Bukefalos 28 år!

Otrevlig stämning

Hepzheba

Trådstartare
Jag har inte varit medlem särskilt länge om man jämför med vissa här, jag tycker att det är ett bra forum och jag har lärt mig mycket om hästar. Men (och det här är ett stort j*vla MEN som ibland gör mig så arg att jag skakar) jag uppfattar ibland stämningen som onödigt rå och otrevlig. Jag håller mest till i hästforumen och har man gjort något någon annan uppfattar som fel (det kan gälla fel utrustning, hantering eller åsikt) ska man minsann få veta detta och förtjänar en rejäl mental resa ned till botten av sitt självförtroende. Jag har (som tur är) aldrig råkat ut för detta själv. Skulle jag göra det skulle jag troligtvis inte stanna kvar här, trots det positiva som jag ändå tycker att Buke kan ge.

Det verkar inte vara många som tänker efter innan de skriver, eller så skiter de i den potentiella skada de kan orska.

Med detta menar jag givetvis inte att alla ska hålla med varandra, men man kan faktiskt säga att man inte håller med på ett trevligt sätt. Säger någon att den älskar shettisar så behöver man inte svara "du är ju helt dum i huvudet. En normal människa som kan något om hästar kan ju inte älska shettisar etcetcetc". Ja, detta är ju ett ganska befängt exempel, men det är i princip så jag ser det. Någon gång när jag har påpekat det om attityden har jag fått till svar att man ju kan trycka på triangeln, men då skulle jag knappt göra annat än trycka på trianglar i var och varannat ämne jag läser för alltid är det några som blir osams... Jag vet inte om detta är något som ni som styr över sidan uppfattar som problem, men jag tycker verkligen att det är ett stort problem som faktiskt bestämmer om jag ska återkomma hit eller inte. Det jag skulle önska är en generell förändring i attityd hos folk. Man behöver inte hålla med, men man kan ju för guds skull tänka på hur man säger något ändå!
 
Sv: Otrevlig stämning

Men (och det här är ett stort j*vla MEN som ibland gör mig så arg att jag skakar) jag uppfattar ibland stämningen som onödigt rå och otrevlig. Jag håller mest till i hästforumen och har man gjort något någon annan uppfattar som fel (det kan gälla fel utrustning, hantering eller åsikt) ska man minsann få veta detta och förtjänar en rejäl mental resa ned till botten av sitt självförtroende.
:rofl::rofl::rofl:.........du menar "kapad längs fotknölarna" :angel:
 
Sv: Otrevlig stämning

Du ska bara veta hur många gånger jag påbörjar ett svar med "du är ju dum i huvvet" som andemening... Men så lugnar jag ner mej och så skriver jag inte alls ist... Men många gånger går det inte att låta bli att bli "sarkastisk/ironisk/elak" vissa kommentarer är bara såååå korkade :devil: :angel:
 
Sv: Otrevlig stämning

Har tyvärr också upplevt det du skriver. Är själv inte särskilt aktiv i de olika forumen och det beror på precis det du skriver. Söker ibland info om utrustning eller liknande och hamnar då här på Buke, men är fan inte sugen på att själv skriva och fråga om något. Det är trist att det blir så för många vill nog inte fråga saker av denna anledning. Om folk kunde vara lite mer vänliga OCH hjälpsamma hade kanske fler fått hjälp eller svar på sina frågor. De som tycker att frågan är dum eller korkad kan lägga sin tid på något annat istället för att knasdissa personen som frågat.
 
Sv: Otrevlig stämning

Överallt finns sådana som bara är ute i syfte att sabotera för andra. Dom vinner mer och mer mark eftersom, mera, normala, drar sig undan, då får dom mer och mer utrymme.
 
Sv: Otrevlig stämning

Ja, visst är det så! Jag tycker det är jätteviktigt att man står upp för den drabbade när man ser orättvisor och elakheter! Tycker inte du det, NICEPERSON?
 
Sv: Otrevlig stämning

KL

Som jag just skrev i en annan tråd, rapportera gärna om ni ser övertramp, det är inte alltid ett enskilt inlägg leder till banning men om jag och moderatorerna görs uppmärksam på ett återkommande otrevligt beteende kan det finnas möjligheter till åtgärder.
Självklart kan det också vara bra att användare går in och med ett inlägg markerar vad man inte anser vara ok beteende om man exempelvis ser någon som råkar illa ut.
 
Sv: Otrevlig stämning

Jovisst märker jag av detta, min tanke är att det kanske har att göra med att hästmänniskor ofta brinner enormt för sitt intresse. Vi har det ofta som en hel livsstil, vi är invanda i våra sätt och har svårt att se att någon annans sätt skulle kunna fungera lika bra. Därför går man in hårt för sin åsikt och stänger dörren för andras åsikter.
 
Sv: Otrevlig stämning

Ja, det är tyvärr en hel del användare som inte har vett eller förmåga att uttrycka sig på ett bra sätt. Som Corzette och någon annan skrev så blir även jag sån att jag ofta avstår från att skriva inlägga i vissa trådar även fast jag egentligen skulle vilja. Det är helt enkelt inte värt kommentarerna man nästan kan räkna med att få. Jag tycker också att man kan märka att det som oftast är samma användare, ofta tillsammans, som är de som sprider dålig stämning om någon har en avvikande åsikt eller utgångspunkt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 829
Senast: Juli0a
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 013
Senast: Ramona
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 560
Senast: karl_h
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 501
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp