Det tar i här ute i Svärdsjö också och mitt hus står på höjden... jag hoppas träden håller sig upprätt :nailbiting:

Ja, jag är lite fundersam på vilken väg jag ska köra hem i morgon... Jobbar ju här i Falun men bor i Insjön, så jag brukar åka över Rexbo hem, men frågan är hur många träd det ligger över vägen där i morgon? :nailbiting:
 
Har börjat här.
Ett gammalt äppelträd satte just halva livet till. Hästarna inne, men jag skulle tagit in typ 30 min tidigare för blev stirrig vid intag..
 

Bifogade filer

  • DSC_0081.JPG
    DSC_0081.JPG
    231,9 KB · Visningar: 33
Jag släppte ut mina hästar nyss. Ganska lugnt här nu. 12 m/s och 31m/s i byarna enligt windy och det stämmer nog ganska bra. I morse var det inte tal om att släppa ut dem, då blåste det på riktigt, det var såpass att jag tog ett steg framåt och två bakåt i byarna så jag är glad att de kunde gå ut en stund nu så de slipper stå inne hela dagen.
 
Jaha var det därför hon tyckte det var bättre att jag stannade hemma än att hälsa på 😂 Annars skulle jag ta med en motorsåg..eh kanske stannar hemma då! Fast här i sjömarken tycker inte jag det har blåst något direkt att tala om 🤔
Du får gärna komma på besök, med motorsåg. Vi har några träd du kan ge dig på :up:
 
Jag släppte ut mina hästar nyss. Ganska lugnt här nu. 12 m/s och 31m/s i byarna enligt windy och det stämmer nog ganska bra. I morse var det inte tal om att släppa ut dem, då blåste det på riktigt, det var såpass att jag tog ett steg framåt och två bakåt i byarna så jag är glad att de kunde gå ut en stund nu så de slipper stå inne hela dagen.
Och bara för att jag skrev det tar det i som sjutton nu :meh:
 
Massor med grenar på vägen till Enviken och på ett ställe syntes det att de hade röjt bort ett träd från vägen. Träden längsmed sjön på åsen vajade lite obehagligt faktiskt.
 
Var just ut och flyttade jobbilen... den stod lite illa om något skulle komma farandes. Får den något över sig nu är det huset och jag tror inte det är någon större fara för det :D

Alltså jag är sååå rädd för att detta skulle kunna hända! :nailbiting: Är lite väl rädd när det blåser så här faktist, även om inte huset ordagrant skulle blåsa iväg,men att ett fönster blåser sönder, att ett träd blåser över huset osv. Tycker INTE om detta väder!
 
Vi var ute efter tolv ock knöt fast studsmattan i ett träd.

Nu är det lite lugnare här i Värmland men det har piskat på rätt bra ändå. Betydligt värre än den förra stormen.
 
Alltså jag är sååå rädd för att detta skulle kunna hända! :nailbiting: Är lite väl rädd när det blåser så här faktist, även om inte huset ordagrant skulle blåsa iväg,men att ett fönster blåser sönder, att ett träd blåser över huset osv. Tycker INTE om detta väder!
Jag är nog ändå lite härdad av Gudrun. Då lät det som om ett tåg körde rakt genom huset, och jag vågade inte sitta nära fönster pga hur det lät i dem. Men de höll! Då fattar man att våra hus håller för BRA mycket :) !
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
275
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Det väntas oväder i stora delar av Sverige. På vissa håll är det redan översvämning, medan det på andra bara är en hörsägen ännu. Skulle...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Äntligen har vi en fungerande router igen och jag fick igår igång chromecasten utan problem. Funkade klockrent för både mig och sambon...
Svar
10
· Visningar
382
Senast: Kristall10
·
Samhälle Hur har ni det i ovädret? Snöar det mycket där ni bor?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 482
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stallstövlar, vilka håller?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp