OS Tokyo 2020 / 2021

Jag följer en fd kollegas dotter på hennes företagsinstagram. Hon och hennes kille har ett fälttävlansstall i UK och hennes kille rider för Brasilien i fälttävlan. Det är det enda, jag hade inte koll på att det var OS förrän fd kollegan nämnde när de skulle flyga dit hästen för typ 1-2 veckor sedan 😅

Jag är så otroligt ointresserad av sport. Redan glömt vilket mästerskap det var i fotboll i sommar trots att hela jobbet är otroligt engagerade inkl min då närmsta kollega.
 
SVT verkar ju inte ensamma om att göra så, verkar bestämt att det ska kallas Tokyo 2020. Jag tycker det blir märkligt, typ "x vann OS guld i Tokyo 2020, som gick år 2021" 😅
Nej jag menade inte att SVT har bestämt det men de kanske vet hur det kommer sig :)
Eller så har det kanske att göra med att en olympiad är fyra år :confused:
 
Jag tror att det ska ses som ett namn på arrangemanget.
Egennamn har egenskapen att ganska snabbt tappa kopplingen till hur de uppstod. Den som heter Kristian behöver inte vara kristen och OS2020 behöver inte genomföras 2020...
Jag tycker ändå det känns fel att ha årtalet i namnet då :meh: :D
 
Eftersom jag är som jag är så är det nu godmorgon och OS som gäller :D
Jag håller på med invigningen, började kolla när jag kom in ikväll och fastnade. Vad kollar du nu? Jag har inget jag måste se direkt förrän simningen kl 12. Kanske dressyren om jag inte har nåt bättre för mig men tycker det är lite sömnigt 🙈.
 
Jag håller på med invigningen, började kolla när jag kom in ikväll och fastnade. Vad kollar du nu? Jag har inget jag måste se direkt förrän simningen kl 12. Kanske dressyren om jag inte har nåt bättre för mig men tycker det är lite sömnigt 🙈.

Jag kollar på damernas bordtennis och rodd :)
Klockan 7.15 ska jag se herrarnas handbollsmatch mot Bahrain. Sen dressyr och damernas fotbollsmatch mot Australien. Sen förstås simning vid lunch.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
404
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
799
Senast: Rosett
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 548
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 005
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp