Bukefalos 28 år!

Oro i Ugglebo (Ulvlek)

Vilken juicy information tänkte du att ängeln skulle få? Finns väl inget mer än att trollkarlen trollat någon att rösta på någon egentligen ?
Eller har jag missat något ?
Ängeln lär ha skyddat sig själv så den raden av spioninfon vet den ju redan.
Raden om vem ulvarna ville käka. Den vet den redan.

Jag tänkte nog mest på siaren ;)
 
Tycker det är intressant att det är flera som skriver att ingen försökte rädda sig själv. Visst, ingen sista minuten-räddning, men BSF skrev ju följande när hon röstade:
Ser att jag fått två röster redan, det känns sådär... jag väljer att fokusera på de andra som har röster på sig för att jag inte vill röstas ut.
Det tolkar i alla fall jag som intresse av att rädda sig själv.
 
Det skulle visserligen även kunna vara en ond q som sett hintar från en annan ledarvarg, och vill rikta misstankarna därifrån...
Alltså. Det var väl ändå BSF s teori att jag skulle vilja vända blickarna ifrån en annan ledarvarg teori. Och i det fallet var det fio. Som inte var ledarvarg. Det vet vi.
Du får gärna dela med dig om du har något annat som du funderar över i det hela med som skulle göra att du ser mig eventuell ond? :)
 
Tycker det är intressant att det är flera som skriver att ingen försökte rädda sig själv. Visst, ingen sista minuten-räddning, men BSF skrev ju följande när hon röstade:

Det tolkar i alla fall jag som intresse av att rädda sig själv.

Det är sant men det var också ganska tidigt i lynchen så pass många kvar att rösta att det hade kunnat bli ganska hur som helst, men uppenbarligen valde hon att inte vänta längre och ev lägga en tredjeröst på nån i ett senare skede (man behöver ju inte ändra rösten för att det ska vara en räddning)
 
Men hur ofta sker egentligen såna vinkningar? Tycker alltid att det spekuleras om det men jag har typ aldrig sett det faktiskt hända?
Måste erkänna att jag har vinkat rätt rejält ibland när jag haft en sådan roll. Inte alltid. Men ibland
Och ibland är det bara jag som tyckt att jag vinkat ordentligt och inga andra har fattat alls.
 
Internet krånglar fortfarande för mig (tar 2-3 min bara att uppdatera sidan), så tar det säkra före det osäkra och röstar nu.

Inte så mycket som har hänt under dagen utom lite diskusjoner om räddning/inte räddning hur man vinkar och vilken information som kan ha skickats från goda lyan.

Det som så här långt i leken ser mest misstänkt ut i mina ögon är Elo som i princip " kopierar och redigerar" min teori mot Niyama rörande ensamvarg, något som jag fått lära mig den hårda vägen då jag råkat göra samma själv någon gång är typiskt ulvigt.

Pegasus63 röstar på Elo

då plagiat av teorier är ulvigt

Vet ej hur många gånger jag hinner uppdatera innan DL men om Comviq samarbetar skal jag försöka svara på evt frågor.
 
Och du hade som motivering igår att lägga rösten på mig för att du tänkte att fio skulle kunna vara ledarvargen som vinkade till mig (då vi båda valde Hermione ).och att jag skulle vilja styra bort blickarna från det (om jag nu fattade dig rätt )
Nu var ju fio bevisligen ingen ledarvarg. Eller hur :grin:
Så vad tänker du om mig idag då?
Ja, jag fick för mig att ceta letade vinkningar lland rösterna istället för obligatoriska frågan. Är lite trött så har inte hjärnan med mig idag.

Vad jag tror om dog? Tja... jag vet inte. Fio var inte ledarvarg, nej och jsg kan förstå din röst igår, om du hade ont om tid och redan fått en röst på dig. Men det är inget vågar godförklara dig pga.

Ska läsa om leken nu tänkte jag.
 
Det är sant men det var också ganska tidigt i lynchen så pass många kvar att rösta att det hade kunnat bli ganska hur som helst, men uppenbarligen valde hon att inte vänta längre och ev lägga en tredjeröst på nån i ett senare skede (man behöver ju inte ändra rösten för att det ska vara en räddning)
Det beror ju helt på hur mycket tid man har att lägga på leken/vänta ut andras röster?
 
Suck, har läst om leken och inte kommit fram till mer än att jag blandade ihop @Ceta och @Elo s inlägg/teorier när jag kommenterade cetas röst.

I övrigt ser jag inte något som sticker ut jättemycket, men vet inte om alla varit inne än heller.
 
DL1 kl 21.30
11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:35 Pegasus63 röstar på Niyama
20.40 Elo röstar på Niyama
20.48 Hedinn röstar på cirkus
21.13 LenaH röstar på fio
21.14 Niyama röstar på Hedinn
21.19 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
20.25 fio röstar på Elo
fio bybo
Okej.
Fio var bybo, hon försökte inte rädda sig. Kanske gör att inte riskera en viktigare roll.
Niyama gör likadant, kanske av samma anledning? Hon bör ha sett rösterna på sig. Eller så tänkte hon att 1/4 risk att åka kunde vara värt ett alibi
Jag och q röstar på varandra och är sedan inte aktiva i leken för att röständra någon av oss.
Hedinn och heffaklumpen lägger också uddaröster, i senare delen av röstningen.
Ovilja att avgöra i första Dl kan vara en försiktig god, eller en glidig ulv...
 
Varför blandade du ihop dem?
För att deras inlägg kom efter varandra, jag svarade elos inlägg där hon diskuterade röster, och sedan kom cetas röst på mig och jag läste inte hennes citat av sig själv utan tänkte att det var hon som skrivit om rösterna.

Citerar:
Inte mycket att gå på i tråden än så länge, men funderar ändå på detta som q skrev igår om Blacksmithfarm. Reagerade på det redan igår, men tyckte det var lite för tidigt att byta röst och skapa ett drev.
När jag läste BSFs inlägg så reagerade jag på raden om Snape, men jag vet att han är en hjälte för många (vilket jag personligen aldrig förstått, även om jag uppskattar Rickmans tolkning) så tänkte inte mer på det. Men efter att Q påpekat att det kan ha varit en hint till lyan från en ledarvarg så har det fastnat hos mig...

Det skulle visserligen även kunna vara en ond q som sett hintar från en annan ledarvarg, och vill rikta misstankarna därifrån... Får nog läsa lite mer i tråden, och hoppas det kommer mer att gå på under dagen.

Dumt att en god blev lynchad, men i alla fall 'bara' en bybo och inte någon av specialrollerna. Och ängeln gjorde sitt jobb, woho!

Jag håller med om tanken att det är konstigt att ingen av de fyra som fick 2 röster var (och alltså var uppe för lottning/lynchning) försökte rädda själva. Kan det betyda att BSF, Q och Niyama är goda bybor och därför inte protesterade? Det finns ju inga dolda röster i omlopp.

Niyama var inne och röstade efter den andra rösten på sig själv (utan att rädda sig själv). Andrarösten på BSF och Q lades väl i tid innan DL. Det enda man kan säga där är väl att BSF röstade på Q och således jämnade ut ställningen dem emellan. Skulle kunna vara ett sätt att rädda sig själv, men om BSF verkligen ville vara säker på det skulle hon nog ha röstat senare. Tror jag? Men kan eventuellt vara ond ändå, naturligtvis.

Jag tycker det är svårt att säga något om uddaröster så här i DL, förutom att vi antagligen hittar någon eller några av ulvarna där. Jag tror också att vi, eventuellt, kan hitta ledarulven bland en av de som följt en röst på en annan, för att visa sig på det sättet. Så där har vi då tex Q, LenaH eller BSF (eventuellt då).

Hmm. Svårt att säga.
Mitt svar till elo:
Tja, jag röstade där det gjorde bäst skillnad vid tillfället, varför skulle jag ha väntat tänker du? Risken blir ju att det blir en klump av röster och man har ingen chans att hänga med i ställningen.

Hade jag haft tid och sett ställningen närmare dl kunde jag ha ändrat röst, visst, men jag hann inte vara aktiv runt DL igår.

DL1 kl 21.30
11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:35 Pegasus63 röstar på Niyama
20.40 Elo röstar på Niyama
20.48 Hedinn röstar på cirkus
21.13 LenaH röstar på fio
21.14 Niyama röstar på Hedinn
21.19 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
20.25 fio röstar på Elo
fio bybo


Qitis följer mirtais röst på mig.
Elo följer Pegasus63 röst på niyama
Lenah följer cirkus röst på fio
Jag följer cetas röst på q.

Jag är inte ond, men funderar på om något av de andra paren är vinkningar mellan lya och ledare?
Men jag vet inte... tycker det är svårt att läsa ut ngt vettigt...

Måste rösta tidigt idag för att vara säker på att hinna innan DL. Inte mycket nytt har tillkommit, så väljer att rösta enligt motiveringen ovan.

Ceta röstar på Blacksmithfarm
Mitt svar till ceta:
Jag svarade bara på den obligatoriska frågan, utan några intentioner om att vinka till någon, jag är inte ond, så har ingen anledning att vinka.
Jag läser att du har ont om tid, så vill inte bara lägga en hämndröst på dig.

Men enligt teorin att jag skulle vara ledarvarg och vinka med min röst så är ju du ulven, eller hur tänker du att det är en vinkning annars?
 
Okej. Hade hoppats att det skulle komma in lite fler röster, men klockan tickar...

Blacksmithfarm röstar på Elo
För att rädda mig själv och hon är den enda som fått en röst idag, förutom mig själv. Dessutom nämner hon möjligheten att ledarvarg en följt en ulvs röst, men undviker att nämna att.hon själv följde pegasus röst.
Känner mig inte säker på att elo är just ledare eftersom Pegasus63 inte borde ha röstat på henne idag i så fall. Men, hon kan vara ulv, och först och främst vill jag inte röstas ut. Är alltså beredd att ändra mig om något mer misstänkt dyker upp.
 
Alltså. Det var väl ändå BSF s teori att jag skulle vilja vända blickarna ifrån en annan ledarvarg teori. Och i det fallet var det fio. Som inte var ledarvarg. Det vet vi.
Du får gärna dela med dig om du har något annat som du funderar över i det hela med som skulle göra att du ser mig eventuell ond? :)
Har inte sett så mycket mer än det jag skrev, och inte så mycket har tillkommit överlag under dagen i tråden. Så det var en påminnelse till mig själv att hålla alla alternativ öppna :)
 
Jag vet varken ut eller in trots att jag har läst igenom hela leken två gånger nu. Min hjärna känns som sirap samtidigt som den känns helt sönderstrimlad och överkörd av en jag-vet-inte-vad. Tror att jag tagit mig vatten över huvudet med att vara med i leken. Men i hopp om att få tankarna att klarna något så går jag igenom tråden en gång till och skriver lite anteckningar samtidigt. Kan ha missat något, min hjärna är som sagt inte helt med.

1. cirkus - Gillar Hermione och Ron, men kanske mest Ron. Röstade på fio för att hon lovat att ha död på fio innan fredag. Kommenterar på BSF's "ifrågasättande" (det finns säkert ett bättre passande ord men jag kan inte komma på det) av Cetas röst och påpekar att Ceta tog upp resonemanget från den obligatoriska frågan, inte rösten.
2. Mirtai - Börjar med att skriva i fel tråd. Dock något jag också hade kunnat göra så det är inget jag lägger någon värdering i. Har sedan en fråga om trollkarlen. Gillar Neville Longbottom och har läst alla böckerna och sett filmerna flera gånger. Kommenterat om de som fick två röster i gårdagens röstning, men jag reagerar inte något vidare på något av det.
3. Blacksmithfarm - Har Snape som favoritkaraktär och läste de sista böckerna på engelska för att hon inte orkade vänta in översättningen till svenska. Som andra val har hon Newt Scamander. Ifrågasatte Cetas val av röst men säger ändå att hon inte vill hämndrösta på Ceta.
4. Qitis - Gillar Hermione och har läst alla böcker flera gånger. Ställde en följdfråga angående trollkarlen. Verkar inte ha full koll på karaktärerna, men jag kan inte anklaga henne för det eftersom jag själv har ungefär noll koll. I pratet om vilken spioninfo som kan ha skickats vidare från goda lyan frågade hon vilken juicy information goda lyan kunde ha skickat vidare och tänkte inte på siaren.
5. Pegasus63 - Gillar Luna Lovegood.
6. Niyama - Har inte sett Harry Potter och avskyr fantasy, men gillar sagan om bron.
7. LenaH - Har inte heller läst Harry Potter, men har sett alla filmerna. Gillar Fred och George Weasley. Röstar också på fio.
8. Heffaklumpen - det är jag det.
9. Ceta - Hon utnämner sig själv till Potter nörd och gillar Maggie Smith. Skrev idag att hon funderar en del på Blacksmithfarm och har även lagt sin röst där.
10. fio - bybo
11. Elo
- Har svårt att välja en favoritkaraktär men säger ändå McGonagall. Funderar på om ledarulven kan kan ha följt någon i gårdagens röstning.
12. Hedinn - Har läst några böcker och sett alla filmer. Tycker att Snape och McGonagall är något extra och gillar Vessla.

Längre än så här har jag inte kommit. Slutsats: Jag är inte ett dugg klokare, klockan tickar, och jag måste rösta snart för att inte missa röstningen...
 
Jag vetifan alltså, Det är så många som inte har setts i tråden idag så jag tycker det är lika svårt som i en DL1 ungefär.

Jag kanske ska rösta på Hedinn - för hon röstar på mig med en motivering som hade varit applicerbar på flera - mest att hon inte reflektrar runt nån annan på samma sätt (öhum DL1 men ändå). Eller så ska jag rösta på Niyama, jag tror hennes icke-räddning av sig själv kan antingen vara för att hon är god utan specialroll eller för att hon är ulv och inte vill sticka ut. Alla som inte räddade sig själv igår kan knappt vara bybor väl? Sen hennes motivering att vilja lägga en uddaröst är lite väl defensiv

cirkus röstar på Niyama
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 149
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 814
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 784
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 515
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp