OS Tokyo 2020 / 2021

Discovery :banghead: går in i appen på OS och sen friidrott. Väljer huvudsändning. Inga svenska kommentatorer. Testar några andra friidrottssändningar men inga svenska kommentatorer nånstans. Slår på 5an på TV och där finns det, men vill ju inte ha reklampauser. Går till appen igen och hittar en sändning med svenska kommentatorer som också heter huvudsändning.

Knappt en timme till Sarah, sen sova 😴
 
Discovery :banghead: går in i appen på OS och sen friidrott. Väljer huvudsändning. Inga svenska kommentatorer. Testar några andra friidrottssändningar men inga svenska kommentatorer nånstans. Slår på 5an på TV och där finns det, men vill ju inte ha reklampauser. Går till appen igen och hittar en sändning med svenska kommentatorer som också heter huvudsändning.

Knappt en timme till Sarah, sen sova 😴

Jag började titta på friidrotten via Discovery+ appen ca kl. 5 och jag har haft svenska kommentatorer hela tiden. Huvudsändningen.
 
Jo men jag undrar om de får klä sig som herrarna eller om detta är en småtramsig klädesregel :confused: Sen kanske man vill ha sina byxkjolar absolut men tex fick väl inte Serena Williams spela i catsuit?

Jag vet inte. Men jag kan tänka mig att tennis är en rätt traditionell sport.

Där är det rätt skönt med friidrotten. Jag såg damernas försök på 100 m i imorse. Klädmässigt skiljde de sig åt en del. Vissa hade bikiniliknande, andra hade korta skjorts och linne och tjejen från Iran var fullt påklädd och man såg bara ansiktet. Det var rätt härligt att se att de där verkar ha valt sina kläder efter vad de är bekväma i.
 
Hur går det för Sverige? Har knappt sett en svensk flasha förbi i rutan 🤔

Fotbollstjejerna slog USA med 3-0. Möter Japan i kvartsfinal nu om nån timme.

Handbollstjejerna är hittills obesegrade (en oavgjord) och leder sin grupp.

Daniel Ståhl kastade diskuskval i natt och klarade kvalgränsen på första kastet. Han var för övrigt den enda i startfältet som klarade kvalgränsen.

Handbollsherrarna har vunnits alla sina matcher hittills även om de har fått kämpa för det.

Sarah Sjöström (som halkade på en isfläck i vintras och fick fraktur på armbågen) har tagit sig till flera finaler men tyvärr inte lyckats ta nån medalj. Men det var väl knappt förväntat med tanke på skadan. Hon kom på femte plats i en final i natt.

Bland annat. Jag såg en svensk köra semifinal i kanotslalom nu på morgonen men jag vet inte om han tog sig till final.

Jag har sett rubriker om att golfarna börjat bra. Men jag vet inget mer.
 
Fotbollstjejerna slog USA med 3-0. Möter Japan i kvartsfinal nu om nån timme.

Handbollstjejerna är hittills obesegrade (en oavgjord) och leder sin grupp.

Daniel Ståhl kastade diskuskval i natt och klarade kvalgränsen på första kastet. Han var för övrigt den enda i startfältet som klarade kvalgränsen.

Handbollsherrarna har vunnits alla sina matcher hittills även om de har fått kämpa för det.

Sarah Sjöström (som halkade på en isfläck i vintras och fick fraktur på armbågen) har tagit sig till flera finaler men tyvärr inte lyckats ta nån medalj. Men det var väl knappt förväntat med tanke på skadan. Hon kom på femte plats i en final i natt.

Bland annat. Jag såg en svensk köra semifinal i kanotslalom nu på morgonen men jag vet inte om han tog sig till final.

Jag har sett rubriker om att golfarna börjat bra. Men jag vet inget mer.
Stabil rapport 😁
 
Stockholms stad har redan två missade medaljer på sitt konto. Om det inte räcker med alla gamla som inte vågar sig ut och vanligt folk som hamnar på akuten så borde väl det kunna vara den berömda droppen?
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
416
Senast: escodobe
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
801
Senast: Rosett
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 616
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp