OS i hoppning 2021

Var det inte medaljutdelning direkt efteråt? Discovery klippte sändningen jag kollade och hittar ingen annan med medaljutdelning?
 
Kunde inte titta idag på dagen men har kollat nu och scrollat i den här tråden i samma takt :love:.

Wow vilken insats av svenskarna. Dock förvånad att Peder inte satsade mer i omhoppningen, tänkte att nu blir det guld eller rivning. Trist för Henrik att bli fyra, tycker det är dax för honom nu att få en individuell medalj.

Det här upplägget med att finalen är en vanlig klass typ och innan lagtävlingen är trist, som väntat. Och mina förhoppningar på Sverige i lagtävlingen är inte jättestora, alla river ju förr eller senare och efter dessa rundor... :nailbiting:
Ja jag tänkte också att det var synd att han inte satsade allt, å andra sidan hade det ju kunnat bli 6:e plats istället med en bom ner, så han kanske säkrade lite för medalj åtminstone.
 
Ja jag tänkte också att det var synd att han inte satsade allt, å andra sidan hade det ju kunnat bli 6:e plats istället med en bom ner, så han kanske säkrade lite för medalj åtminstone.
Ja, jag tycker ju det här var bättre än vild chansning men jag trodde han skulle satsa mer. Kollade om det en gång till och det gick ju inte särskilt snabbt för att vara Peder, ser det ut som.
 
Jäkligt sen på bollen som kollar i efterhand, men precis innan Henrik börjar prata om stavhopp hör man honom i bakgrunden "..ska jag verkligen säga det?" *producent mumlar* "..ja, men.."

Sen kommer inlägg om stavhopp som jag definitivt tror producenten bestämde 😅

Haha, jag är helt på Henriks sida här.
 
Kunde inte titta idag på dagen men har kollat nu och scrollat i den här tråden i samma takt :love:.

Wow vilken insats av svenskarna. Dock förvånad att Peder inte satsade mer i omhoppningen, tänkte att nu blir det guld eller rivning. Trist för Henrik att bli fyra, tycker det är dax för honom nu att få en individuell medalj.

Det här upplägget med att finalen är en vanlig klass typ och innan lagtävlingen är trist, som väntat. Och mina förhoppningar på Sverige i lagtävlingen är inte jättestora, alla river ju förr eller senare och efter dessa rundor... :nailbiting:

Jag har också lite oro inför lagtävlingen Sverige är enda laget där alla tre hästarna har gått en extra runda i och med att de var i omhoppningen alla tre. Rivningarna brukar ju komma mot slutet ju mer hästarna har gått.
 
Låst. Säger de nåt annat än att näsblod inte är diskvalificerande?

Okej va inte låst när jag läste den, de menade på de som sagts tidigare att näsblod inte ingick i blodsregeln...
I artikeln var det en närbild på ekipaget under ritten med blodstänk på hela bringan och helröda näsborrar.
 
Jag har också lite oro inför lagtävlingen Sverige är enda laget där alla tre hästarna har gått en extra runda i och med att de var i omhoppningen alla tre. Rivningarna brukar ju komma mot slutet ju mer hästarna har gått.
Japp, jag är också rädd att alla sitter och hoppas på guldmedalj (framöverallt alla ens bekanta som egentligen inte är ridsportsmänniskor men som kollar för de tror på medaljchans) och så kanske hästarna är heltrötta och inte kan prestera som väntat...

Jag vet inte alls, svenska ryttarna låter hoppfulla men det är ju ändå så att de alla har tre rundor mot andra lag som har blandat. Att Brash inte kom med i omhoppningen var ju verkligen bara maximal "otur" för britterna, och det laget är ju tämligen starkt.
 
Jag hoppas verkligen att internationella kommitteen ser över regelverket igen. det här upplägget är rent värdelöst tycker jag. förstår verkligen inte hur de tänkt. gäller framförallt hoppningen och fälttävlan.
I övrigt - fantastiska insatser av de svenska igår, men jag lider med Peder, han var så värd det där guldet.
 
Jag hoppas verkligen att internationella kommitteen ser över regelverket igen. det här upplägget är rent värdelöst tycker jag. förstår verkligen inte hur de tänkt. gäller framförallt hoppningen och fälttävlan.
I övrigt - fantastiska insatser av de svenska igår, men jag lider med Peder, han var så värd det där guldet.

Jag tycker att man ska ta tillbaka att det är fyra i laget och tre räknas. För hästarnas skull så att ingen fortsätter för lagets skull trots att hästen inte är 100%. Men, annars gillar jag det nya upplägget med kval och sen final bättre än det med femtioelva rundor. Bäst när det gäller! Bäst över tid har vi den totala världscupen till. OS är att vara bäst när det gäller.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 672
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 295
Senast: SiZo
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 692
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp