Bukefalos 28 år!

OS i hoppning 2021

Vad är det? Avskyr verkligen sociala medier, bara en massa konstiga ikoner och inga förklaringar vad de betyder.
Om du går in på deras konto och trycker på profilbilden så kommer det upp. Om du trycker på skärmen när bilden visas så pausas den så att du kan titta längre stund än det förinställda.
 

Bifogade filer

  • CB3803E6-E231-43C7-85E3-66AF0F941118.jpeg
    CB3803E6-E231-43C7-85E3-66AF0F941118.jpeg
    182,2 KB · Visningar: 30
En sak jag inte tänkt på, som säkert redan diskuterats, är väl att finalisterna nu kanske har en nackdel i lagfinalen pga. fler rundor i kroppen. Det är ju tråkigt och känns fel!
Ja jag håller med. Fast å andra sidan har det ju varit likadant tidigare fast omvänt: de som gick lagklassen först hade extra rundor i benen till den invididuella finalen. De har i alla fall sett till att hästarna får en vilodag imorgon vilket känns schysst.
 
Ja jag håller med. Fast å andra sidan har det ju varit likadant tidigare fast omvänt: de som gick lagklassen först hade extra rundor i benen till den invididuella finalen. De har i alla fall sett till att hästarna får en vilodag imorgon vilket känns schysst.
Jo, så är det ju. Men det har liksom känts rätt att de som då håller ut är värdiga individuella vinnare, kommer nog ta tid att ställa om till att det är annorlunda. :D
 
Ja jag håller med. Fast å andra sidan har det ju varit likadant tidigare fast omvänt: de som gick lagklassen först hade extra rundor i benen till den invididuella finalen. De har i alla fall sett till att hästarna får en vilodag imorgon vilket känns schysst.

Ja, skillnaden är väl här att tre svenska hästar har gått de extra rundorna, medan i brittens, holländarens och japanens lag är det bara en häst vardera med lite extra trötta ben.
 
Rätt eller fel, googlar man lite verkar det som blodsregeln tydligen inte gäller näsblod. Såg oerhört illa ut så jag misstänker att reglerna kommer göras om. Ritten borde avbrutits av domaren!

Jag håller med helt och hållet. Regeln verkar ha ändrats ett par gånger och diskuterats ganska mycket varje gång (jag är inte hoppryttare så håller inte jättekoll). Jag tycker verkligen att den ritten borde ha avbrutits, finns det inte utrymme för det i reglerna så är det ju något ordentligt fel i mitt tycke.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
13 667
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
462
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 354
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp