Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej. Problemet är att jag skrev vad jag gjorde och fick några kommentarer om det, sen var jag nöjd. Nästa gång jag loggar in så är deten egen tråd där jag förkastas som förälder. Hade jag velat blåsa upp det mer hade jag gjort det själv.
Resultatet har blivit att jag skriver allt mindre på forumet. Dvs minskad aktivitet - motsatt effekt.
Jag resonerar också lite som du gör, och ser det inte som en skyddad verkstad med evighetstrådar utan som att man ibland bara vill få ur sig något och inte göra en stor grej av det. Men visst, spårar det iväg och blir omdiskuterat så passar det ju i många fall att bryta ut tråden, men inte alltid.
 
@Ninnurur Men det hade lika gärna kunnat hända i er tråd. Du valde att skriva på ett publikt forum - folk, även idioter, kan då komma att tycka till. Så är det bara. Jag förstår att det sög att den användaren (de användarna?) var såna jävla idioter men det har inte att göra med fenomenet "utbrutna trådar". Och även om det är så, vad är lösningen? Att vi har två megatrådar där alla skriver om allt? Det kommer ju fullkomligt sänka forumet.
Visst, det hade kunnat hända, men risken är inte lika stor. Då kanske man vågar ventilera lite mer känsliga saker ändå.
 
Jag kan förstå att det behövs, men är det så svårt att fråga den som blir ts? Annars är det ju ett jävla översitteri från moderatorer imho.

Isåfall är det översitteri att moderatorer ens finns eftersom de har frihet att redigera det mesta i trådarna. Det är synd att du blivit dåligt bemött i en utbruten tråd, men jag tror inte att det var menat att peka ut dig på något sätt, utan den moderator som gjorde det har agerat enligt det protokoll som ansågs lämpligast. Skriver man på ett publikt forum får man räkna med att sånt kan hända.

Vill man diskutera lite personligare ämnen med mindre risk för att det skenar iväg så finns dagboks-delen numer, kanske något att tänka på i framtiden?

På samma ämne: När vi diskuterade det här en runda förra gången var det några som skrev att de inte kände sig riktigt välkomna att skriva i evighetstrådarna. Detta raljerades det friskt om i just evighetstråden. Kort sagt: sjukt jävla osympatiskt.

Usch ja, jag var en av de som hade mage att påpeka att stämningen inte alls var optimal i evighetstrådarna och jag mådde rakt dåligt när jag såg hur det sedan tisslades om det i andra trådar. Thanks for proving me right, liksom.
 
Attityden alltså. Man häpnar.
Men alltså det är väl bara att skriva? Vari ligger problemet för jag ser inte att dom nya inläggen av nya i tråden blir nerklankade på? Jag tycker det är friska fläktar. Så nej, du behöver inte vara dryg i ditt svar till mig för att jag undrar. Men jag kanske har missat nåt. Jag läser inte alltid ifatt allt om det skrivits mycket under dagen.
 
Usch ja, jag var en av de som hade mage att påpeka att stämningen inte alls var optimal i evighetstrådarna och jag mådde rakt dåligt när jag såg hur det sedan tisslades om det i andra trådar. Thanks for proving me right, liksom.
Ja, jag förstår det. Det var faktiskt för jävligt att se alla superraljanta jävla inlägg på ämnet. "Jaha ja, vi är tydligen inte trevliga och välkomnande här :meh::meh::grin:". No shit Sherlock, du bevisade precis jävla otrevliga ni kan vara...

Det skrivs ofta parallellt gnäll i evighetstråden också. Man diskuterar med en användare in nån tråd och sen går man in till sina kompisar och skriver passivt aggressiva hintiga inlägg om hur jobbiga folk är. Också supersympatiskt.
 
Vill man köra mer personliga resonemang med mindre risk för att det skenar iväg så finns dagboks-delen numer, kanske något att tänka på i framtiden?
Jag skrev ETT inlägg på ett par rader om vad jag gjorde. I vad gör du. Hade jag velat göra ett jävla dagboksinlägg hade jag gjort det. Men jag ville inte! Är det så svårt att förstå?
 
Jag kan bara hålla med dig @Ninnurur.
Jag kommer på mig själv att dra mig för att diskutera saker mer ingående och vill verkligen inte ha en massa utbrytna trådar efter mig. Vill jag starta en tråd så gör jag. Jag gillar inte tanke på att det skapas en utbruten tråd för att jag kanske diskuterar en sak med en eller två personer i en evighetstråd. Det känns som att jag inte längre helt kan styra mitt medverkade i den form jag vill på forumet. Valet om att starta en tråd tycker jag solklart ska ligga på användaren och inte en moderator som går över huvudet på en.
Jag tycker antalet diskussioner minskat sista halvåret, främst efter detta utbrytande av trådar, men det kanske är bara jag som fått den bilden?
Sedan moderatorerna började lägga tid på att bryta ut trådar ur den grav som evighetstrårdarna är för de flesta människor som har en begärnsad tid för internet så tycker jag att antalet intressanta diskussionsämnen mer än fördubblats.
JOch detta hatet mot evighetstrådarna, vad beror det på? Är det bristen på gillanden när man skriver ett inlägg eller ? Jag kan ärligt talat tycka det är kul när det kommer in inlägg från användare som annars inte skriver i evighetstrådarna.
Det är inget fel på dem men det blir fel när de stjäl alla diskussioner som de numera tenderar att göra. Jag har inte tid att läsa dem och min hjärna klarar inte av det heller efter att jag gått i väggen ett par gånger.
Din spydiga kommentar angående gillanden får stå för dig och säger mer om dig än de som ser ett problem i att forumet dör om det består av tio evighetstrådar
 
Jag skrev ETT inlägg på ett par rader om vad jag gjorde. I vad gör du. Hade jag velat göra ett jävla dagboksinlägg hade jag gjort det. Men jag ville inte! Är det så svårt att förstå?

Men herregud människa, det var bara ett förslag i all välmening, inte ett krav. Och min mening kvarstår, skriver man på ett publikt forum så får man räkna med att vissa ämnen drar igång diskussioner som riskerar att bli utbrutna till egna trådar. Jag är ledsen att du känner dig påhoppad, för det var verkligen inte min avsikt.
 
Mitt var typ 6-8 inlägg. Inte direkt wow. Så det är helt på eget tyckande utan tanke på konsekvenser.
Jag tittade i tråden du menar nu. Där ser ut att vara ungefär 40 inlägg innan någon som inte brukar skriva i Vad gör ni kommer in. Många av de som skriver i den fram till dess brukar man inte se så mycket av på Barn, där din tråd placerades. Alltså var det gissningsvis bortåt 40 inlägg som bröts ut.
 
Jag skrev ETT inlägg på ett par rader om vad jag gjorde. I vad gör du. Hade jag velat göra ett jävla dagboksinlägg hade jag gjort det. Men jag ville inte! Är det så svårt att förstå?
Du är riktigt otrevlig mot @Invicta här tycker jag. Hela hennes inlägg är sakligt och sansat. Det är inte hennes fel att du fått påhopp.

Om Buke gör att du mår så dåligt är det kanske bra med en paus?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 084
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 515
Senast: Tofs
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 903
Senast: ginnies
·
Gravid - 1år Jag har snart-30-års-kris och funderar en del på det här med hur länge man vågar vänta innan man försöker skaffa barn, om barn nu är...
34 35 36
Svar
715
· Visningar
39 011
Senast: Rhodugune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp