Pälsglans vill ha en superglasnig päls!

Förutom att fodra rätt och rykta mycket så hjälper det till om man efter rykten torkar av hästen med en trasa av siden.
Ett gammalt gammalt knep.
 
Jag använder bara pälsglans i man och svans. Har två islandshästar. En är svart och har lång päls på vintern. Alltid lite grådaskig då. Går inte direkt att rykta då heller då pälsen är så lång. På sommaren nu när hon fällt av är hon blank och fin i sig själv.
Den andra är rödblack och får inte samma glans i pälsen som den svarta. Upplever att hennes färg gör sig lite mattare i typen och tror hon är svår att få riktigt glansig. Hon är i sig renare än den svarta som alltid rullar sig.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en väldigt lurvig Nordsvensk med jättemycket man och svans. Vill gärna köpa bra shampoo och pälsglans till vettiga priser. Haft...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: pilmen
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 781
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 489
Senast: fejko
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 358
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp