På Spåret 2018

Ja men eller hur?! Hur smarta är inte de här människorna? :o
Man är ju lycklig om man löser 3 frågor.

I kväll är jag apstolt över att jag klippte New York på 8p (tack vare att jag såg alla kassa 80-talsfilmer som tonåring :D)

Jag kunde Dirty dancing :D och rockefeller visste jag, men trodde inte att det var ett efternamn. :rofl:
 
Jag kunde Dirty dancing :D och rockefeller visste jag, men trodde inte att det var ett efternamn. :rofl:

Ja de kunde jag med. Samt en fråga på vardera musikdelarna. Fast det kändes mer som tur och träff O_o
 
Ja de kunde jag med. Samt en fråga på vardera musikdelarna. Fast det kändes mer som tur och träff O_o
Ja, blev en hel del gissningar för min del den här omgången, känner jag. Dirty Dancing har jag aldrig sett, men gissade rätt där.

Renässanskonstnärerna trodde jag att jag skulle få gissa vilt på, stilen är ju liksom samma hos dem så där behöver man ju ha koll på de olika tavlorna. Så det är ju tur att jag kan mina TMNT. :angel: :D
 
Jag tyckte lagen var rätt duktiga! Men precis som någon ovan upplevde jag Samuel Fröler som väldigt stel, men det var kanske mest för att han tog det på så stort allvar? Eller så är han bara en torris:p

Vi hade inte en susning på Falkenberg, men de två andra resorna tog vi på åtta poäng. Musikfrågorna satte vi också, liksom alla frågor på Kraków och NY, men det var mest för att vi hade tur och råkar ha anknytning till båda de städerna, samt pga gamla mossiga kunskaper i såväl konsthistoria som turtles:D Kompositörerna hade vi roligt åt, men kunde bara två, Arvo Pärt och Hildegard af Bingen (ett sånt där fantastiskt namn som verkligen fastnat!).
 
Jag fattade referensen till Den vidunderliga kärlekens historia, men fick inte ihop det med Falkenberg innan Skrea strand.
 
Renässanskonstnärerna tog vi tack vare att PARTNER kan alla Ninja turtles-namn :rofl:
Sedan har vi en kul grej i kompisgänget som tittar, att vi innan programmet startar gissar på varsin stad som kommer vara med. Är den med, får man 12 poäng. En kompis gissade på New York så den fick vi 12 poäng på, annars hade det "bara" blivit 8 på NY :D Kunde många av följdfrågorna också, men bara en av musikfrågorna (Locomotion). Hildegard af Bingen kände jag också till.
 
Sambon bara ”känns som att åka pendeltåg hem” när vi började resan pä Falkenberg. :D Tog den på 8 mest för att jag kände igen tågen/omgivningarna :angel:

Håller med om att Samuel var rätt stel - så inte så underhållande - men Christoffer och Bea var fantastiska :love: älskade när dom ville se bilder på regissören igen :D
 
Vad tyckte ni om dagens avsnitt?

Jag tyckte det var rätt trist idag, Samuel och Ebba var fortfarande rätt torra så himla trist att inte Kjell och Eric inte vann! :down:
Tråkig musik dessutom :o Så äh, inget vidare avsnitt för mig idag.
 
Vad tyckte ni om dagens avsnitt?

Jag tyckte det var rätt trist idag, Samuel och Ebba var fortfarande rätt torra så himla trist att inte Kjell och Eric inte vann! :down:
Tråkig musik dessutom :o Så äh, inget vidare avsnitt för mig idag.

Trist och vääääldigt svårt!
Det enda jag kunde var Jaguar E-type, Corvette, trattkantarell och stensopp/karljohan.
 
Jag skrapade ihop 21 poäng i duoappen. Är nöjd med det för usch vad svårt det var! Nora tog jag på 8 poäng, det är väl det enda jag är nöjd med.
 
Ja nu har jag inte testat med duoappen men den här omgången hade det inte blivit många poäng här heller :o Bologna tog jag på något sätt på 8 poäng och svamparna såg hyggligt bekanta ut men musikfrågorna gav inte mycket utdelning!
 
Nora och Bologna tog jag på 8 respektive 6 poäng, men utöver det kunde jag nog bara svampen och modeskaparna. Det var svårt igår! Och Samuel framstår alltjämt som torr och inte så sympatisk.
 
Jag kände igen vägen till Nora men jag ville ha platsen till Karlskoga. Det där deckarspåret ledde mig fel. :cautious:
 
Vad tyckte ni om dagens avsnitt?

Jag tyckte det var rätt trist idag, Samuel och Ebba var fortfarande rätt torra så himla trist att inte Kjell och Eric inte vann! :down:
Tråkig musik dessutom :o Så äh, inget vidare avsnitt för mig idag.
Jag kunde nog ingenting tror jag :mad: Tycker det var för svårt! Och inte superkul par heller :(
 
Jag tyckte det var mycket roligare idag! :love: (om vi bortser från hanteringen av en av mina absoluta favoritlåtar genom tiderna då :down: hemskt) Blev himla glad när det gick bra för Erik och Kjell, dom var verkligen så duktiga! Och så skönt att inte Samuel och Ebba är direkt vidare :o :D
 

Liknande trådar

Kultur Ingen På spåret-tråd i år? Ikväll börjar det ju! Vilka är era favoriter i årets gäng? Hörde något om att de skulle byta ut ett av...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: VLMF
·
Äldre Nu är det snart dags igen och årets deltagare släpptes i förra veckan. Vad tror ni om året? Några favoriter? Några ni helst inte hade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 692
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp