Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag skrev inte en hel tråd om det. Det är en jävla skillnad.

Jag kan förstå att det behövs, men är det så svårt att fråga den som blir ts? Annars är det ju ett jävla översitteri från moderatorer imho.
Översitteri? Tack för den du, det är verkligen en jättetrevlig attityd du visar upp mot oss som lägger ned en hel del jobb på att hålla forumet så trivsamt som möjligt för så många som möjligt.

Jag passar på att dela med mig några regler ni alla har godkänt när ni blev medlemmar:

Administratörer och moderatorer på Bukefalos reserverar sig rätten att radera, redigera, flytta eller stänga innehåll på sidan, utan förvarning, av vilken anledning som helst.

Du ger oss en icke-exklusiv, permanent, oåterkallelig, obegränsad rätt att använda, publicera och återpublicera ditt innehåll i samband med vår tjänst. Du behåller upphovsrätten till ditt innehåll.
 
De bryter bara ut trådar när det genererat en ganska ordentlig diskussion. Är det bara två inlägg bryts det oftast inte ut.
Nej, jag är medveten om att det inte går så snabbt. Men det går ändå bra mycket snabbare än innan nu ;) Jag är alltså inte helt emot fenomenet, ser fördelarna men det blir för mig lite dubbelt. Startar jag en tråd så brukar jag känna mig lite ansvarig för att följa upp i den, därför skulle jag känna mig lite stressad om en tråd bröts ut i mitt namn. Samtidigt så är det ju en vanesak antar jag. Sedan förstår jag @Ninnurur i det här fallet, det blir lite skillnad att prata om något i en redan befintlig tråd (utan att för den sakens skull vilja vara anonym och inte vara beredd på diskussion!) när intentionen inte var mer ingående än så, jämfört med att se tråden man inte menade att skapa när man scrollar runt på forumet.
 
Och jag finner dig otrevlig så jag rekommenderar detsamma.
Fast Buke gör inte så att jag mår dåligt. Inte alls. Jag är helt okej med utbrutna trådar, jag är helt okej med att man modererar mig.

Jag tipsade dig inte om bukepaus för att du var otrevlig mot en person som var trevlig mot dig, utan för att du själv skriver att Buke gör så att du mår dåligt. Och då är det väl en bra grej att ta en paus? Du är uppenbarligen så påverkad att du hugger till höger och vänster i den här tråden.
 
Men då får man PM:a istället! Man kan inte styra över sina inlägg här, det funkar inte så. Man kan inte radera trådar heller - när du postat på Buke så tillhör texten Buke. Buke äger din tråd och moderatorerna har rätt att moderera.

As easy as.
Jag sa ju inte emot det i vad jag skrev? Det handlar väl mycket om vad man är van vid, nu har det skett en förändring och det tar kanske lite tid att anpassa sig.
 
Fast Buke gör inte så att jag mår dåligt. Inte alls. Jag är helt okej med utbrutna trådar, jag är helt okej med att man modererar mig.

Jag tipsade dig inte om bukepaus för att du var otrevlig mot en person som var trevlig mot dig, utan för att du själv skriver att Buke gör så att du mår dåligt. Och då är det väl en bra grej att ta en paus? Du är uppenbarligen så påverkad att du hugger till höger och vänster i den här tråden.
Jag mådde bra här tills någon skapade en gigantisk höna av mitt lilla dun. Mot min vilja.
 
Fast jag kan garantera att jag sluppit den förnedring jag utsattes för om mitt inlägg inte bliviten egen tråd mot min vilja.
Varför? För att det är mer skyddad verkstad i evighetstrådarna?
Och jag förstår inte varför påhoppet blir värre när det kommer i en utbruten tråd än om du fått samma svar i evighetstråden?
 
Sedan moderatorerna började lägga tid på att bryta ut trådar ur den grav som evighetstrårdarna är för de flesta människor som har en begärnsad tid för internet så tycker jag att antalet intressanta diskussionsämnen mer än fördubblats.

Det är inget fel på dem men det blir fel när de stjäl alla diskussioner som de numera tenderar att göra. Jag har inte tid att läsa dem och min hjärna klarar inte av det heller efter att jag gått i väggen ett par gånger.
Din spydiga kommentar angående gillanden får stå för dig och säger mer om dig än de som ser ett problem i att forumet dör om det består av tio evighetstrådar
Min kommentar var undrande. Om du tog den för spydig så får det stå för dig. Det är inte avgörande för mig om jag får gillanden på mitt inlägg men för många är det en big deal. Därav min fråga. Inget drygt eller sarkastiskt alls bakom den utan en ärlig rak fråga.

Jag vet att vi är ganska många i evighetstrådarna som har begränsat med tid att vara på nätet så snacka om att klanka ner på oss alla och dra oss över en kant.
 
Jag mådde bra här tills någon skapade en gigantisk höna av mitt lilla dun. Mot min vilja.

Jag känner att en person som mår riktigt bra nog skulle låta en sån här händelse rinna av hen istället för att hugga mot alla som svarar i en tråd som i sig ser ut att vara skriven i ett mycket negativt känsloläge, but if you say so...

Vad gäller att du känner dig förnedrad så finns funktionen att rapportera inlägg av en anledning. Triangla de inlägg du tycker går för långt så tar moderator tag i det. Ignore-funktionen finns också för de användare du kommit på kant med, så länge du orkar med att det i vissa trådar blir glapp i diskussionerna pga dolda inlägg.
 
Min kommentar var undrande. Om du tog den för spydig så får det stå för dig. Det är inte avgörande för mig om jag får gillanden på mitt inlägg men för många är det en big deal. Därav min fråga. Inget drygt eller sarkastiskt alls bakom den utan en ärlig rak fråga.

Jag vet att vi är ganska många i evighetstrådarna som har begränsat med tid att vara på nätet så snacka om att klanka ner på oss alla och dra oss över en kant.
På vilket sätt skulle evighetstrådar minska mängden likes i andra trådar?
 
@EmmaW Jag känner att det säger en del om dig själv om du tror att folks känsla av att inte vara välkomna bottnar i bristen på likes. Jag tror det har noll och nada med det att göra.
Fast det har ju tagits upp i förbifarten tidigare att det visst var något som gjorde att en del inte kände sig välkomna. Jag har vänner IRL här på buke. Det betyder inte att jag gillar alla deras inlägg. För mig är det ingen dealbreaker. För andra är det så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 084
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 515
Senast: Tofs
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 903
Senast: ginnies
·
Gravid - 1år Jag har snart-30-års-kris och funderar en del på det här med hur länge man vågar vänta innan man försöker skaffa barn, om barn nu är...
34 35 36
Svar
715
· Visningar
39 011
Senast: Rhodugune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp