• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare SaraXX
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 468
  • Visningar Visningar 12 883

Bukefalos 30 år!

Finns det fortfarande chans då till tex medalj för dem?

Ja, de fyra bästa lagen går vidare till semifinaler och de har fortfarande chans att bli topp 4. Är inte säker på om det räcker att de vinner alla sina kvarvarande matcher eller om andra resultaten måste gå deras väg också (ev kan de ha råd med en förlust till också), men chans finns fortfarande. Sverige ligger 3a nu men det är bara GB och Sverige som har spelat 7 matcher, de andra har bara spelat 5 var.

Men det hade t.ex. varit bra för Sverige om Italien och Kanada förlorar sina matcher de spelar nu, då är de också på 3 förluster.

Ja, de fyra bästa lagen går vidare till semifinaler och de har fortfarande chans att bli topp 4. Är inte säker på om det räcker att de vinner alla sina kvarvarande matcher eller om andra resultaten måste gå deras väg också (ev kan de ha råd med en förlust till också), men chans finns fortfarande. Sverige ligger 3a nu men det är bara GB och Sverige som har spelat 7 matcher, de andra har bara spelat 5 var.
Tack för informationen 🙂nåt jag funderade på sverige förlorade ju med 9-0 mot Norge. Är det vanligt att man blir helt utan poäng i curling?

Tack för informationen 🙂nåt jag funderade på sverige förlorade ju med 9-0 mot Norge. Är det vanligt att man blir helt utan poäng i curling?

Det är nog inte helt vanligt, det vanliga är att den som har sista sten tar poäng, och det är den som inte tog poäng i förra rundan som har sista sten i nästa. Vanligast alltså att lagen får poäng i varannan omgång eller att någon tar poäng i två omgångar på raken ibland. Men samtidigt är det så att om man hamnar efter från början så räcker det inte att man tar 1 eller 2 poäng i "sin omgång" för att komma ikapp och då kanske man chansar på att föröka få fler poäng och misslyckas man då blir det kanske att man "ger bort" poängen till det andra laget istället.

Har dock inte riktigt koll på om poängskillnad spelar någon roll i sluttabellen eller vad som avgör om två lag hamnar på samma antal vinster/förluster.

Tyvärr så misslyckades Frida Westman helt med sitt kvalhopp i Skidhoppet så hon kommer inte vara med i finalen i "Normal Hill", men tror hon får en ny chans i "Large Hill" senare.

Har nu tittat ikapp, sett skiatlon och curling. Kommer nog oftast bli att jag ser i efterhand även om det är lite bökigt att komma ihåg att inte kolla nyheter eller Facebook under dagen.
Planerar se längd, skidskytte, skicross och curling. Hinner jag inte allt blir det curling som jag hoppar över.

Ska se skiatlon nu. Har inte följt längd sedan det flyttade från SVT så har inte speciellt bra koll. Men verkar som vi är bra på damsidan men bara ok på herrsidan?

Fall även i skiathlon. Är ju inte lika dramatiskt som i utförsåkning. Men verkar som vår enda chans till medalj försvann enligt kommentatorerna.

Stackars stackars Vonn :( höll på att kräkas på replayen, herregud vilken krasch.
Ibland önskar jag att det fanns något slags "besiktning" även på människor, att du inte får tävla om inte kroppen mår bra. Liksom jag fattar att man vill tävla OS, men som jag förstod det så är hennes korsband avslitet redan? Många gånger tänker jag så när det gäller ryttare också, det tävlas med mer eller mindre brutna kroppsdelar, massor av smärtstillande osv. Varför finns det inte bättre regler för "fit to compete" typ..

Inte vad jag hört. Tror inte det är fara för liv men baserat på ljud och bild kan jag inte tänka mig att det gick bra med varken knän eller nyckelben :(

Anja har sagt det här:

"– Hon har förmodligen brutit benet. Jag såg att hon var riktigt nervös och visade ångestkänsla vid start, säger experten Anja Pärson."

En till krasch, vad fasen! Hoppas det är starkt psyke på dom som är kvar i startfältet nu 😬 tillägg: det här knäet är definitivt trasigt men hon kunde sätta sig upp själv i alla fall och vrålade inte på samma sätt som Vonn gjorde.

Liknande trådar

• Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027
  • Bukefalos bokbingo 1 februari till 31 juli 2026
  • Buke mot Earth Overshoot Day
  • Biltält

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat