Bukefalos 28 år!

Otroheten på besök igen

A

adakk

Nu har jag tagit ett nytt nick för jag vill inte bli igenkänd. Inte för att det jag skulle skämmas utan mer för företagets skull eftersom jag är känd i den branch jag verkar inom.

Jag träffade min man i ett annat land under ett av mina framträdanden. Med tiden blev vi snart gifta och skaffade barn. Åren gick och vi köpte en stor herrgård som vi utvecklade med våra egna ideer och som idag inbringar oss en mindre förmögenhet. Detta har ju givetvis kostat en del av våra liv som i sin tur har gjort att vi glidit ifrån varandra. Jag har nog varit den som varit mest ointresserad av närhet o sex. Delvis beroende på att företaget har tagit mycket tid dels för att djuren har tagit min tid vilket gjort mig trött o grinig. Min man har varit otrogen en gång och vi lyckades efter mycket om o men komma ur den situationen för att kunna gå vidare. Det lyckades och allt var frid o fröjd. Nu är det så att jag tror mig veta att han är otrogen igen. Så nu vet jag inte hur jag ska klara av detta och hur framtiden ska lösa sig. Jag blir så förbannad att jag håller på att koka över. Här har man lagt ner hela sin själ och tid på att lyfta upp företaget några snäpp, ta hand om barnen och se till så att dom har vad dom behöver. Hur i h-e tror sig den där lilla snärtan att hon ska nässla sig in. Å han bara skyller ifrån sig när man ställer honom mot väggen o ber om förklaring. Då mumlar han om att man överreagerar. Ja tacka fan för det. Så nu går det inte att prata med honom överhuvudtaget. Skillsmässa är ju inte att tänka på. Barnen skulle bryta ihop om dom måste lämna alla djuren o allt annat här. Här finns det ju fler hus på ägorna så visst jag skulle kunna flytta ut till ett av dom men då blir det väl så jävla mycket kackel från omgivningen som i sin tur ger mig o företaget dålig reklam. Å vad fan vill jag med detta, Vette katten skriva av mig kanske
 
Sv: Otroheten på besök igen

Varför innebär skilsmässa per automatik att barnen måste lämna gård och djur?
 
Sv: Otroheten på besök igen

Om nu skilsmässa är otänkbart och ni båda vill vara med varandra så kanske det är dags att göra nåt åt situationen. Du skriver själv att "Jag har nog varit den som varit mest ointresserad av närhet o sex" och antagligen kräver väl han mer av den varan? Då har du väl i princip två alternativ, antingen ser du till att han får det av dig eller så låter du honom få det av någon annan. Om nu företaget tar så mycket tid att ni inte hinner med varandra kanske det är dags att göra nåt åt den situationen också.
 
Sv: Otroheten på besök igen

Och att skylla på tjejen han vänstrar med känns väl inte helt ok,vet hon ens att han är gift? Och det är väl inte hennes fel att du inte släpper till och han inte kan hålla snorren i byxorna.
 
Sv: Otroheten på besök igen

Och att skylla på tjejen han vänstrar med känns väl inte helt ok,vet hon ens att han är gift? Och det är väl inte hennes fel att du inte släpper till och han inte kan hålla snorren i byxorna.
(min fetning)

Wait, WHAT!?

Ja hade hon bara haft sex mot sin vilja hade han säkert inte varit otrogen!
(Kom nu inte med att "du skyller på honom också". Skulden på henne ska över huvud taget inte finnas där!)
 
Sv: Otroheten på besök igen

Du har lagt själ och tid på företag och barn, äktenskapet då...? Ärligt talat låter det mest som att det blev besvärlig för dig nu på ett sätt som kanske drabbar företaget, men inget företag är väl värt att stanna i ett kasst förhållande för...? Inte heller tror jag det är värt att stanna så barnen kan få behålla sina husdjur?

Så vad är egentligen problemet? Du är arg och bitter för att du offrat mycket på allt runtomkring och får detta till tack?

Eller omformulerat, vad är det du vill ha hjälp att ventilera kring? Hur du ska nå fram till mannen, rädda förhållandet, lämna mannen, rädda företaget, glömmaochgåvidare... Vad VILL du?
 
Senast ändrad:
Sv: Otroheten på besök igen

Jag tycker inte du ska stanna hos honom för barnens skull. Det verkar som om ni har det rätt gott ställt ekonomiskt och om ni skiljer er är väl hälften ditt? Då har säkert du möjligheten att ge dina barn mer än vad medelsvensson har rent materiellt då. Är inte det gott nog?

Men nu är väl inte detta en ekonomisk fråga egentligen...eller?
 
Sv: Otroheten på besök igen

Och att skylla på tjejen han vänstrar med känns väl inte helt ok,vet hon ens att han är gift? Och det är väl inte hennes fel att du inte släpper till och han inte kan hålla snorren i byxorna.

Men hallå......är det HENNES fel att han är otrogen för hon inte släpper till när HAN vill......vad hände med 2000 talet ??

det är väl för fan lika mycket hans ansvar att ta hand om äktenskapet ...
 
Sv: Otroheten på besök igen

Visst att barnen är viktiga, men du måste väl också tänka på dig själv! Du kommer ju gå under om han fortsätter vara otrogen fast ni bor ihop.
Ni kanske inte kan ha kvar alla djur, men det är väl inget som säger att ni inte kan ha ett par husdjur sen, om än färre än nu?
 
Sv: Otroheten på besök igen

Det är väll inget som förhindrar att ni fortsätter att driva företaget tillsammans även om ni inte längre är ett par?
 
Sv: Otroheten på besök igen

Eftersom ingen av er verkar vara nöjd med förhållandet (du har inte känt lust, han har varit otrogen) vad vill du ska ändra sig? Har han gjort något för att du ska känna mer lust? Har du vårdat din egen sexualitet? VILL du känna lust att ha sex?

Jag säger inte att det är rätt att vara otrogen men jag skulle heller inte vilja vara i ett förhållande utan sex. Visst, lusten går i vågor för alla oavsett kön men att vara utan under en längre tid? Nej, det vill jag inte.

Har du funderat på rådgivning? OM han nu är otrogen igen är det ju något han saknar i äktenskapet och det kan ju vara en idé att prata (sansat) om det hela. Jag säger inte att du ska ställa upp på sex om du inte vill det men ni måste ju kunna kommunicera med varandra och om den biten inte fungerar heller kan ju rådgivning vara värt att testa.
 
Sv: Otroheten på besök igen

:bow:

Jag håller med dig!
 
Sv: Otroheten på besök igen

Så det är hennes fel att han inte kan ha kuken i byxan?!

Han får väl skaffa en lösfitta om det är så jävla viktigt att sätta på någon annan.
 
Sv: Otroheten på besök igen

Jag tycker synd om dig! Din man ska vara din bästa vän och dessutom affärspartner och sedan går han bakom din rygg. Djävla apa helt enkelt.

Bryt ihop och fundera hur du vill gå vidare...hör med din man hur han vill gå vidare...sedan måste ni bestämma gemensamt...Självklart förtjänar du någon som står vid din sida i vått och torrt. Din nuvarnade man är inte en sådan typ men han kanske är så bra på annat så att det kompenserar upp?
 
Sv: Otroheten på besök igen

(min fetning)

Wait, WHAT!?

Ja hade hon bara haft sex mot sin vilja hade han säkert inte varit otrogen!
(Kom nu inte med att "du skyller på honom också". Skulden på henne ska över huvud taget inte finnas där!)

Fast otrohet är vanligtvis bara ett symtom på att ett förhållande inte fungerar...och om förhållandet är man två.

Visst är det så att hon inte ska släppa till om hon inte har lust, men samtidigt så bör även hon inse att det med största sannolikhet kommer vara en dealbreaker i förhållandet om hon inte tar itu med varför hon inte vill ha ett sexliv i förhållandet.

/Camilla
 
Sv: Otroheten på besök igen

Men hallå......är det HENNES fel att han är otrogen för hon inte släpper till när HAN vill......vad hände med 2000 talet ??

det är väl för fan lika mycket hans ansvar att ta hand om äktenskapet ...

Ja, det är lika mycket hans som hennes. Hon bör även inse att inte ha ett sexliv i förhållandet är inte ett alternativ för de flesta...
Med det inte sagt att hon ska släppa till oavsett, men bör ta itu med varför det är som om man vill ha ett fortsatt förhållande.

/Camilla
 
Sv: Otroheten på besök igen

Eftersom TS inte ser någon lösning på deras problem så får väl denna lösning duga tills dom kommer på hur dom ska leva sina liv.
Eller är det bättre han knullar runt under tiden?
Det är ju också en lösning på problemet..
 

Liknande trådar

Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 451
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 523
Senast: YorkWann
·
Övr. Barn Hur ska jag orka med allt som har med sonen att göra, å hans jävla diagnos?! Jag känner mig som en zombie som bara går runt här hemma...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 419
Senast: scrubs
·
Övr. Barn För att inte kapa och förstöra tjejens tråd med "bebisångest" skrev jag en egen och vill säga att jag känner precis som hon! skillnaden...
Svar
19
· Visningar
1 321
Senast: Curly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp