Orkar inte mer

Om han inte har lyssnat på vad du hade att säga medans ni var tillsammans, förvänta dig inte att han kommer förstå varför det är slut.

”If someone don’t listen to you, stop talking to them.
Talk only to those who wants to hear what you have to say!
If you continue talking to those who don’t listen to you, you're devaluing yourself!”

Med den meningen lämnade jag ett långt relation som jag trodde skulle vara för evigt. Efter alla problem under dessa år, det enda som lämnade ett ärr, var just att inte bli hörd och med det, instinkten hur obetydlig jag var både i mina ögon och hans.

Självklart blev det drama och osanning från hans sida, både gentemot mig och alla runt omkring, men jag traskade vidare i livet och tittade inte tillbaka. Jag tänkte Om mina känslor är oviktiga när vi var, då är hans definitivt oviktiga när vi inte är någonting.

Så bry dig inte om honom, bry dig inte om vad han har att säga, utan sök din lycka här i livet och ha människor runt omkring dig som faktiskt är intresserade utav vem du är och vad du har att säga. :heart

Så jäkla sant :heart Tack!

Och vad skönt att du kom ur, igenom och vidare också
 
Oh lord sweet Jesus.

Exmaken kom med nått liknande för inte så länge sedan. Minns inte ordagrant men typ "om man fokuserar på det dåliga så blir det dåligt". Och då ska tilläggas att en av mina starkaste egenskaper är att vara lösningsorienterad :angel: Att stoppa huvudet i sanden är tydligen bättre och löser allt :D

Men absolut, på ett sätt ger det styrka. Att jag snart är på benen igen och det löser sig. JAG löste det och JAG vågade. Med enorm uppbackning av vänner givetvis som orkar lyssna och bolla med mig.
Att stoppa huvudet i sanden löser inga problem, men det gör att man slipper tänka, och viktigast av allt, slipper självreflektion och annat sådana hemskheter.
 
Vi kan ju räkna på kostnaden för särboförhållandet.

Om vi räknar lågt kostar det extra onödiga hushållet 10.000:- i månaden. Anta att hon har 45 år kvar.

10000*12*45=5.400.000

Inte kaffepengar direkt.

Det finns saker som är viktigare än pengar, ens psykisk välmående tex. Och vem är du som kan sia 45 år in i framtiden?
 
Känner mig som en superlady.
Hus och bil fixat på en vecka. Nästa helg flyttar jag in. Nu börjar jakten på ett eget hus :heart

Nu är nästa grej bodelningen och ställa sonen i kö till dagis. Måste ringa jurist för rådgivning. Exmaken vill sköta det utan "byråkrati" och jag är tveksam men okej.
 
Känner mig som en superlady.
Hus och bil fixat på en vecka. Nästa helg flyttar jag in. Nu börjar jakten på ett eget hus :heart

Nu är nästa grej bodelningen och ställa sonen i kö till dagis. Måste ringa jurist för rådgivning. Exmaken vill sköta det utan "byråkrati" och jag är tveksam men okej.

Grym du är 😍💪🏼
 
Känner mig som en superlady.
Hus och bil fixat på en vecka. Nästa helg flyttar jag in. Nu börjar jakten på ett eget hus :heart

Nu är nästa grej bodelningen och ställa sonen i kö till dagis. Måste ringa jurist för rådgivning. Exmaken vill sköta det utan "byråkrati" och jag är tveksam men okej.

Toppen :up:

Han får tycka hur han vill, det är inte upp till honom vad du gör... och ja, jag råder verkligen till att använda en jurist. Dels för att allt ska bli korrekt enligt reglerna och dels för att du ska ha det du har rätt till.
 
Toppen :up:

Han får tycka hur han vill, det är inte upp till honom vad du gör... och ja, jag råder verkligen till att använda en jurist. Dels för att allt ska bli korrekt enligt reglerna och dels för att du ska ha det du har rätt till.
Plus att de flesta av oss inte ar så stor erfarenhet av separationer och skilsmässor.

en jusrist har varit med om väldigt många .Dvs hen har större referensramar och kan komma med inpass om saker att tänka på.
 
Känner mig som en superlady.
Hus och bil fixat på en vecka. Nästa helg flyttar jag in. Nu börjar jakten på ett eget hus :heart

Nu är nästa grej bodelningen och ställa sonen i kö till dagis. Måste ringa jurist för rådgivning. Exmaken vill sköta det utan "byråkrati" och jag är tveksam men okej.

Ett ekonomiskt förslag är att exet presterar något som han tycker är OK, sedan tar du med det till juristen för bedömning. Att gå från noll med jurist kan bli väldigt dyrt, att få en genomgång av det han presterat och du sedan sett över brukar bli betydligt bättre ekonomi i timmar räknat.
 
Liten uppdatering:
Husets alla möbler är snart på plats och/eller monterade. Planerar att sova första natten idag och det ska bli så skönt. I helgen kommer även sonen och halleluja! Så otroligt tufft att det snart gått tre veckor och jag har fått sova vid den lilla kroppen 3 nätter totalt :cry:

Har en del prylar kvar att hämta hos exmaken men det får bli nästa veckas bestyr. Har kombinerat min separation med högtryck på jobbet och slutspurt på vårens kurs jag läser. Har väl inte varit helt lätt att tentaplugga så att säga...
 
Liten uppdatering:
Husets alla möbler är snart på plats och/eller monterade. Planerar att sova första natten idag och det ska bli så skönt. I helgen kommer även sonen och halleluja! Så otroligt tufft att det snart gått tre veckor och jag har fått sova vid den lilla kroppen 3 nätter totalt :cry:

Har en del prylar kvar att hämta hos exmaken men det får bli nästa veckas bestyr. Har kombinerat min separation med högtryck på jobbet och slutspurt på vårens kurs jag läser. Har väl inte varit helt lätt att tentaplugga så att säga...

Du är så jävla awesome 🤩🤩🤩
 
Behöver skriva av mig lite bara.

Jag älskar egentligen att vara själv och är trygg i mig själv men första natten var så ensam. Liksom på ett främmande sätt, så ovant. Saknade sällskap och det närmaste konkreta i minnet är exmaken. Som jag egentligen inte vill vara med eftersom att 8 av 10 dagar där ville jag inte vara hemma och vi pratade inte med varandra. Men det är det som ligger närmast i minnet. Stod emot impulsen att skriva att jag saknade honom för jag saknar inte honom - jag är bara ovan vid att vara själv efter nästan 6 år. Snart kommer sonen hem, ska bli skönt.
 
Behöver skriva av mig lite bara.

Jag älskar egentligen att vara själv och är trygg i mig själv men första natten var så ensam. Liksom på ett främmande sätt, så ovant. Saknade sällskap och det närmaste konkreta i minnet är exmaken. Som jag egentligen inte vill vara med eftersom att 8 av 10 dagar där ville jag inte vara hemma och vi pratade inte med varandra. Men det är det som ligger närmast i minnet. Stod emot impulsen att skriva att jag saknade honom för jag saknar inte honom - jag är bara ovan vid att vara själv efter nästan 6 år. Snart kommer sonen hem, ska bli skönt.

Wow var bra du lyckades stå emot och vad klokt du resonerar! Klart det är ovant ❤
 
Wow var bra du lyckades stå emot och vad klokt du resonerar! Klart det är ovant ❤
Försöker hålla huvudet kallt haha. Jag vet ju varför jag gick men jag borde skriva ner det. Exmaken skrev en del i förra veckan som var mer eller mindre exakt vad jag velat höra de senaste åren. Men jag påminner mig själv om att ord och handling är inte samma sak.
 
Försöker hålla huvudet kallt haha. Jag vet ju varför jag gick men jag borde skriva ner det. Exmaken skrev en del i förra veckan som var mer eller mindre exakt vad jag velat höra de senaste åren. Men jag påminner mig själv om att ord och handling är inte samma sak.
Ord kan vara fint.
Men om du tvekar, läs igneom hela tråden igen. Och kom ihåg hur det varit.

Jag lever ensam efter 20 år med en man som jag älskade besinningslöst. Det händer att jag saknar honom rejält, men så minns jag vad som hänt, hur vi hade det och inser att livet med honom inte var något liv värt att leva.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 893
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 552
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 350
Senast: sjoberga
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp