Bukefalos 28 år!

Här fortsätter vädret att växla från helt okej och "promenadvänligt" till hårda vindbyar och ösregn. Ska snart ut och gå med hunden, men lite svårt att tajma promenaden......
 
Här blåser det lite (inte ens varning 1) men denna gång från ”rätt håll” så allt känns normalt.
Jag är bara orolig för träden i hagen. De håller sig oftast uppe vid vindar från detta håll (inte helt säkert dock) men förra helgen när det var från ”fel håll” ramlade ett träd på dagen när de var ute.

Som tur var inte så stort träd.

Vi har ännu inte så många hagar och de vi har är alla skogshagar. Nja, vi har två grushagar också men de är i anslutning till skogen.
 
13C84B6B-03D6-4F74-9E7A-BB718DD4238F.png

Ganska lugnt här just nu, blåsigt ja, men inte som igår. Körde på ren rutin vägen över skogen hem efter jobbet, hade rasat träd men allt var undanstädat. Fick ihop det till 6 träd på ca 4,5 mil.
 
Regnar och blåser i Ljungskile. Tycker nog att blåsten stundvis är värre än när Ciara var i farten. Men det är inte på något sätt problematiskt. Inne i Uddevalla är det värre. Halva centrala stan står under vatten. Nog för att den stan ofta svämmar över men nu är det rekord! :crazy:
 
Var precis ute en sväng med hunden. Både han och jag hörde ett mystiskt ljud till vänster om oss, från kalhygget. Sedan stod vi och tittade när ett träd föll. Säkerligen ett dött/murket träd. Men ändå. Det är väl flera dagars blåsande som tröttar ut de gamla träden till slut.
 
Regnar och blåser i Ljungskile. Tycker nog att blåsten stundvis är värre än när Ciara var i farten. Men det är inte på något sätt problematiskt. Inne i Uddevalla är det värre. Halva centrala stan står under vatten. Nog för att den stan ofta svämmar över men nu är det rekord! :crazy:

Jag försökte ta mig fram i Uddevalla med bil för några timmar sedan, gick sådär alltså. Mer eller mindre hela centrum är under vatten nuO_o
6174B83E-AD5B-4991-9DE7-437671479472.jpeg
 
Sitter still på tåget till Gatwick, ett träd som ligger på spåret. Rejäl översvämning som bevittnas när en susar förbi.
Hur snabbt tar det för träden innan de drunknar?
 
Jag försökte ta mig fram i Uddevalla med bil för några timmar sedan, gick sådär alltså. Mer eller mindre hela centrum är under vatten nuO_o
Visa bifogad fil 45643

Ser ut som jag gjorde ett klokt beslut idag när jag bestämde mig för att undvika kontoret...:cautious: Fastnade dock på stallbackabron i Trollhättan istället där en lastbil vält så att all trafik fick stängas av. Det blåser rätt rejält i byarna fortfarande.
 
Hemma i norra Skaraborg blåser det mer än i både Hallsberg och Örebro (men det betyder inte att det är lugnt där). Grannens soptunnor har vält. Verkar vara det mest dramatiska jag kan se i byn.
 
Nu bor jag visserligen i Skåne men vi hade åska förra veckan, samtidigt som det snöade O_o

Jo men jag är lite längre norrut... och det blir inga högre temperaturer. Klart.nu är lite notorisk när det gäller åskvarning, det är sällan det stämmer...

Edit: Särbon hade en spännande dagrapport för några år sedan när han jobbade på västkusten. De ska göra en notis om vädret på den och en dag hade han sol, regn, snö och åska :rofl:
 
Västra Värmland. Här blåser det rejält enligt mina mått. Kom hem för en stund sen och såg att ena dörren till höladan hade blåst upp. På just den dörren har jag hängt alla höpåsar. Vi har hittat 5 påsar men saknar 4-5 stycken och dom hittar vi nog inte idag...
Hästarna ska snart få komma in.
 
Det blåser fortfarande som f-n. Tidigare idag var jag ute och red i skogen. Det var en aning vågat får jag väl säga.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Det väntas oväder i stora delar av Sverige. På vissa håll är det redan översvämning, medan det på andra bara är en hörsägen ännu. Skulle...
Svar
0
· Visningar
382
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Äntligen har vi en fungerande router igen och jag fick igår igång chromecasten utan problem. Funkade klockrent för både mig och sambon...
Svar
10
· Visningar
344
Senast: Kristall10
·
Samhälle Hur har ni det i ovädret? Snöar det mycket där ni bor?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 454
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Avla utan fullständig stam?
  • INK
  • IRAP vid hornhinnesår?

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp