Paddex på ny ridbana?

K

Kockan

Vi ska anlägga ridbana här hemma och jag har fått höra talas om Paddex som ska vara så bra?
Någon som har ERFARENHET av detta underlag? Jag vill ha en lagom fast bana, men Padex låter som det blir för hårt. Det ska ju även vara bra att ha ut på leriga vägar samt att anlägga nya vägar. Då kan det väl inte vara speciellt mjukt? Har sökt på tidigare trådar om Paddex, men bara hittat allmänt snack och frågor kring ämnet. Ingen information.
Vi har bokat tid med återförsäljare som ska komma hit, men jag vill ha åsikter från en privatperson också. En försäljare kan ju liksom tala för varan...
NÅGON?????
 
Jag håller just på att "paddexa" mina hagar :-). Dvs jag kan inte säga så mkt om det ännu men jag valde det för att det sägs vara bra för att stabilisera upp skånska lerjordar och det blev trots transportkostnaden billigare än att köpa annan grus, det behövs inte så mkt förarbete eller många olika sorters grus.
Vi håller just på att lägga ut det, det är mjukare än jag trodde.Men jag kan tänka mig att det inte blir så mjukt att det är lämpligt för att tex hoppa hinder på?
Själv vill jag ha stenhårt material, ska inte rida på det utan bara ha det i vinterhagarna.....
Men hur som helst så tror jag absolut att det är bättre än det material man hittar i de flesta ridhus, sånt där tjockt och tungt sandmaterial..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 614
Senast: machafuko
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 541
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Jag går i planerna att i framtiden anlägga en paddock. Jag har egen gård med två stora hästar och två ponnyer. Paddocken kommer inte att...
Svar
5
· Visningar
3 637
Senast: _Linn_
·
Relationer Hur skulle du vilja definiera detta som beskrivs nedan? Under ett år, ganska så exakt har jag upplevt ett otroligt obehag utav en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 829
Senast: Lurv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Melatonin
  • Skor på sommaren
  • Bli av med getingar på balkong

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp