Otrevlig barnmorska vill ha en annan

M

Mindra

Väntar som en del vet tvillingar. På undersökning idag så säger barnmorskan helt plötsligt "äter du verkligen som du ska? Man kan inte banta samtidigt som man väntar tvillingar vet du" Hon lät faktiskt väldigt anklagande. Blev blixtsur/ledsen och svarade att för att citera mig själv "jag är väl för helsike inte dum i huvudet de är väl självklart att jag inte BANTAR". Då säger hon att hon vill bara barnets bästa och man vet aldrig med unga mammor bla bla. Unga mammor? jag är inte så ung och framför allt inte dum. Det hade varit ok om man hade frågat lite försiktigt, de klart jag förstår att hon vill barnets bästa men de här va faktiskt inte speciellt trevligt. Hon har varit bra innan då min sambo varit med, men nu när han inte va med så va hon riktig otrevlig. Jag vill på fullt alvar inte alls ha henne igen. Kan man bara få byta nu såhär hipp som happ utan att göra en jättegrej av det? Jag menar jag vill inte ge henne en massa problem för att jag inte tycker om henne.

Mindra- som inte bantar och som äter som en tok
 
Sv: Otrevlig barnmorska vill ha en annan

Självklart kan du byta om du vill det. Jag hade nog gått till henne en gång till ändå. Du gillade henne från början ju. Alla kan ha en dålig dag.
 
Sv: Otrevlig barnmorska vill ha en annan

Jag bytte BM direkt efter inskrivningen då hon var väldigt otrevlig, satt och insinuerade att jag var överviktig (har haft ätstörningar åt det alltför smala hållet och vägde vid tillfället 53 kilo till 165 cm och folk brukar klaga över att jag är "för smal"), ignorerade min sambo fullkomligt, och pratade till mig som om jag vore en liten liten flicka som ingenting förstod (25 år gammal), jag ringde dagen efter och sa att jag ville byta, fick inga frågor om varför ställda, det verkade vara vanligt förekommande. Frågar dom varför kan du ju bara säga att personkemin inte stämmer, eller att det inte känns rätt. Den man går hos under sin graviditet ska vara någon man känner att det klickar med och att man har förtroende för personen, det är ju jätteviktigt. Fick en jättebra BM under resten av min graviditet som verkligen varit guld värd :D
 
Sv: Otrevlig barnmorska vill ha en annan

Yepp, alla kan ha en dålig dag inte minst jag.
Men kände mig väldigt kränkt över hur hon uttryckte sig och de kan väl kanske vara hormoner som spelar på lite extra. Dock började jag tänka efter lite och insåg att hon faktiskt hela tiden varit mer trevlig mot sambon än mot mig. Så jag vill byta, kanske fånigt men jag vill det. Helt ok med kritik men inte när den framförs otrevligt och obefogat (som jag fortfarande anser att hon gjorde). Jag tänker inte klaga på henne utan bara säga att jag uppskattar att få en annan.
 
Sv: Otrevlig barnmorska vill ha en annan

Ja ser man på.. ja personkemi är ju viktigt i sånt här har jag nu insett :angel: Så de blir till att ringa och kolla om jag får byta, vill gärna va kvar på samma ställe men bara ha ngn annan.
 
Sv: Otrevlig barnmorska vill ha en annan

Absolut, det är bara att ringa och säga att du vill ha en annan BM i fortsättningen. Det blir inte problem för din nuvarande. :)
 
Sv: Otrevlig barnmorska vill ha en annan

JA, du har rätt attt byta BM, man måste kunna känna sig trygg med den man går hos!

Det kan nog fortfarande vara några som minns hur det gick till när jag skulle byta BM i min andra graviditet... Min favvo-BM från första graviditeten hade hunnit gå i pension så jag fick en nyanställd kärring:devil:, som fick mig att må fysiskt dåligt bara av att vara i samma rum som henne - trots att hon dessutom hade en praktikant som undersökte mig.
Jag valde att byta "bakom ryggen" på henne för att jag inte VILLE prata med henne, vilket gjorde att nästan gång jag kom dit så ställde hon mig mot väggen inne i sköterskans rum (med henne som vittne!) och ifrågasatte mig och mina motiv att byta bort henne, jag svarade flera gånger att jag inte ville prata med henne om saken och när jag till sist fräste åt henne att "men du VAR inne i rummet" så blev jag utskälld efter noter och fick veta att jag inte hade rätt att bete mig hur jag ville även om jag var patient... :eek:
Det hade tydligen hon...
(händelsen anmäldes till hennes överordnade, efter påtryckning från sköterskan som tyckte det var förjävligt!)
 
Sv: Otrevlig barnmorska vill ha en annan

Kan man bara få byta nu såhär hipp som happ utan att göra en jättegrej av det? Jag menar jag vill inte ge henne en massa problem för att jag inte tycker om henne.
Klart du kan och ska byta!
Men jag tycker heller inte att du ska ta hänsyn till om/att hon kan få "problem". Det är väl snarare bra om de får veta orsaken till att du vill byta? Både så att hon kan förstå att hon varit klumpig eller åtminstone så att hennes chef förstår det. Då kanske du hjälper till att hindra att fler bemöts på samma otrevliga sätt.
 
Sv: Otrevlig barnmorska vill ha en annan

Väntar som en del vet tvillingar. På undersökning idag så säger barnmorskan helt plötsligt "äter du verkligen som du ska? Man kan inte banta samtidigt som man väntar tvillingar vet du" Hon lät faktiskt väldigt anklagande. Blev blixtsur/ledsen och svarade att för att citera mig själv "jag är väl för helsike inte dum i huvudet de är väl självklart att jag inte BANTAR". Då säger hon att hon vill bara barnets bästa och man vet aldrig med unga mammor bla bla. Unga mammor? jag är inte så ung och framför allt inte dum. Det hade varit ok om man hade frågat lite försiktigt, de klart jag förstår att hon vill barnets bästa men de här va faktiskt inte speciellt trevligt. Hon har varit bra innan då min sambo varit med, men nu när han inte va med så va hon riktig otrevlig. Jag vill på fullt alvar inte alls ha henne igen. Kan man bara få byta nu såhär hipp som happ utan att göra en jättegrej av det? Jag menar jag vill inte ge henne en massa problem för att jag inte tycker om henne.

Mindra- som inte bantar och som äter som en tok


På inskrivningen sade min BM till mig att jag kunde byta när jag ville, eftersom det viktigaste är att allt känns tryggt och bra. Har inga planer på det, hon är toppen, men det är bra att veta. Går hos en privat mödrarvård, men det borde väl vara likadant inom landstinget?
 
Sv: Otrevlig barnmorska vill ha en annan

Byt OMEDELBART!!!!! Jag stod ut med en hemsk barnmorska och min förlossning och det första året med min dotter blev lidande pga. hennes jävla sätt! Var tydlig och säg som du vill, du måste stå på dig, ingen ska behöva gå igenom det jag fick genom-lida!
 
Sv: Otrevlig barnmorska vill ha en annan

Ja, det är förjävlig att man inte kan byta utan att det blir ett jävla hallå. Speciellt om man bor i en håla, med bara en mvc...:mad:
 
Sv: Otrevlig barnmorska vill ha en annan

På inskrivningen sade min BM till mig att jag kunde byta när jag ville, eftersom det viktigaste är att allt känns tryggt och bra. Har inga planer på det, hon är toppen, men det är bra att veta. Går hos en privat mödrarvård, men det borde väl vara likadant inom landstinget?

Det ska vara samma, jag går inte på en privat MVC men fick vid första mötet veta att det går bra att byta, bara att ringa. Hon sa att personkemin är viktig då man kommer att träffas under lång tid framöver och det ju är en viktig period i mitt liv.
 
Sv: Otrevlig barnmorska vill ha en annan

Min barnmorska sa att jag var fet. Och hon vidhåller att vid nästa graviditet så borde jag gå ned en hel del innan då det innebär en risk att vara kraftigt överviktig vid graviditet.

Det går att byta BM.

Jag ska absolut inte ha henne nästa gång :mad:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 046
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 635
Senast: Gunnar
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 272
Senast: TinyWiny
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 665
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp