Oseriös avel, fortsättning.

Igår blev jag erbjuden att köpa frallor för 5-6 000SEK visserligen från Polen tydligen med stam om jag uppfattade hans engelska rätt

Ditt fel @dobbis för mannen blev så förtjust i Effie och kunde tänka sig att köpa en valp om jag någon gång ska ta valpar :rofl:

Nä du mannen. här kommer inga valpar, någonsin
 
Viste inte var detta passade in men eftersom detta är en slasktråd om oseriöst i hundavel och ja, jag finner detta oseriöst så får det hamna här.

Varför ställer man upp Rottweiler såhär? :confused:
Har sett liknande bilder förr. För att de ska se slankare ut? Bakbenen är ju en halvmeter bakom hunden!
Nog för att Schäfer ställs upp på ett löjligt sätt men detta är ju lika dumtO_o
Och varför måste hundarna "hänga" så i halsband/koppel på utställning? Går de inte att bedömma rättvist om de har vanlig halsställning?
20180523_235945.jpg
 
Vad sägs om miniatyrmops (chihuahua/mops) för 12000?
Ok, de har lite nos i alla fall. Andra gången de gör kombinationen.
 
Viste inte var detta passade in men eftersom detta är en slasktråd om oseriöst i hundavel och ja, jag finner detta oseriöst så får det hamna här.

Varför ställer man upp Rottweiler såhär? :confused:
Har sett liknande bilder förr. För att de ska se slankare ut? Bakbenen är ju en halvmeter bakom hunden!
Nog för att Schäfer ställs upp på ett löjligt sätt men detta är ju lika dumtO_o
Och varför måste hundarna "hänga" så i halsband/koppel på utställning? Går de inte att bedömma rättvist om de har vanlig halsställning?
Visa bifogad fil 15334

Man kanske gör så för att det inte ska synas att hunden är fet? :angel:
 
Viste inte var detta passade in men eftersom detta är en slasktråd om oseriöst i hundavel och ja, jag finner detta oseriöst så får det hamna här.

Varför ställer man upp Rottweiler såhär? :confused:
Har sett liknande bilder förr. För att de ska se slankare ut? Bakbenen är ju en halvmeter bakom hunden!
Nog för att Schäfer ställs upp på ett löjligt sätt men detta är ju lika dumtO_o
Och varför måste hundarna "hänga" så i halsband/koppel på utställning? Går de inte att bedömma rättvist om de har vanlig halsställning?
Visa bifogad fil 15334
Äsch det är dålig uppställning/dålig visning bara. Alla gör inte allt rätt och perfekt alltid. Det är ju lite en konst att visa hund.
 
Viste inte var detta passade in men eftersom detta är en slasktråd om oseriöst i hundavel och ja, jag finner detta oseriöst så får det hamna här.

Varför ställer man upp Rottweiler såhär? :confused:
Har sett liknande bilder förr. För att de ska se slankare ut? Bakbenen är ju en halvmeter bakom hunden!
Nog för att Schäfer ställs upp på ett löjligt sätt men detta är ju lika dumtO_o
Och varför måste hundarna "hänga" så i halsband/koppel på utställning? Går de inte att bedömma rättvist om de har vanlig halsställning?

Jag tänker antingen okunskap, eller det gamla vanliga som förstört så mycket- människans förkärlek för extremer.
 
Äsch det är dålig uppställning/dålig visning bara. Alla gör inte allt rätt och perfekt alltid. Det är ju lite en konst att visa hund.

Fast just den här positionen har jag sett på Rottweilerbilder både här i Sverige och som denna bilden är ifrån, Tyskland. Så det verkar vara en trend som vissa tillämpar.
 
Fast just den här positionen har jag sett på Rottweilerbilder både här i Sverige och som denna bilden är ifrån, Tyskland. Så det verkar vara en trend som vissa tillämpar.
Jag var på en jättestor rottweiler utställning i Tyskland i slutet på nittiotalet och då ställde folk upp lite sådär, gärna att hundarna var rätt taggade med. Tror att det var för att få dem att se mer "power" ut.

Ringen var stor som en fotbollsplan, bedömningarna höll på hur länge som och en del handlersna fick kuta på bra, en del fick ha avbytare för att orka i högsommarvärmen..

Stackel Och el såldes i alla stånd.
 
Lokal annons:
"Alaskan Shepherd (Malamute x GSD) available for stud
Proven
Amazing temperament
3 Years Old
60Kg
Barf diet
Very healthy
Loads of pics available on request and you are welcome to come and meet him
Please be aware, I will not stud him to anyone I don’t feel will be responsible, rules will apply.
No timewasters please "


Så många frågor.
Proven i vad? Att han är fertil?
Sedan när är dieten en merit?
Hälsosam enligt vem?
Vilka regler gäller?
Det finns dessutom tio foton på hunden, men inte ett enda där hunden står och syns i helfigur. ;)
 
"Vi fick våra söta pudelvalpar den 24 april 2018 och de kommer vara leveransklara att flytta hemifrån i mitten av juli 2018.
Från friska och psykiskt stabila föräldrar.
Mamma: Vit dvärgpudel
Pappa: Svart dvärgpudel"
Pris 12 000kr med 2000kr i handpenning som ej fås tillbaka om du ångrar dig.

:banghead::banghead::banghead:
Alla kommentarer raderade om att det är blandraser osv men annonsen får ligga kvar. En lokal köpochsälj sida på fb..trodde att fb inte ville att man sålde djur där ens?
 
"Vi fick våra söta pudelvalpar den 24 april 2018 och de kommer vara leveransklara att flytta hemifrån i mitten av juli 2018.
Från friska och psykiskt stabila föräldrar.
Mamma: Vit dvärgpudel
Pappa: Svart dvärgpudel"
Pris 12 000kr med 2000kr i handpenning som ej fås tillbaka om du ångrar dig.

:banghead::banghead::banghead:
Alla kommentarer raderade om att det är blandraser osv men annonsen får ligga kvar. En lokal köpochsälj sida på fb..trodde att fb inte ville att man sålde djur där ens?
Vad är det som gör att de är blandraser? Var inte föräldrarna renrasiga?
 
"Vi fick våra söta pudelvalpar den 24 april 2018 och de kommer vara leveransklara att flytta hemifrån i mitten av juli 2018.
Från friska och psykiskt stabila föräldrar.
Mamma: Vit dvärgpudel
Pappa: Svart dvärgpudel"
Pris 12 000kr med 2000kr i handpenning som ej fås tillbaka om du ångrar dig.

:banghead::banghead::banghead:
Alla kommentarer raderade om att det är blandraser osv men annonsen får ligga kvar. En lokal köpochsälj sida på fb..trodde att fb inte ville att man sålde djur där ens?

Har sett liknande fall, alla valpar såldes. Tycker det är märkligt att det fortfarande förekommer i dagsläget när information är ett par knapptryckningar bort...
 
Vad tror ni om border collie-valpar, vars föräldrar är jättelugna, stressfria familjehundar som älskar agility och konster. De vallar inte, inga vallprov gjord så inte med i skk. Däremot är dessa renrasiga valpar reggade i jbv vid försäljning...?
Båda föräldrarna ska iallafall vara AD och HD-fria.

Är det jag som fått allt helt om bakfoten nu, eller är de här föräldrarna något unika i att vara bc som inte vallar och (ändå) är helt stressfria? Det känns rätt ovanligt för en så utpräglad vallras?
 
Vad tror ni om border collie-valpar, vars föräldrar är jättelugna, stressfria familjehundar som älskar agility och konster. De vallar inte, inga vallprov gjord så inte med i skk. Däremot är dessa renrasiga valpar reggade i jbv vid försäljning...?
Båda föräldrarna ska iallafall vara AD och HD-fria.

Är det jag som fått allt helt om bakfoten nu, eller är de här föräldrarna något unika i att vara bc som inte vallar och (ändå) är helt stressfria? Det känns rätt ovanligt för en så utpräglad vallras?
Det är jvla skithundar, som inte har mer gemensamt med BC än med foppatofflor.
 
Är det jag som fått allt helt om bakfoten nu, eller är de här föräldrarna något unika i att vara bc som inte vallar och (ändå) är helt stressfria? Det känns rätt ovanligt för en så utpräglad vallras?

Det är mycket ovanligt, och absolut inte rastypiskt. Låter mest som samma knep såna säljare använder för att få valpar sålda till de som inte får köpa från legitima, arbetsavlande BC-uppfödare. Att de påstås vara stressfria säger mig ingenting, folk är överlag så dåliga på att läsa hund så jag litar inte på att någon som föder upp en ras som BC till familjehundar (tyvärr kodord för 'soffdekoration' i många fall) kan känna igen tecknen. :cautious: Är de inte SKK-reggade så går de ändå som blandras, och det är ett betydligt lämpligare epitet, för border collies är de inte.
 
Det är mycket ovanligt, och absolut inte rastypiskt. Låter mest som samma knep såna säljare använder för att få valpar sålda till de som inte får köpa från legitima, arbetsavlande BC-uppfödare. Att de påstås vara stressfria säger mig ingenting, folk är överlag så dåliga på att läsa hund så jag litar inte på att någon som föder upp en ras som BC till familjehundar (tyvärr kodord för 'soffdekoration' i många fall) kan känna igen tecknen. :cautious: Är de inte SKK-reggade så går de ändå som blandras, och det är ett betydligt lämpligare epitet, för border collies är de inte.

Ja jag tyckte väl det! Jag kan väldigt lite om BC men fick ett helt moln av frågetecken kring huvudet efter att ha läst annonsen.

Tyvärr (?) fick jag "reda på" den lite speciella delen av "rasen" genom en bekant som kärat ner sig och vill ha :cautious:
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
630
Senast: Sarah415
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
56 846
Senast: Wingates
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp