Status
Stängd för vidare inlägg.
Senaste halvåret har varit kantat av en del panikångest och igår var det dags igen. Jag kände att jag inte orkade hantera det själv längre utan åkte till psykakuten. Bussiga @Hyacinth höll mig sällskap i telefon i väntan på taxin.

Det fanns inga andra patienter i väntrummet när jag var där, så det hela gick relativt snabbt. Först fick jag prata med en sjuksköterska och sedan en läkare. Jag fick lugnande tabletter med mig och sedan fick jag åka hem. I taxin kom ångesten åter och jag ville vända tillbaka så jag ringde dem igen, men blev uppmanad att ta en eller två tabletter och härda ut. Så det var vad jag gjorde. Jag kom hem kvart i fyra på morgonen och somnade utan vidare dröjsmål. Skönt.

Idag har jag inte jobbat särskilt mycket. Jag ringde till jobbet och sa att jag tar det nödvändigaste men orkar inte så mycket mer.

På eftermiddagen råkade jag somna. Jag väcktes lyckligtvis av att telefonen ringde. Jag ska inte sova på dagen för det påverkar min nattsömn negativt. Hoppas det går bra att sova i alla fall.

Det var en person från allmänpsykiatrin som ringde. Jag ska träffa henne imorgon. Jag minns inte riktigt vad hon hade för titel/funktion, men det är ingen stadig samtalskontakt i alla fall. Men jag tror att hon kan ordna med en kuratorskontakt till mig tills vidare. Det kommer ju dröja fram till slutet av september innan jag kan få börja prata med någon "på riktigt", men jag orkar ju inte riktigt med livet som det ser ut.

Nu på kvällskvisten så kom ångesten åter smygande. Jag har nu tagit en tablett och andas. Förhoppningen är att jag ska kunna lägga mig och sova som vanligt om en stund.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
26 967
Senast: Tranan
·
  • Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
611
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag vet att detta egentligen är en fråga för 1177 men sitter inte riktigt i en situation där jag kan ringa och tänkte börja med att...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok För två veckor sen rök jag ihop med svärmor. Det var väl lite väntat att det skulle hända med tanke på hur det varit. Vi redde väl ut...
Svar
0
· Visningar
632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp