Oroligheter, ekonomi, omvärld

Bukefalos 30 år!

Bonita4

Trådstartare
Känner mig väldigt nedstämd och orolig över vad som händer i världen. Hur ska framtiden bli? Hur kan det vara så att vi de senaste 7 åren haft kris på kris på kris som avlöst varandra? Det blir aldrig lugn och ro - alltid är det någon kris som påverkar folks ekonomi och liv negativt.

Hur känner ni?

Jag känner mig riktigt orolig, både för mig privat med tanke på politiken i landet och orolig för omvärlden och klimatet.
Jag försöker att tänka lite positivt att vi haft kriser förr och det blivit bättre igen. Men oftast känns det väldigt mörkt.

Tänkte engagera mig lite politiskt efter flytten som jag håller på med nu och hoppas på att få lite positiva vibbar av det.

Känner mig väldigt nedstämd och orolig över vad som händer i världen. Hur ska framtiden bli? Hur kan det vara så att vi de senaste 7 åren haft kris på kris på kris som avlöst varandra? Det blir aldrig lugn och ro - alltid är det någon kris som påverkar folks ekonomi och liv negativt.

Hur känner ni?
Jag känner likadant, jag tycker att jag går runt med en ständig oro och att allt bara blir värre och värre. Jag känner mig nog väldigt maktlös också, och kanske även lite avtrubbad. Jag tycker inte alls om att känna så, och jag kan bli så nostalgisk när jag tänker på åren innan Trumps första period, som lite känns som de sista som varit normala. Det fanns väl säkert oro då med, men inte hos mig på samma sätt.

Jag är nog lite cynisk. Jag har min avel gjort och avkomman ska inte ha några barn
Jorden har gått igenom många faser. Som t.ex Sahara som med 21 miljoner.års intervall byter klimat och blomstrar
Vi lever runt 80 år I västvärlden det är en blinkning i historien. Jag kommer inte att svälta ihjäl eller bli dödad
Har tak över huvudet och lever ett jämförelsevis gott liv. Precis som de flesta jag känner.
Min mor flyttade hemifrån och började jobba när hon var 13 för maten räckte inte till alla. Det var inte bättre förr.

Jag vill inte oroa mig för det jag inte kan påverka.
I det lilla har jag påverkat. Det var tydligen.ex jag som skrev motionen om att musikskolan skulle bli kulturskola. Inget världsomvälvande. Men några saker lämnar jag eftermiddag. Det räcker så.
Jag kan inte stoppa krig, jag kan inte stoppa artutdöendet. Så det är inte mitt ansvar. Mitt ansvar finns där jag står och går

Jag blir mest deprimerad över alla djur och naturområden som försvinner, att vi verkligen inte förvaltar allt det fantastiska här på jorden... men annars orkar jag inte oroa mig så mycket för egen del. Jag har inga barn, ska inga ha och tänker att ju snabbare vi människor tar kol på oss desto bättre.
Jag försöker att inte göra ett större avtryck än jag behöver men jag gör ingenting dramatiskt åt andra hållet heller.
Sedan kan jag visst bli förbannad över olika politiska situationer men det är lite av en annan femma.

Jag håller mig hårt till olika varianter av den här teorin och oroar mig enbart för det som jag upplever är inom sphere of control och influence där det går att välja att försöka påverka om det behövs. Utanför det så observerar jag och anpassar mig men att oroa mig över tokiga politiker i andra länder, världsekonomin och kring i mellanöstern är slöseri med tid och energi som jag hellre lägger på annat.

Jag är nog lite cynisk. Jag har min avel gjort och avkomman ska inte ha några barn
Jorden har gått igenom många faser. Som t.ex Sahara som med 21 miljoner.års intervall byter klimat och blomstrar
Vi lever runt 80 år I västvärlden det är en blinkning i historien. Jag kommer inte att svälta ihjäl eller bli dödad
Har tak över huvudet och lever ett jämförelsevis gott liv. Precis som de flesta jag känner.
Min mor flyttade hemifrån och började jobba när hon var 13 för maten räckte inte till alla. Det var inte bättre förr.

Jag vill inte oroa mig för det jag inte kan påverka.
I det lilla har jag påverkat. Det var t.....ex jag som skrev motionen om att musikskolan skulle bli kulturskola. Inget världsomvälvande. Men några saker lämnar jag efter..mi...g. Det räcker så.
Jag kan inte stoppa krig, jag kan inte stoppa artutdöendet. Så det är inte mitt ansvar. Mitt ansvar finns där jag står och går
P.S jag hatar autocorrekt.

Liknande trådar

• Chat GPT och AI
  • Man måste vara frisk för att orka vara sjuk
  • Skulden av att ha det bra
  • Sambo som inte vet sina behov

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur