Bukefalos 28 år!

Otrohet. Hjääälp!!!

pepsi92

Trådstartare
Alltså nu är det akut. En nära vän till mig är otrogen. Jag ska ta det så ni fattar... hon bor alltså tillsammans med kille nr 1. De har varit tillsammans i nästan 1 år. Nu är hon även tillsammans med en till kille. Kille nr 2. Alltså, hon bor med kille 1 och träffar kille 2 i smyg. Hon har hemligt förhållande med tvåan. Men nu till min fråga, hade ni gripit in här och pratat med kille nr 1? Jag mår så fruktansvärt dåligt, har varit hemma hos detta par ett antal gånger nu och det är så hemskt. De är sä fina tillsammans men hon är otrogen. Ska jag prata med kille nr 1 och fråga om han vet något överhuvudtaget? Jag kan ju börja lite försiktigt. Men det är inte kul att gå omkring å bära på detta, man vill bara berätta hur hon håller på. Hur gör jag?
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Jag kan inte säga vad du ska göra, men jag hade pratat med min kompis och sagt att jag tycker hon är hemsk mot kille 1, och att eftersom jag även ser kille 1 som min vän så kan jag inte bara se på när hon gör så.
Antingen får hon själv berätta för kille 1, alternativt sluta träffa kille 2, annars måste jag prata med kille 1 för han förtjänar bättre.

Nåt sånt, hade jag gjort. Sen om det är rätt eller fel kan jag inte säga.
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Precis. Att prata med kille 1 är det jag funderar på. Orkar inte se att de här pågår. Han förtjörnar inte de här. Uscha! :arghh:
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Har du pratat med din kompis om ditt dilemma? Försökt få henne att ta sitt ansvar?
För det är ju hennes ansvar egentligen, inte ditt, men jag förstår verkligen ditt problem.
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Ja jag har sagt till henne att hon är hemsk som gör såhär. Men hennes svar är "jag har ju ändå inget gemensamt med han jag bor med". Det biter lixom inte på henne. Därför tycker jag de är så hemskt. Måste berätta för kille nr 1 för såhär gör man inte.
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Då får hon ju göra något åt det, om hon inte har nåt gemensamt med honom. Att bo med honom under de förutsättningarna låter ju bara elakt.

Försök prata med kille 1 du, om hon vägrar, jag skulle tro att det bästa är att lägga fram det du vet utan att linda in det för mycket, men utan att vara onödigt hård också. Och var beredd både på att han kan reagera direkt, och att han inte reagerar alls.
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Prata med tjejen och berätta vad du tycker om otrohet och hela grejen. Men annars är det inte din sak att lägga dig i.
Berätta för tjejen att du inte vill träffa henne/dom under den perioden hon är otrogen för att du mår dåligt av det.


Men varför skulle du prata med hennes kille? Nä det är att gå för långt

Du har inget med deras förhållande att göra även om du har åsikter
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Jag skulle gärna vilja att någon berättade för mig om min partner var otrogen.

Varför skulle man inte berätta? Om hon anser att det är lugnt att vara otrogen, och även uttrycker det när man påpekar hur felaktigt det är, så borde hon kunna ta konsekvenserna. Att undanhålla informationen från killen tycker jag är riktigt gräsligt.
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Jag skulle gärna vilja att någon berättade för mig om min partner var otrogen.

Håller med. Jag har varit med om det motsatta en gång. När ingen berättade. Man kände sig så blåst och sviken. Man kände sig verkligen dum fast det inte var jag själv som varit dum. Alla våra gemensamma vänner visste och alla spelade teater och låtsades som ingenting.
När jag väl kom på den här killen så kom det inte som en chock för någon eftersom alla redan visste.. och att det dessutom pågått under flera månader och alla teg.

Jag hade inte tvivlat en sekund att berätta för kille 1 om tjejen vägrade.
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Och jag med.
Ett gammalt ex knullade runt medan vi var ihop, och jag är fortfarande tacksam mot tjejen han låg med och som berättade för mig när hon fick veta om mig. Jag kände mig så jävla sviken och dum när jag fick veta, och jag hade mått ännu sämre om det fått pågå längre och utan att någon sagt något.

Och att berätta och låta mig avgöra vad jag tror, och sedermera ta beslut om vad som ska ske, ser inte jag som att lägga sig i mitt förhållande.
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Jag skulle aldrig lägga mig i. OM man nu mår så dåligt av att veta om det så hoppas jag i alla fall TS pratar med tjejen och ställer ultimatum FÖRST!

Välj att berätta det själv för din sambo eller så berättar jag, du har helgen på dig, tex...?


JAG skulle inte göra det, faktum är att jag är i situationen själv just nu. Men jag ser inte hur det är mitt problem. Alls.

Svintråkigt för den som blir bedragen men det är verkligen inte min uppgift att berätta det.

Jag har aldrig själv blivit bedragen vad jag vet. Jag skulle knappast må bättre av att få veta idag att jag blev det under tiden jag var tillsammans med nån.
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Jag hade sagt åt henne vilket svin hon är. Vill hon inte göra något så är det ändå inte din ensak att lägga dig i. Mår du dåligt av vad hon gör mot sin kille och det är värre när du är hos dem och du ser hur de är tillsammans är mitt råd att du slutar åka hem till dem eller umgås med dem när de två är med varandra.

Men om det nu är så att du själv är vän med killen är det klart att du ska berätta tycker jag. Men är han inte din vän eller ni har någon form av relation till varandra så ser jag inte någon anledning att du lägger dig i deras relation.

Jag har varit den andra kvinnan och jag har under inga fall känt hans tjej och hade inte heller planer på att bli kompis med henne. Skulle det visa sig att jag och hon kom överens och började umgås hade jag avbrutit relationen med killen. Hade killen ändå fortsatt vara på mig hade jag berättat allt för henne. Som Seabaz skriver så är det inte ens uppgift att berätta anser jag, såvida man inte har någon vänskapsrelation eller relation att vara rädd om med den bedragna.

Jag förväntar mig att MINA VÄNNER ska berätta för mig om sånt om det skulle förekomma. Men inte att främlingar eller att hans vänner säger det till mig. Jag tycker inte att jag hade varit dum som inte fattade något när jag blir bedragen, det är ju han som gör bort sig inför sina vänner anser jag. Precis lika mycket som TS väninna gör inför TS.
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Det är inte din sak att lägga dig i det. Om du tycker din vän beter sig dåligt, så berätta det för henne, att hon borde berätta för sin kille osv. Men i mitt tycke ska du inte berätta för killen, om han inte frågar dig direkt om det.
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

KL
Det bästa är nog att försöka få din kompis förstå hur jobbigt det är för dig. Eller få henne att göra slut med killen, det låter ju inte som att hon vill vara tillsammans med honom? Om du inte är nära vän med Kille 1 kan det nog bli väldigt märkligt om du pratar med honom om det här.
Din kompis lär du nog inte bli så poppis hos heller. Så om hon inte tänker berätta själv kanske det är lika bra att du slutar umgås med henne? Kanske låter kallt, med tanke på att ni är nära vänner, men risken finns ju att det blir så ändå.
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Men varför skulle du prata med hennes kille? Nä det är att gå för långt

Du har inget med deras förhållande att göra även om du har åsikter

Det är precis sånt här som jag tycker är så sjukt. Att man ska bara stå och titta på när en person blir illa behandlad. Precis lika dåligt som att rycka på axlarna när någon ligger nerslagen på gatan. Inget som helst jävla civilkurage. Det är ju liksom inte mitt problem :mad:

Jag hoppas att jag har vänner av annan kaliber än du, som vågar tala om för mig om min skitstövel till karl vänstrar! Jag skulle inte vilja slösa bort min tid med en sån kille. Ju förr man får veta desto bättre.
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Håller med du!

Halvt *kl*

Varför ska tjejen som är otrogen få ta beslut å kille 1s vägar utan konsekvenser? Hon väljer åt honom att dela henne med kille 2 utan att kille 1 får ha ett ord med i saken.

Hade min karl varit otrogen hoppas jag verkligen att nån berättar för mig så att jag själv kan få välja om jag vill dela honom eller inte. Det är inte hans val att göra åt mig.
 
Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Du jämför otrohet med någon som ligger nedslagen på gatan. Skillnaden är att det ena är ett brott och det andra inte.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 579
Senast: jemeni
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 110
Senast: Pinus
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 775
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ I söndags var jag med om något mycket läskigt och har försökt googla på det men det verkar vara så ovanligt att jag väljer att göra en...
Svar
12
· Visningar
5 092
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp