• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare SaraXX
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 468
  • Visningar Visningar 12 883

Bukefalos 30 år!

Då blir det att se semin i morgon! Men blir i efterhand för min del då jag inte är hemma förrän halv åtta.
Blir i efterhand för mig med, men tycker nästan det är lite skönt att kunna hoppa fram i sändningen lite när det är nervöst 😄 är ju jättejobbigt när de står och pratar så länge mellan dragen!

Så länge det var Winkler och inte Halla som skrek av smärta så tycker jag nog att han var vuxen nog att ta eget beslut. Sedan skulle han inte kunnat få morfin med dagens regler.

De svenska arrangörerna stuvade tom startordningen så han fick rida sist så morfinet skulle hinna verka. När man ser ritten ser man hur ont han har.

Men han fortsatte tävla till 1986 så uppenbarligen fick han inte något bestående men. Vilken krutgubbe och vilken fantastisk häst. Det är intressant att se hur mycket hoppningen har utvecklats sedan 1956.

Kollar fö på konståkningen och jag tycker det är lite konstigt att hela det georgiska laget består av ryssar som dessutom fortfarande bor och tränar i Ryssland.

De flesta har börjat tävla för Georgien efter att Ukrainakriget bröt ut. Tycker nog de borde göra som i hockey och många andra sporter där man sätts i 'karantän' och också måste visa att man har ett bestående förhållande till det nya landet.

Japans konståkningslag har varit en ren fröjd både igår och idag, så otroligt vacker! Blir spännande nu men jag tror ändå USA tar det. Har gärna fel dock :p

Det var så nära, gillar också Japans lag mycket mer än USA. Tyvärr har de ju inget bra isdanspar. Det var till en stor del därför de förlorade. Tyckte synd om Japanen som gjorde ett så bra program. Det blir lite tradigt med Malinin där han bara hoppar och hoppar och det inte händer så mycket mer. Japanen tyckte jag gjorde ett betydligt bättre program, vilket även kommentatorerna i cbc (Kanada) tyckte.

Tråkig OS dag, ingenting som lockade, kunde uppbåda bara milt intresse för Japan-Italien damhockey. Inte intresserad av utförsåkning.

Liknande trådar

• Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027
  • Bukefalos bokbingo 1 februari till 31 juli 2026
  • Buke mot Earth Overshoot Day
  • Biltält

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat