Otur vid försäljning av häst

B

Beckasin

Är så ledsen över en händelse att jag bara måste dela den med mig till er alla andra.

Är så att jag under en längre tid försökt sälja mitt hbl. Nu förra veckan kom det ev köpare till hästen och prov red. Allt stämnde så bra! Man såg riktigt att häst och ryttare kom överrens, men under själva prov ridningen så blir mitt hbl ordentligt halt på högerbak!!!:confused:

Jag har ägt hästen i några år och hästen har ALDRIG varit halt under den tiden! Det kan jag verkligen lova! Men när man sa det till köparna såg man misstänksamheten i ögonen på dem.

Självklart, jag hade tänkt det samma om jag hade varit och provridit en häst. Hade den hästen blivit halt under provridningen hade jag aldrig köpt hästen heller. SÅ jag förstår köparen.

Men men när jag väl hade möt på den "rätte" köparen så inträffar detta! Och till hösten startar studierna och då blir inkomsten lägre, därav att jag ville sälja hästen innan hösten. Men istället får jag nu lägga ut veterinär kostnader då det konstaterades att hästen har en vrickning i hasleden!:cry:

Ville bara tala om att otur och olycka kan vi alla ha
 
Sv: Otur vid försäljning av häst

Men vad tråkigt!! :( Vrickning i hasen.. Har jag aldrig hört.. Åh,vad tråkigt när allt verkade stämma.. Önskar dig LYCKA TILL när det väl är dax igen!
 
Sv: Otur vid försäljning av häst

Vad tråkigt hoppas att löser sig för dig och pållen. Snacka otur! Lycka till!
 
Sv: Otur vid försäljning av häst

Det måste vara maximal otur.

Hoppas det löser sig med en snabb läkning, och att det ordnar sig för dig.

Lycka till med försäljning samt studier!
 
Sv: Otur vid försäljning av häst

Ring och prata med dem och förklara situationen. Att du gillade dem och vill att de skall köpa hästen. De kanske kan få köpa på öppet köp en längre tid för att försäkra sig om att skadan läker eller nåt.
 
Sv: Otur vid försäljning av häst

gillade dom hästen och du vet att hästen aldrig vart halt innan så låt dom ha hästen på prov innan helt enkelt. Inte för att låna ut på prov tillhör favoriten att göra, men i ditt läge borde du göra det, speciellt när du även såg att det klickade mellan dom.
 
Sv: Otur vid försäljning av häst

Kanske inte är meningen att du ska sälja hästen...eftersom det blev halt precis när den skulle säljas mena ja...kanske är nån mening med att han blev halt...lät som bara svammel det där tyckte ja men nån kanske fattar va ja menar!:crazy:
 
Sv: Otur vid försäljning av häst

Kanske inte är meningen att du ska sälja hästen...eftersom det blev halt precis när den skulle säljas mena ja...kanske är nån mening med att han blev halt...lät som bara svammel det där tyckte ja men nån kanske fattar va ja menar!:crazy:

Förstår precis vad du menar, jag tänkte sälja min häst i julas men han gick inte igenom veterinärbesiktningen, så köparna ångrade sig (såklart) och nu är jag lycklig ägare till världens finaste ponny! Jag skulle aldrig kunna sälja honom nu, han är min bästa vän.

Det måste vara ödet, han har aldrig visat sig halt och så passar han på just då.
 
Sv: Otur vid försäljning av häst

Ucha, ja jag vet hur det där är. Hade ett underbart sto som jag skulle sälja, duktig hopphäst men ganska svårriden (het) Så ringde en familj vars tränare rekomenderat min häst och de kom för att kolla. Eftersom jag kom från jobbet sent så kom jag och spekulanterna samtidigt till stallet. En bit bort stod min häst, med benet inlindat i eltråden :eek:. Stora brännsår (ja givietvis inte från elen utan från att ha försökt slita sig loss) och halt.

Som väl var så var de fortfarande intresserade och ville komma igen när hästen blivit bra vilket hon blev på ngn månad. Sen köpte de henne i alla fall :) Så måla in :devil: på väggen, de kanske är intresserade i alla fall.

Lycka till:)
 
Sv: Otur vid försäljning av häst

gillade dom hästen och du vet att hästen aldrig vart halt innan så låt dom ha hästen på prov innan helt enkelt. Inte för att låna ut på prov tillhör favoriten att göra, men i ditt läge borde du göra det, speciellt när du även såg att det klickade mellan dom.

Det skulle vara en väldigt dum köpare som tog en halt häst på prov. Ska köparen stå och betala omkostnaderna (mat+stallhyra) för någons halta häst?
 
Sv: Otur vid försäljning av häst

givetvis inte under tiden hästen är halt utan man får ju vänta tills den är friskförklarad hos ägaren. Under den tiden kan ju spekulanterna kolla vidare efter annan häst och finner dom ingen som dom klickar med så kan ju det kanske va värt o ta den hästen på prov sedan iaf (efter att den är friskförklarad)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag håller på att sälja min häst, det är även första gången någonsin jag säljer en häst och jag tycker det är svårt att veta exakt hur...
Svar
7
· Visningar
1 015
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 240
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 301
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 139
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp