Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så var det ju verkligen. Trodde aldrig de skulle ta ett silver efter det där. Borde ju vara extremt lätt att klappa igenom mentalt när det förväntade guldet är borta och man helt plötsligt ska jaga en valör man inte vill ha.Jättefint inspel av Anja Pärson som uttryckte det ”vi förlorade ett guld på fallet, men från fallet och framåt gör Ebba en bragd och därifrån vinner vi ett silver”![]()
Va, varför? Alla gjorde bra sträckor och utan Ebbas sista vurpa hade det nog blivit spurt om det.Det var en väldigt tråkig utgång på stafetten. Och jag tycker inte att Norge är värda guldet.
Va, varför? Alla gjorde bra sträckor och utan Ebbas sista vurpa hade det nog blivit spurt om det.
För att norska damerna alltid varit så dåliga vinnare. Och jag tror faktiskt inte att dom haft en chans om Ebba inte hade vurpat två gånger.Va, varför? Alla gjorde bra sträckor och utan Ebbas sista vurpa hade det nog blivit spurt om det.
Det tror jag också, men "inte värda"? De gjorde det ju bra. Och utförsbackar ingår och visst hade Ebba otur med hur hon vurpade men hon åkte ju faktiskt dåligt utför.Utan Ebbas vurpa hade vi nog vunnit.
Har inte sett hur de är dåliga vinnare, hörde nån (Slind? Hade gått från TVn) jämföra med att Norge förlorade på VM förra året. Det är lite störande eftersom de inte ramlade bort guldet, de var sämre. Mer jämförbart när de blev bortvallade i OS 2014.För att norska damerna alltid varit så dåliga vinnare. Och jag tror faktiskt inte att dom haft en chans om Ebba inte hade vurpat två gånger.
Svår uttagning till denKul se Jonnas sista sträcka förresten, hon har alltid varit bra på mästerskap tidigare med men när Linn slog henne funderade jag lite på om hon var så bra som hon brukar..
Och jo det är hon nog! Linn är bara väldigt väldigt bra nu.
Blir riktigt kul sprintstafett!
JaVisst vann vi alla sträckor utom den andra?
Är inte Linn och Jonna självklara?Svår uttagning till den![]()
Sedan är ju Jonna ännu bättre i fristilKul se Jonnas sista sträcka förresten, hon har alltid varit bra på mästerskap tidigare med men när Linn slog henne funderade jag lite på om hon var så bra som hon brukar..
Och jo det är hon nog! Linn är bara väldigt väldigt bra nu.
Blir riktigt kul sprintstafett!
Nej, det tror jag inte? Är ju fristil. Men antar att tränare och ledare har koll på hur hennes fristilsform är. Ser man bara på resultat så har ju Maja visat mer.Är inte Linn och Jonna självklara?
Svår uttagning till den![]()