Otippat intresse?

De flesta brukar bli förvånad över mitt fågelintresse. Är fågelskådare och min stora dröm är att få forska om flyttfåglar och hur de påverkas av ex. klimatförändringar och habitatförstöring. När jag är på fest/träffar nya människor/är på dejt brukar de flesta bli rätt förvånade och tycker att det är ovanligt :D Intresset är dessutom relativt nytt för mig, har bara hållt på i ca. ett år. Men gud vad inbiten jag är nu, jag älskar verkligen att fågelskåda :love:
 
Älskar japanska söta figurer och saker, så kallat kawaii. Skulle gärna klä mig i sådana kläder och fylla hela huset med gosedjur men där har jag sett min begränsning :o Finns en butik som heter just Kawaii i Stockholm och Göteborg som jag drömmer om att besöka... lever ut mitt intresse alldeles för lite men några prylar syns här och där.
Älskar även filmerna från studio Ghibli, de är såå fina :love:
Finns ett museum i Japan och det planeras en temapark läste jag senast igår, men törs man inte flyga blir det svårt att ta sig (och jag har ju inte ens lyckats ta mig till ovan nämnda butik heller så :rofl:)
 
Jag är oerhört intresserad av nordeuropeisk marin fauna och närmast besatt av den europeiska ålen. Har hur många böcker som helst på ämnet och drömmer om att byta bana helt och bli marinbiolog. Har även två åltatueringar och en djuphavsfisk. :angel:
 
Jag har varit statist i flera olika tv-serier och filmer som gjorts i Sverige. Det tror jag inte så många vet om, som statist blir man ju en bland många och det är nog inte så många av mina vänner som lagt märke till mig i olika serier och filmer oftast är det ju mest fokus på huvudpersoner och handling. Men det är iallafall intressant att se hur en inspelning går till, bli klädd i olika kläder ibland från andra tidsepoker o.s.v. Det blir oftast långa dagar, mycket väntetid och inget man blir rik på heller även om man får lite betalt. Men det är ändå en kul grej att göra för att liva upp vardagen lite tycker jag de perioder man har tid med det!
 
Jag kommer att följa den här tråden. Har en kompis som fått ställa in de intressen hon har rätt lång tid framöver pga ryggproblem.
Hon försöker hitta nya intressen som inte inkluderar fysisk aktivitet.
Hittills har hon gått på vin/rom/whiskyprovning och jag har tänkt föreslå scrapbooking.

Hon efterlyser förslag, så denna tråd bör bli rätt upplysande hoppas jag.
 
Jag kommer att följa den här tråden. Har en kompis som fått ställa in de intressen hon har rätt lång tid framöver pga ryggproblem.
Hon försöker hitta nya intressen som inte inkluderar fysisk aktivitet.
Hittills har hon gått på vin/rom/whiskyprovning och jag har tänkt föreslå scrapbooking.

Hon efterlyser förslag, så denna tråd bör bli rätt upplysande hoppas jag.
När jag inte längre orkar flänga europa runt ska jag scrapbooka (förhoppningsvis när jag är pensionär) men eftersom jag då inte kommer ha råd så köper jag nu när jag ramlar över något bra scrapbook saker och har flera lådor fulla.

Jag pysslar även med diamond paiting men de flesta ligger ogjorda och väntar på senare tider när jag inte längre kan och orkar vara aktiv på annat sätt.

Det är väl också på ett sätt ett udda intresse att jag köper saker nu jag planerar att pyssla med om 20 år eller så :D
 
Jag har slaktkaniner... I say no more ;)

Usch, såg värsta drevet från djurrättsaktivister på fejjan, mot en tjej som födde upp kaniner för slakt... Det var inte trevlig läsning, varken själva inlägget eller kommentarerna :( vi är själva sugna på slaktkaniner, men min sambo är jätteallergisk mot kanin så tror tyvärr inte det funkar!
 
Usch, såg värsta drevet från djurrättsaktivister på fejjan, mot en tjej som födde upp kaniner för slakt... Det var inte trevlig läsning, varken själva inlägget eller kommentarerna :( vi är själva sugna på slaktkaniner, men min sambo är jätteallergisk mot kanin så tror tyvärr inte det funkar!
Ja det är fruktansvärt hur djurrättsaktivister håller på... snacka om motsatt effekt för djuren de försöker "rädda" :down::banghead: Jag har bara några kaniner och skyltar inte om det någonstans, skriver bara lite om det på instagram. Just för att jag är orolig för idioter :crazy:
 
Jag har ett extremt intresse för doftljus och köper väldigt många från USA.
Skytte är också ett intresse men kanske inte så otippat egentligen.
 
Inga udda intressen men två av mina största passioner är så himla olika varandra så det kan få vissa att bli förvånade :D

Jag älskar ju både Mello/ESC och fotboll (icke att utöva, utan följer allsvenskan och Pl) ;)
Sen kan vissa bli förvånade att jag styrketränar ca 5ggr i veckan...
 
Jag har varit statist i flera olika tv-serier och filmer som gjorts i Sverige. Det tror jag inte så många vet om, som statist blir man ju en bland många och det är nog inte så många av mina vänner som lagt märke till mig i olika serier och filmer oftast är det ju mest fokus på huvudpersoner och handling. Men det är iallafall intressant att se hur en inspelning går till, bli klädd i olika kläder ibland från andra tidsepoker o.s.v. Det blir oftast långa dagar, mycket väntetid och inget man blir rik på heller även om man får lite betalt. Men det är ändå en kul grej att göra för att liva upp vardagen lite tycker jag de perioder man har tid med det!
Kul. En fråga, de som står och småpratar i bakgrunden i en scen; vad säger de till varandra? Något som skulle kunna vara lämpligt om det hördes eller bara allmänt småprat? Är det improviserat?
 
Jag har haft tamråttor, vet inte om det förvånar att just jag har råttor snarare att man har dem som husdjur överhuvudtaget.
 
Jag är storkmatare :). Alltså jag matar storkar i ett av de storkhägn som drivs av Storkprojektet i Skåne. Matar 1-2 gånger i veckan, inte särskilt betungande, men en kul grej! Folk brukar se lite undrande ut när jag berättar det.
I somras, när storkarna hade ungar, så skulle de serveras klippt småfisk tre gånger om dagen. Det var lite pilligt och småäckligt, och efterhand som ungarna växte blev de tuffare och tuffare, så man fick passa sig för deras skarpa näbbar!
_20180621_093956.JPG
 
Jag är storkmatare :). Alltså jag matar storkar i ett av de storkhägn som drivs av Storkprojektet i Skåne. Matar 1-2 gånger i veckan, inte särskilt betungande, men en kul grej! Folk brukar se lite undrande ut när jag berättar det.
I somras, när storkarna hade ungar, så skulle de serveras klippt småfisk tre gånger om dagen. Det var lite pilligt och småäckligt, och efterhand som ungarna växte blev de tuffare och tuffare, så man fick passa sig för deras skarpa näbbar!
Visa bifogad fil 23378
Intressant. Varför matas de? Och varför inte isf ge föräldrarna så att de kan mata ungarna? Störs de inte av matningen?
 
Kul. En fråga, de som står och småpratar i bakgrunden i en scen; vad säger de till varandra? Något som skulle kunna vara lämpligt om det hördes eller bara allmänt småprat? Är det improviserat?

Oftast blir man ombedd att mima för att det inte ska fastna något onödigt bakgrundsljud. Sen får man direktiv att det är typ en allvarlig scen eller liknande så att det inte ser ut som att man börjar skratta när scenen har ett annat fokus. Jag har aldrig varit med om att få ett manus ibland får man lite mer direktiv, ibland mindre. En gång i en restaurangscen så fick jag sitta och skåla mot en vägg. Så det är mycket fejk.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 268
Senast: Roheryn
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 497
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 400
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 089
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp