• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare SaraXX
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 468
  • Visningar Visningar 12 883

Bukefalos 30 år!

Försöker fortfarande förstå curling. Kommentatorerna (iplayer) är kunniga men de pratar över mitt huvud.

Ja, jag deppar också över det. Bra att de har längdskidorna i alla fall.
JA! Jag är så glad över det! Kunde gnälla på Hård och Blomman ibland förr men sen när viaplay tog över kände jag bara vad klagade jag för 😅 . Blir galen på Strömstedt!

Men sen blev jag sjukt besviken när jag insåg att vi istället får sämre skidskyttekommentatorer (gissar jag).

Kan vi ha två OS-trådar i alla fall, uppdelat på snö och is? Fattar att det är onödigt och lite mycket med mer specifik uppdelning. Om denna blir den ena och en till skapas?
@Mineur @lizan
Det är väl upp till hur ni vill göra som alltid.
Jag kan tycka att om någon är speciellt intresserad av en viss gren kan de skapa en separat tråd om det. Jag hoppas då att den som skapar den då också är lite aktiv i den.

Sedan kanske det hamnar lite om den grenen även i huvudtråden och det kan väl vara ok, det som inte är bra är om det hamnar annat i den grenspecifika tråden.

Jag lägger in detta i tråden under Bukefalos-forumet så vill ni diskutera detta mer, så gör det där.

Försöker fortfarande förstå curling. Kommentatorerna (iplayer) är kunniga men de pratar över mitt huvud.
Jag har sedan jädrigt många år irriterat mig på när man tittar på SVT:s dressyrsändningar. Att de börjar varje sändning med att förklara hur dressyr funkar som om alla tittare är fem år gamla och aldrig sett en häst innan. Men i just vurling tycker jag nog att det kunde varit värt att förklara lite mer än vad de gör :rofl:. Jag har tittat på en del vurling så nu börjar jag fatta, men det tog ganska många sändningar.

Jag tajmade förra veckans skidkrasch perfekt, ordinerad soffläge. :p.

Förlåt korkad fråga..men va hände eg i curlingen? Jag fattade inte varför domarna sa att matchen var över.

De trodde att det var 7e omgången och att matchen därmed var avgjord för att Sverige ledde så stort att Sydkorea inte längre hade ens en teoretisk chans att komma ikapp. Men det var bara omgång 6 och det fanns fortfarande en teoretisk chans.

De trodde att det var 7e omgången och att matchen därmed var avgjord för att Sverige ledde så stort att Sydkorea inte längre hade ens en teoretisk chans att komma ikapp. Men det var bara omgång 6 och det fanns fortfarande en teoretisk chans.
Aha tack🙂 som sagt jag fattade inte vad som hände.

Förstår inte så mycket av Big Air (kval) men det är roligare och lättare att förstå än curling.

Liknande trådar

• Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027
  • Bukefalos bokbingo 1 februari till 31 juli 2026
  • Buke mot Earth Overshoot Day
  • Biltält

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat