OS Tokyo 2020 / 2021

Okej hur ska jag göra nu då?
Jag vill kunna casta till min TV från iPhone, vad ska jag ladda ner?
HJÄLP!
 
Edwina och Jamie Kermond får starta individuellt. Att en reserv inte går in beror det på att det inte fanns någon eller att hela laget/landet straffas?
Varför var det osäkert om Edwina och Jamie skulle få starta ndividuellt? Riskerade de att bli dubbelt bestraffade för vad deras landsman gör? Jfr Ryssland som skickat nästan 300 (visserligen "neutralt" men ändå) trots att landet inte ens är med officiellt. Var det Olympiska kommittén (eller vem som beslutar om sånt) som beslutade eller var det Australien som övervägde att inte skicka dem när det inte var helt lag?
 
Okej hur ska jag göra nu då?
Jag vill kunna casta till min TV från iPhone, vad ska jag ladda ner?
HJÄLP!
Jag castar direkt från iPhone till min tv via den där knappen. :)

C5C76FFE-D6D9-4306-887F-51347372774E.jpeg
 
Edwina och Jamie Kermond får starta individuellt. Att en reserv inte går in beror det på att det inte fanns någon eller att hela laget/landet straffas?
Varför var det osäkert om Edwina och Jamie skulle få starta ndividuellt? Riskerade de att bli dubbelt bestraffade för vad deras landsman gör? Jfr Ryssland som skickat nästan 300 (visserligen "neutralt" men ändå) trots att landet inte ens är med officiellt. Var det Olympiska kommittén (eller vem som beslutar om sånt) som beslutade eller var det Australien som övervägde att inte skicka dem när det inte var helt lag?

Jag förstår inte heller det där. Varförskulle de inte får starta individuellt? Det finns ju länder som bara har en eller två tävlande och de får ju starta individuellt.
 
Är det någon som kan tipsa om en hemsida med ridsportsnyheter? Känner att jag har noll koll på vad som ni snackar om gällande tyska (?) laget :)
 
Edwina och Jamie Kermond får starta individuellt. Att en reserv inte går in beror det på att det inte fanns någon eller att hela laget/landet straffas?
Varför var det osäkert om Edwina och Jamie skulle få starta ndividuellt? Riskerade de att bli dubbelt bestraffade för vad deras landsman gör? Jfr Ryssland som skickat nästan 300 (visserligen "neutralt" men ändå) trots att landet inte ens är med officiellt. Var det Olympiska kommittén (eller vem som beslutar om sånt) som beslutade eller var det Australien som övervägde att inte skicka dem när det inte var helt lag?
Det fanns ingen reserv, den uttagna reserven ville inte sätta sin häst i karantän när hen inte var säker på att få starta.
 
Jag castar direkt från Discovery-appen, har inte Google home.

Ja, men man måste ju installera sin chromecast först (koppla till wifi osv) innan den går att använda. Detta gör iaf jag (med androidtelefon) m.h.a. Google Home appen och instruktioner som dyker upp på TVn. Men sen när den är installerad använder jag inte Google Home alls utan den specifika appen som streamar programmet (Discovery+, SVT Play, Netflix, Disney+ osv.)
 
Det fanns ingen reserv, den uttagna reserven ville inte sätta sin häst i karantän när hen inte var säker på att få starta.

Och de hade ingen annan att ta in som reserv? Sveriges förstahandsval (Douglas Lindelöv) till reservplats tackade nej. Men då frågade de nästa på tur (Rolf Göran Bengtsson).
 
Är det någon som kan tipsa om en hemsida med ridsportsnyheter? Känner att jag har noll koll på vad som ni snackar om gällande tyska (?) laget :)

Jag följer Tidningen Ridsport och Hippson på Facebook. Men de har ju hemsidor också. Men tycker att det är smidigt att följa dem på FB.
 
Och de hade ingen annan att ta in som reserv? Sveriges förstahandsval (Douglas Lindelöv) till reservplats tackade nej. Men då frågade de nästa på tur (Rolf Göran Bengtsson).
Ingen aning men Australien är ju ingen jättestor nation i banhoppning så antagligen inte?
 
Edwina och Jamie Kermond får starta individuellt. Att en reserv inte går in beror det på att det inte fanns någon eller att hela laget/landet straffas?
Varför var det osäkert om Edwina och Jamie skulle få starta ndividuellt? Riskerade de att bli dubbelt bestraffade för vad deras landsman gör? Jfr Ryssland som skickat nästan 300 (visserligen "neutralt" men ändå) trots att landet inte ens är med officiellt. Var det Olympiska kommittén (eller vem som beslutar om sånt) som beslutade eller var det Australien som övervägde att inte skicka dem när det inte var helt lag?

Jag förstår inte heller det där. Varförskulle de inte får starta individuellt? Det finns ju länder som bara har en eller två tävlande och de får ju starta individuellt.


Fast det är väl Jamie Kermond som har åkt fast för dopning och alltså inte får tävla?

https://www.tidningenridsport.se/edwina-tops-alexander-far-tavla-individuellt/
 
Fast det är väl Jamie Kermond som har åkt fast för dopning och alltså inte får tävla?

https://www.tidningenridsport.se/edwina-tops-alexander-far-tavla-individuellt/

Ja, precis. Men av nån anledning så står det att det varit osäkert om de övriga två i laget fick tävla individuellt. Nåt jag tycker låter konstigt eftersom man inte behöver vara en del i ett lag för att få tävla individuellt. Det finns ju flertalet länder som inte har ett lag (p.g.a. att för få har kvalat till OS) och de får ju ändå tävla individuellt. Deras lagtävling är ju däremot bortblåst eftersom de inte har ett helt lag längre.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
392
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
784
Senast: Rosett
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 525
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp