Bukefalos 28 år!

Tydligen hade fönstret blåst upp på kontoret så kollegan beklagar sig över att det är väldigt kallt. Annars har jag inte märkt något större här!
 
Haha, nä. Är ledig idag och imorgon, känns bra eftersom trafikverket ställt in trafiken på en bana och åka buss i storm lockar inte alls 😅
Samma här, ledig idag och i morgon. Men nu har vi det mesta igång igen. Utom lite omlopp ändringar pga signalfel på Nynäsbanan.. 😇
Kollegan rapporterade att natten varit den värsta på länge för speciellt en depå och på operativa centret såklart..
Var skapligt glad att jag slutade 22 igår.
 
Funderade på det där för er yrkes-chaufförer, vart går gränsen liksom? Kan ni säga "nej, i den här stormen vill jag inte köra" eller hur funkar det?
Jag vet faktiskt inte, men tror inte att vi behöver köra om det blåser alldeles för häftigt (tror vi snackar över orkan styrkor nu). Sen är det nog lite olika för olika chaufförer vart gränsen går skulle jag nog säga.
 
Det blåser på rätt bra även här i Skottland och jag tror vi har hunnit med precis alla sorters väder idag! Solsken, molnigt men uppehåll, ösregn, hagel, snö, vindstilla, storm och nu senast åska (vi trodde först det var vinden vi hörde, men sedan började det blixtra) :nailbiting:
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Här blåser det mera idag än det gjorde igår kväll o natt.Men solen lyser så står man i lä är det riktigt bra väder med +8 i skuggan.
 
Idag känns det mer i huset pga vindriktningen och imorse märkas släppte ut hästarna så blåste det rejält. Skulle velat låta de stå inne och äta frukosthö men eftersom jag inte visste hur vi skulle ha det på jobb så fick de gå ut. Men vi hade inga signalfel. Däremot elkillarna hade att göra efter stormens framfart. (Har jag nämt nångång att jagälskar variationen i mitt jobb?)
FEC2684D-6DE9-4DB9-BEC2-C1279E374BFA.jpeg
 
Det blåser på rätt bra även här i Skottland och jag tror vi har hunnit med precis alla sorters väder idag! Solsken, molnigt men uppehåll, ösregn, hagel, snö, vindstilla, storm och nu senast åska (vi trodde först det var vinden vi hörde, men sedan började det blixtra) :nailbiting:
Barnet sa att det hade åskat idag under skoldagen. Då kanske det stämde ändå?
Någon mer som hört något?
 
Här är det ff lugnt,tror att det värsta missade oss här uppe i norra Skaraborg
Tror att du är ganska skyddad. Här knakar och dånar det rätt bra, liksom inne i stan. Körde till Skara i motvind och det märktes, både på min bil och alla lastbilar...och husvagnen jag fastnade bakom...
 
Iaf om man tittar på SMHI. De verkar inte kunna bestämma sig för igår var det 25m/s i byarna på söndag och något mindre på måndag dag. Återstår att se hur det slutar.
AE9F24F4-7D94-4E31-90FA-8C7107B2A8D8.png
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Det väntas oväder i stora delar av Sverige. På vissa håll är det redan översvämning, medan det på andra bara är en hörsägen ännu. Skulle...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Äntligen har vi en fungerande router igen och jag fick igår igång chromecasten utan problem. Funkade klockrent för både mig och sambon...
Svar
10
· Visningar
362
Senast: Kristall10
·
Samhälle Hur har ni det i ovädret? Snöar det mycket där ni bor?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 470
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp