Bukefalos 28 år!

Otroheten på besök igen

Sv: Otroheten på besök igen

Fast var gav hon mannen HELA skulden till det obefintliga sexlivet?

Det är på bådas ansvar. Det finns säkert saker dom båda måste ändra på. Det funkar inte att en ändrar sig och den andra fortsätter i sina gamla spår. Då sker det ingen förändring. Så dom måste helt enkelt prata med varandra.

Helt med dig här :-)
Däremot tolkade jag Martha som hon gav mannen hela skulden för sin frus brist på lust, och att det var hans problem att lösa det.

/Camilla
 
Sv: Otroheten på besök igen

*kl*

Va intressant hur olika vi tolkar vad vi skriver till varandra!.

Jag har läst tråden o tolkar det som att BÅDA är ansvariga för att förhållandet funkar. Team. Problem tas upp o diskuteras igenom. Löses. Det är fegt och fult att gå bakom ryggen.
 
Sv: Otroheten på besök igen

Helt med dig här :-)
Däremot tolkade jag Martha som hon gav mannen hela skulden för sin frus brist på lust, och att det var hans problem att lösa det.

/Camilla

Men då tolkade du fel, för jag menar att även mannen kanske skulle vaa attraktiv också, med att hjälpa hemma, hålla sig fräsch och klä sig bra mm....det KAN ju vara så också att man inte tänder på sin man pga såna saker
 
Sv: Otroheten på besök igen

Fast du, vad är det egentligen som är viktigt i livet? Är det karriären? Är det barnen? Är det ditt mående? Är det att behålla det man byggt upp?

De flesta av oss som separerat har i samband med det offrat någonting. Vi har alla offrat drömmar, pengar, tid, energi, tårar för att komma ifrån en situation som faktiskt i längden inte var hållbar. I de bästa fall satsar man på att komma ur det hela så bra som möjligt och med livet och hälsan i behåll så att man kan bygga upp från det man är kvar med.

De flesta av oss mår bättre idag än vi gjorde när vi hade dåliga förhållanden. Oavsett den materiella statusen.
 
Sv: Otroheten på besök igen

Det låter klyschigt som sjutton men INGET kan vara mer sant.
Det är dagarna som passerar som är livet och det gäller att göra vad man kan för att vara lycklig. Den här tråden är bara ett bevis på att lyckat företagande, pengar och dyrt boende är bara kul om grundlyckan finns där. Sorgligt att det inte är så för alla.
 

Liknande trådar

Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 451
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 523
Senast: YorkWann
·
Övr. Barn Hur ska jag orka med allt som har med sonen att göra, å hans jävla diagnos?! Jag känner mig som en zombie som bara går runt här hemma...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 419
Senast: scrubs
·
Övr. Barn För att inte kapa och förstöra tjejens tråd med "bebisångest" skrev jag en egen och vill säga att jag känner precis som hon! skillnaden...
Svar
19
· Visningar
1 321
Senast: Curly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp