Packning på riktiga långdistansturer.

Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

Migo, får jag fråga vart du ska rida? Bor ju själv i örebrotrakten.
Blir skitsugen på att sjä'lv rida långritt men har nog ingen som vill rida med mig och måste planera mer då.
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

Jag var nyss ute på Skagern runt, och det blir nog nån sträcka på Tivedsleden innan sommaren är slut också. Eventuellt ska jag upp i Kilsbergen och njuta lite av skogarna där också...

Sällskap är alltid välkommet:)
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

Får man rida i Tiveden? :) Finns ju många leder men vet inga som hästar får gå på.
Jag måste kolla upp lite mer på kartan för att fatta.

Själv tittade jag på kartan vart man kunde rida långritt och fann faktiskt många bra vägar=)

hehe, Tack för förfrågan ;)
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

Det finns speciella ridleder i tiveden! Sök på google på ridled så får du fram massor, det finns många olika att välja på. Själv red jag Skagern runt här i helgen...

Tråd om ritten
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

Tack tackar:D Det får bli en framtida dröm att övernatta på långtur med häst och sällskap. :D
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

Hej Du behöver inte ha egen häst om du rider på distansridskolan i Anklam Sjöbo.
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

Är det nån som ska ut på långritt i sommar? Jag tänkte rida från norr (luleå) och söderut så långt jag orkar med mina två hästar (en rid och en pack). Är intresserad av sällskap alternativt tips om vägval. Från Piteå vill jag nog hålla mig ifrån kusten med rikting mot Orsa.

K
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

hade gärna följt med om jag hade bott närmare:(:D
Bor i småland:angel:
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

När du närmar dig hälsingland här av dig!! Vi rdier ju så mycket här hemam men inte så långt som du tänkt dock då vi måst ereka med mat och så men höär av dig så får du sällskap här ifrån och neråt!
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

Kanske boken "Naturen som ridhus" av Elisabeth Hjortvid kan vara nåt? Där finns ett kapitel som heter just Långritter och semesterturer. :)
Boken borde gå att låna på biblioteket.

Om allt går vägen (med hätköp osv. å man hittar en häst som kan gå en lååångtur) så ska jag också göra det :)

Har själv lånat hem boken, och det är mycket trevlig läsning :D Står kanske inte supermycket om just lånturer, men en del :D Sen kan d ju va nyttigt å läsa om vanlig distans med :D
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

Är det någon som har ridit ut helt själv?
Hur långt och länge har ni ridit då?
Tips.
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

Har helt missat att det fanns en distansridskola så nära. Vad kul! (ja, inte att jag missat det förstås.)
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

Jag har ridit själv men inte så långt då bara för att prova och så är jag så gräsligt mörkrädd :) men de gick jätte bra blev 4mil en dag tror jag tar de lugnt och njuter av naturen :D
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

Jag kommer nog bli tvungen att beställa en från usa. Tittat på lite olika hemsidor. "decker" modellen verkar bäst. Sen är ju min häst en islandshäst så jag är lite orolig att den ska vara för stor. Men på en hemsida har jag dock hittat en modell för mindre hästar.

K
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

Montsegur har sadlar gjorda för långturer. De är lätta, bra viktfördelning och finns för små hästar.
www.montsegur.se
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

Du får pröva igen för det var en gammal adress
k
 
Sv: Packning på riktiga långdistansturer.

jo montsegur ska jag ha på hästen jag ska rida på men sen ska jag packa på en annan
k
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 335
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 262
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Hej! Känner att jag behöver lite råd och någon att diskutera med. Som de allra flesta hästmänniskor har drömmen alltid varit att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
2 367
Senast: Billy
·
Utrustning Behöver lite hjälp såhär inför sommaren... :D Man kan aldrig vara för tidigt ute! Vi går snart Jag vill se och veta allt om olika...
Svar
15
· Visningar
4 728
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp