• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare SaraXX
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 468
  • Visningar Visningar 12 883

Bukefalos 30 år!

Vet någon vilka Damerna får möta i Semifinalen (eller hur/när det bestäms) i ishockeyn? Kollar man på OS-schemat står det inget om vilka som möts ännu.

Jobbat idag så tittat i efterhand. Stafetten blev ju riktigt spännande. Men skidskyttet var ju lite tråkigt.
Blir nog efterhand i morgon också trots ledig dag. Ska ju äntligen bli sol och vindstilla så jag vill ut en rejäl runda med hunden mitt på dagen. Och sedan måste man ju titta i rätt ordning för att minska risken för spoilers.

Jag tycker det är rätt irriterande att stafettlaget skyller på tappet på förstasträckan. Absolut, Johan Häggström åkte inte jättebra och vallningen funkade inte perfekt men han var knappt 38 sekunder efter på sin sträcka, de var 7 sekunder efter Tyskland och ”bara” runt 20 sekunder efter nästa gäng.
Stafetten var inte död då, om de tre andra åkarna hade åkt normalt bra.
Calle tappade 1 minut på Norge på sin sträcka, William 47 sekunder och Anger 1 minut och två sekunder.
Jag KAN förstå att man inte åker för fullt för att se om man kan bli nia istället för tia, men skyll inte på första sträckan för den åkaren försökte iaf verkligen åka. Inte så säker på om övriga faktiskt försökte.

Som sagt spelar nia eller tia ingen roll, och vi i Sverige får vara glada att inte fler lag var med för de hade nog också slagit oss ;) men när man inte direkt har nåt annat lopp att spara sig för (för vem tror vi kan vinna någon medalj på herrsidan detta OS?) så måste man väl iaf försöka göra sitt absolut bästa?

Martin vilket otroligt lopp han gör! Så värd det vilken prestation :banana::bump::love:
Ja jäklar! 🥳

Jag vågade inte ens se sista skyttet utan växlade till curling och följde det via Sportbladets rapportering 😇😅 och sen växlade jag snabbt tillbaka för spurtvarvet kände jag mig rätt säker på att jag skulle våga se 😎
Vilken härlig medalj! Och att få göra ett så bra skytte och bevisa vad han kan 💪 Tårarna flödade här 🥹

Jag tycker det är rätt irriterande att stafettlaget skyller på tappet på förstasträckan. Absolut, Johan Häggström åkte inte jättebra och vallningen funkade inte perfekt men han var knappt 38 sekunder efter på sin sträcka, de var 7 sekunder efter Tyskland och ”bara” runt 20 sekunder efter nästa gäng.
Stafetten var inte död då, om de tre andra åkarna hade åkt normalt bra.
Calle tappade 1 minut på Norge på sin sträcka, William 47 sekunder och Anger 1 minut och två sekunder.
Jag KAN förstå att man inte åker för fullt för att se om man kan bli nia istället för tia, men skyll inte på första sträckan för den åkaren försökte iaf verkligen åka. Inte så säker på om övriga faktiskt försökte.

Som sagt spelar nia eller tia ingen roll, och vi i Sverige får vara glada att inte fler lag var med för de hade nog också slagit oss ;) men när man inte direkt har nåt annat lopp att spara sig för (för vem tror vi kan vinna någon medalj på herrsidan detta OS?) så måste man väl iaf försöka göra sitt absolut bästa?
Men verkligen. Tjejerna tog liksom in samma avstånd igår men då får man ju ta i lite också. 🤷‍♀️ Äh jag vet egentligen inte ens vad jag ska säga. Är fortfarande grinig över att man väljer att skicka Calle men inte Monsén i störtlopp/super g.

Liknande trådar

• Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027
  • Bukefalos bokbingo 1 februari till 31 juli 2026
  • Buke mot Earth Overshoot Day
  • Biltält

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat