Ovanligaste husdjuret?

Poxz

Trådstartare
Vilket är det ovanligaste husdjuret ni haft?
När jag var liten hade vi en tam ekorre som visserligen inte var nåt direkt "husdjur", men kom och gick som hon ville och älskade att gömma nötter på de omöjligaste ställen hon kunde hitta i huset!

http://hem.passagen.se/jenny_groth/Kurran.jpg
(ta bort http som vanligt)
 
Jag har haft "gummiålar". På latin heter dom Typhlonectes natans och är ett amfibiedjur. Antar att dom fått namnet eftersom dom ser ut som en bit gummislang... :smirk: Dom var intressanta små varelser!

MVH Cim
 
Min farmor hade en tam älg i trädgården under några år. Hans mamma blev påkörd och dödad av en bil utanför på vägen, å då förbarmade sej farmor över älgkalven.
 
vad söööööööt :love:

vi hade en tam räv som kom in i köket o åt ur hundens matskål.....varje dag hela sommrarna.
Han åt även ur handen o så sov han i soffan ibland.

Efter ca:3 år så försvann han,kom aldrig igen. :(

Jag har haft flundror i mitt akvarie,inte vanliga ätbara,någon annnan kostig art. :D
 
Hmm, degus är nog det ovanligaste djuret jag har haft. Numera är de vanliga, men när jag skaffade mina första degus (för ca 4,5 år sen) visste inte ens veterinären vad det var för slags djur. :crazy:
 
Hmm, bra fråga. Hade ju hoppande bönor men de var mäkta populära på den tiden.
Eremitkräftor vete fan? har ju tagit hand om fåglar också och förra året bidde det ju en tam en. Fast hon dog efter ca en månad. Hon som nästan lärt sig flyga :(
Grodor är väl inte så ovanligt det heller... Hmm...?
 
Passade någon på bukefalos:s crassusar, gerbil aktigt djur... Hoppande bönor har jag också haft.. Hade en gräsand i några timmar fast sen dog den :(
 
En liten svala som höll på att bli överkörd när jag hitta han. Döptes till buster och var en hejare på att sno mina stallmackor :D men han krockade skallen in i växthusdörren och dog :cry:
 
Jag och min syrra har haft en nyckelpiga en gång ,den låg i en pöl tillsammans med en annan som var död redan .
Så vi döpte den till Kurtan och han bodde i en liten smyckesask som hade en sån där ballerina som kunde snurra och asken spelade Fur Elise . I asken låg det en sockerbit och en blombukett (vi trodde då nyckelpigor åt nektar men sen visade det sej att det är bladlöss :crazy:) .
Han kissade i sängen (gult och stinkande) och var allmänt trevlig tills han en dag försvann .

Syrrans vattenbagge Bertil .

Syrran praktiserade på Kolmården för nått år sen och fick ett vandrande visset lös (som en pinne fast ett löv) som hette LiseLott .
Liselott såg ut som en blandning mellan skorpion och spindel och la en massa ägg innan hon dog som det tyvärr inte vart nått av :(
De djuren lever enbart för att föröka sej ,honan lägger befruktade ägg utan en hane ,fast då hade de bara blitt honor av dom :)
 
jag har nog inte haft något ovanligt djur *glömsk*, men min farbror tog hand om pilfink *tror jag det var* som hade ramlat ur boet.
rätt så kul, eftersom när han gick med den utomhus kom den tillbaka till honom när han visslade. blev väldigt tam.
 
jag hade två degusar för ....ehum..*host,host*...mer än tio år sedan(läs:14 ..),jag var tolv då......de var verkligen inte vanliga då heller... :D
O när folk frågade vad det var så svarade man Degus...varpå folk fick denna min :confused:
o förklaringen blev alltid, blandning mellan chincilla o ökenråtta.....

hahah,det var den förklaringen jag fick när jag köpte dem.... :D

Sen har jag en kompis som har haft apor o en krokodil....många år sedan dock . :smirk:
 
Grodyngel ;)
Men min mammas farbror (nåt sånt) hade allt möjligt
Ren, älg, räv, grävling...
Renen brukade sitta brevid honom i bilen :rofl:
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

Mitt ovanligaste husdjur var en humla som jag hade i höstas han levde inomhus i mitt rum i 2 månader! han kunde inte flyga (troligt vis borta en vinge) :banana:
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

Hade grodor när jag var yngre,i en glasslåda med en lite sjö & allt,hade även flugor som jag dragit av vingarna på "sadistiskt barn" som jag matade med socker.

Det ovanligaste är väl kanske två jättestora larver jag hade,de var svarta med punkfriss & två oranga streck på,dock var den ena giftig så jag fick blåsor på fingrarna och feber så jag fick inte ha kvar dem,även tagit hans om ett antal fåglar & fiskat upp en liten kräfta jag hade i glasburk,han levade länge,dock glömde jag bort honom en mån (var väl 10 år) så då levde han inte längre.

Även haft en skata nu på senare år...

Mvh zaria
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

Jag hoppas du vet att dom hopande bönorna är torkade ägg.
Dom hoppas för att larven där inne vill ut. :crazy: :(
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

SessCa skrev:
Jag hoppas du vet att dom hopande bönorna är torkade ägg.
Dom hoppas för att larven där inne vill ut. :crazy: :(
jag tycker dom är så äckliga ! :( och så ere synd om dom !
hur kan man ha ägg med larver i som husdjur . ! jag hade iofs det när jag var typ 6-7 år men då visste jag inte vad det var ens ! :crazy: :angel:
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

Vi fick lära oss det i skolan när halva klassen hade som stackars krypen. :(
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

ussch .. kommer verkligen ihåg när vi gick till djuraffären och valde ut dom *kräkfärdig*.. dom är verkligen äckliga.. fast synd om dom är det ju också.. :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 584
Senast: Saigon
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 814
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp