Oseriös avel 2023

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Ska man gĂ„ bara pĂ„ utseende sĂ„ Ă€r denna pĂ€lsvarianten helt klart min favorit pĂ„ ”labradoodle”! Vad jag förstod av det jag kollade sĂ„ blir han mer lĂ„nghĂ„rig om de inte hĂ„ller efter pĂ€lsen, men inte sĂ„ mycket som de man Ă€r van att se
IMG_3848.webp

Ska man gĂ„ bara pĂ„ utseende sĂ„ Ă€r denna pĂ€lsvarianten helt klart min favorit pĂ„ ”labradoodle”! Vad jag förstod av det jag kollade sĂ„ blir han mer lĂ„nghĂ„rig om de inte hĂ„ller efter pĂ€lsen, men inte sĂ„ mycket som de man Ă€r van att se
Visa bifogad fil 167824
Jag gillar ocksÄ de som blir lite "strÀvhÄr". :)

FodervÀrd sökes till hanhund som ska gÄ i avel.
Men de fĂ„r inte finnas katt eller andra smĂ„djur i hemmet. Heller inga andra hundar dĂ„ han ”ligger högt i könsdrift”?

Och dÄ ska en alltsÄ avla pÄ den hanen?
Har vi inte tillrÀckligt med hundar pÄ blocket som inte kan bo med knappt nÄgon mer levande varesle Àn EN mÀnniska som ska vara hemma hela dagarna och bo pÄ en gÄrd i skogen?

Tröttsamt

FodervÀrd sökes till hanhund som ska gÄ i avel.
Men de fĂ„r inte finnas katt eller andra smĂ„djur i hemmet. Heller inga andra hundar dĂ„ han ”ligger högt i könsdrift”?

Och dÄ ska en alltsÄ avla pÄ den hanen?
Har vi inte tillrÀckligt med hundar pÄ blocket som inte kan bo med knappt nÄgon mer levande varesle Àn EN mÀnniska som ska vara hemma hela dagarna och bo pÄ en gÄrd i skogen?

Tröttsamt

Är den renrasig sĂ„ skulle jag beroende pĂ„ ras inte bry mig om att den inte kan bo med katt eller smĂ„djur, finns ju mĂ„nga raser med mycket jakt i sig. DĂ€remot om den Ă€r översexuell sĂ„ Ă€r det ju inte bra. Menar de istĂ€llet att den Ă€r dominant mot andra hanar sĂ„ Ă€r det ju ocksĂ„ nĂ„t man fĂ„r ta inom vissa raser. Men i och med att de skriver andra hundar och inte anger kön tror jag vĂ€l snarare att det Ă€r en översexuell jycke som ska jucka pĂ„ allt. Och det Ă€r inget bra avelsmaterial.

Är den renrasig sĂ„ skulle jag beroende pĂ„ ras inte bry mig om att den inte kan bo med katt eller smĂ„djur, finns ju mĂ„nga raser med mycket jakt i sig. DĂ€remot om den Ă€r översexuell sĂ„ Ă€r det ju inte bra. Menar de istĂ€llet att den Ă€r dominant mot andra hanar sĂ„ Ă€r det ju ocksĂ„ nĂ„t man fĂ„r ta inom vissa raser. Men i och med att de skriver andra hundar och inte anger kön tror jag vĂ€l snarare att det Ă€r en översexuell jycke som ska jucka pĂ„ allt. Och det Ă€r inget bra avelsmaterial.

NĂ€ det Ă€r just alla ”förhĂ„llningsregler” jag nog reagerar pĂ„ tillsammans 🙂
Har för mig det var hanhundar förresten.

Vet inte hur mĂ„nga individer i just den rasen de finns att avla pĂ„ heller men vi var aktiva med vĂ„ra irlĂ€ndska röd och vita settrar och de Ă€r FÅ i sverige men just hanhundsaggressivitet t.ex var inte pĂ„ frĂ„gan att avla pĂ„.
Men ja, de Àr inte svart o vitt.

Vad sÀgs om Akita Inu med lite dobermann slÀngt in pÄ en höft? ;)

Jag blir alltid lite misstÀnksam pÄ akitasvÀngen nÀr de skriver japansk Àr i UK dock. Med största sannolikhet Àr det den amerikanska rasen som menas.

Vad sÀgs om Akita Inu med lite dobermann slÀngt in pÄ en höft? ;)

Jag blir alltid lite misstÀnksam pÄ akitasvÀngen nÀr de skriver japansk Àr i UK dock. Med största sannolikhet Àr det den amerikanska rasen som menas.
Hur ser pÀlsen ut? TÀnker eftersom dobermann har sÄ jÀttekort och slÀt pÀls och akita har kort megafluff. Skulle gissa nÄgonstans mittemellan som typ rottweiler eller labbe?

Hur ser pÀlsen ut? TÀnker eftersom dobermann har sÄ jÀttekort och slÀt pÀls och akita har kort megafluff. Skulle gissa nÄgonstans mittemellan som typ rottweiler eller labbe?

De sÄg mest ut som smÄ akitavalpar med lite mÀrkliga fÀrger. Enligt annonsen akita x akita/dobbis sÄ det var inte ovÀntat. :)

”De Ă€r pudelblandraser, alltsĂ„ doodle. Rasen Ă€r wawadoodle, 75% toy-pudel och 25% chihuahua”. Lite svĂ„rt att bestĂ€mma sig om det Ă€r en blandras eller en egen ras. Och jag har inte sett nĂ„gon annan anvĂ€nda wawadoodle. Borde det inte vara lĂ€ttare att fĂ„ dem sĂ„lda om man anvĂ€nder chipoo som ”alla” andra? Och bara 23 000 pix đŸ€‘
PÄ tal om pÀlsar sÄ ingen med BellapÀls utan typiska lÄnghÄrig chihuahua/pudel

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• C-höfter i avel?
  • Aktiva ledarhundar (utbruten frĂ„n Oseriös avel 2023)
  • Oseriös avel 2022
  • Alaskan malamute

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka