OS i hoppning 2021

Jag håller med helt och hållet. Regeln verkar ha ändrats ett par gånger och diskuterats ganska mycket varje gång (jag är inte hoppryttare så håller inte jättekoll). Jag tycker verkligen att den ritten borde ha avbrutits, finns det inte utrymme för det i reglerna så är det ju något ordentligt fel i mitt tycke.
Ja. Ser nu i Expressens artikel att Cian säger att allt är ok med Kilkenny vad de kunnat se hitintills. Det är ju skönt, men det såg illa ut och råder det minsta tvivel om att hästen är helt 100 tycker jag även hoppdomare borde kunna "blåsa av" ett ekipage.
 
Önskade verkligen att alla svenskar fått medalj, men ändå såklart stolt över deras prestationer!
Ang näsblod kanske ritten skulle avbrutits, samtidigt så tycker jag att om en häst råkar bita sig eller ett ytligt kärl går i näsborren är inget farligt.
 
Önskade verkligen att alla svenskar fått medalj, men ändå såklart stolt över deras prestationer!
Ang näsblod kanske ritten skulle avbrutits, samtidigt så tycker jag att om en häst råkar bita sig eller ett ytligt kärl går i näsborren är inget farligt.
Nej men om den hade bitit sig hade de ju strukits. Det är ju annars nolltolerans för blod.
 
Jag har kollat lite historiska siffror nu för att om nåt annat ekipage tagit medalj två OS i rad i hoppning. Om wiki sidan stämmer så har det hänt en gång innan men för 100 år sen då ett italienskt ekipage tog guld 1920 och silver 1924. Men inte sen dess. Om jag inte missat nåt. Kollade lite snabbt på telefonen.
 
Jag har kollat lite historiska siffror nu för att om nåt annat ekipage tagit medalj två OS i rad i hoppning. Om wiki sidan stämmer så har det hänt en gång innan men för 100 år sen då ett italienskt ekipage tog guld 1920 och silver 1924. Men inte sen dess. Om jag inte missat nåt. Kollade lite snabbt på telefonen.

Jag citerar mitt eget inlägg och kompletterar med att skriva att i dressyr har det hänt rätt många gånger faktiskt. Isabella Werth och Gigolo har t.o.m. vunnit OS-medaljer i tre raka OS (silver 1992, guld 1996 och silver 2000)!!
 
Men varför måste Henrik prata stavhopp? Är man intresserad tittar man väl på det?
Jäkligt sen på bollen som kollar i efterhand, men precis innan Henrik börjar prata om stavhopp hör man honom i bakgrunden "..ska jag verkligen säga det?" *producent mumlar* "..ja, men.."

Sen kommer inlägg om stavhopp som jag definitivt tror producenten bestämde 😅
 
Är det fantastiska prestationer? JA
Hade vi tjänat ihop till ett individuellt guld? JAAAAAAAAAAAAAAA
efter SilverSaras sista hinder, RGBs silver och Peders förra. Retligt många stolpe ut ändå på den där allra allra sista biten.

Har vi under alla omständigheter ett team som förtjänar att ta den där guldmedaljen i lag? SOM FAAAAAN.
Bra sammanfattat!
 
Kunde inte titta idag på dagen men har kollat nu och scrollat i den här tråden i samma takt :love:.

Wow vilken insats av svenskarna. Dock förvånad att Peder inte satsade mer i omhoppningen, tänkte att nu blir det guld eller rivning. Trist för Henrik att bli fyra, tycker det är dax för honom nu att få en individuell medalj.

Det här upplägget med att finalen är en vanlig klass typ och innan lagtävlingen är trist, som väntat. Och mina förhoppningar på Sverige i lagtävlingen är inte jättestora, alla river ju förr eller senare och efter dessa rundor... :nailbiting:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 672
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
435
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 296
Senast: SiZo
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 692
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp