hon bott i Gbg, mycket tack vare att hon även blivit insläppt av vakterna då hon kände dem så hon har inte lagt många kr för att se Bowie, Stones, Bruce m fl giganter ända sedan 80-talet.

Sen går det inte att komma ifrån, HH skulle inte kunna sjunga rent om så hans liv hängde på det. ;)
 
Senast ändrad:
Det är alltid lika roligt att se/höra hur orimligt provocerade vissa människor blir av Håkan Hellström :laugh: Är genuint nyfiken på varför det ofta blir så starka reaktioner från personer som inte tycker om HH 🤔 Han kan väl ändå inte vara den första "musikern" i världshistorien som inte sjunger rent, samplar låtar och/eller skriver barnsliga texter? Jag tänker att det finns andra typer av artister som skulle förtjäna hat och avsky mer 🤷‍♀️
Jag har inga problem med att hans röst spricker ibland. Dom första skivorna är bra, Känn ingen sorg riktigt bra till och med. När Björn Olsson började skriva musiken blev den sämre, samt att han i samma veva verkade få slut på saker att skriva texter om. Han är dessutom en ulv i fårakläder.
 
Fast han är ju på riktigt dålig. Sen kan jag hålla med om att det finns andra minst lika dåliga och dom provocerar mej lika mycket
Min undran är mer exakt vad det är som gör att så många blir provocerade. I regel har man ju ett antal artister vars musik man inte alls tycker om, upplever dock sällan att andra uttrycker sitt ogillande så starkt som för just HH. Man antingen älskar eller hatar honom liksom :laugh:
 
Min undran är mer exakt vad det är som gör att så många blir provocerade. I regel har man ju ett antal artister vars musik man inte alls tycker om, upplever dock sällan att andra uttrycker sitt ogillande så starkt som för just HH. Man antingen älskar eller hatar honom liksom :laugh:
Det är ju vissa artister som provocerar mer än andra. Metallicas trummis Lars Ulrich är en. Jävlar vad skit han får.
 
Förstår inte heller. Tycker det är så konstigt men å andra sidan lär väl folk tycka det om min musiksmak också.
Men att man kan leva på att vara sångare och sjunga falskt är en gåta. Har man inte stolthet att göra något bra?
Och det är inte bara HH, har ni hört Spice Girls live nångång? Hujeda mig.. precis lika provocerande…
 
Kände att jag förstörde stämningen lite, sorry 😅Jag blev bara så nyfiken på vad det är som gör att känslorna pendlar så till ytterligheterna för en artist. Att jag inte kan låta människor få ventilera sina Håkan-trauman i fred 😔
 
Jag blir också lite barnsligt provocerad av att mina sociala medier fylls av denna person, men mest för att jag avskyr hans så kallade musik och alltid har gjort. Jag tycker att hela grejen är en förolämpning för alla de som faktiskt KAN sjunga och skriva musik.

Jag är så oändligt lyckligt lottad över att ingen i mina sociala medier säger ett knyst om HH.
 
Min undran är mer exakt vad det är som gör att så många blir provocerade. I regel har man ju ett antal artister vars musik man inte alls tycker om, upplever dock sällan att andra uttrycker sitt ogillande så starkt som för just HH. Man antingen älskar eller hatar honom liksom :laugh:

Jag hatar inte HH. Men jag tycker det är fascinerande att en så dålig sångare har blivit så galet populär. Jag kan uppskatta hantverksskickligheten hos artister även om det inte riktigt är min kopp te musikmässigt. Men HH är ju bara kass (som i oskicklig).
 
Min undran är mer exakt vad det är som gör att så många blir provocerade. I regel har man ju ett antal artister vars musik man inte alls tycker om, upplever dock sällan att andra uttrycker sitt ogillande så starkt som för just HH. Man antingen älskar eller hatar honom liksom :laugh:
Kanske för att han blev så enormt hyllad när han slog igenom? Nog för att andra artister också var populära men recensenter och media skrev ju om vartenda steg HH tog.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp