Skriva av sig tråd om sonen och hans diagnos...

Sv: Skriva av sig tråd om sonen och hans diagnos...

När du skrev att jag skulle ta ett assistansföretag som kan autism så kom jag och tänka på en person.

Personen i fråga driver ett eget assistansföretag och har själv ett barn med autism, så vem kan inte detta bättre än h*n :)

Jag har skickat ett mail så får se när jag får svar...



du kanske vet hur lång handläggningstid det är för att få veta om man blivit beviljad assistent? som sagt, jag vet inte hur det här fungerar.
 
Sv: Skriva av sig tråd om sonen och hans diagnos...

Om jag inte cyklt helt fel så får du först ansöka hos försäkringskassan antal berättigade ass timmar.

Sedan kan du be ett ass bolag sköta det prktiska.

Du skulle kunna fråga Tina Alsterfelt tror jag hon heter här på Buke. Hon är ju själv ass berätigad.
 
Sv: Skriva av sig tråd om sonen och hans diagnos...

Assistansbolaget hjälper dig med ansökan oxå. Ta ingen kontakt med försäkringskassan själv, bättre att ett bolag får förklarat för dig hur kassan fungerar först. Har du kontakt med Hab? Då kan du be om en tid till hab-läkare för det kommer krävas endel intyg... Tunga intyg.. Förbered dig på vad som behöver stå på intyget för du kommer i princip behöva formulera det för läkaren.. Allt det som du anger som skäl till att få assistans behöver intygas av läkare...
Handläggningstiden är lång... Räkna med ett år du. Men fixar du det så får du sen retroaktivt från den dag du skickade in ansökan och hade ett avtal med assbolag... Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 821
Senast: Mirtai
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 488
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 777
Senast: Manji
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 479
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp